Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

חלון הזדמנויות: רמו בן שושן

יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל הוא הזדמנות מצוינת להציץ אל עשייתם של אנשים מובילים בחברות ובארגונים, ללמוד על דרכיהם העצמאיות ועל מבטם לעתיד – כחול ולבן

מערכת תוצרת הארץ (צילום: יח"צ) תוצרת הארץ 2019
רמו בן שושן

רמו בן שושן

מייסד ויו"ר קבוצת מרינה פטריות הגליל, מייסד ענף הפטריות בישראל

עצמאות בענף הפטריות

"עשינו במרינה דרך ארוכה ומרתקת מאז ראשיתה. הייתי נער בן 16 בשנת 1976, כאשר התחילו לגדל פטריות במושב מעונה בו נולדתי. זה היה מיזם של הסוכנות היהודית מתנועת המושבים, העניין הזה לא צלח בלשון המעטה. לאחר שירותי הצבאי נקראתי לדגל במטרה לעזור ולהציל את הענף שהיה לפני קריסה, כשאני מבלה ימים ולילות ברכב מסחרי מסתובב בין לקוחות/ברים/שווקים סיטונאים, ומשכנע להפיץ את הפטריות הטריות שלא הכירו בשנות ה-80.

"לקחתי את הענף בידיים עם עוד כמה מוצרים ייחודיים, כמו עשבי תיבול עגבניות שרי ואספרגוס, ובניתי לי סל של מוצרים מיוחדים על מנת לחדור לשוק. בשנות ה-80 אכלו בממוצע 3 גרם פטריות טריות לנפש; לאחר עבודה קשה עם כל העמל והזיעה שהשקעתי במרינה ולאחר מאמצים רבים ומתן טעימות בקיבוצים, במסעדות של מלונות וסופרים – הגענו לממוצע של 1.650 ק"ג לנפש כיום.

"לצד הפטריות אנחנו במרינה משווקים מדי יום תוצרת חקלאית טרייה של כ-300 מוצרים שונים, ויש לנו מדי יום חלוקה לכ-1,500 נקודות מכירה. היתרון של מרינה הוא בכך שהתוצרת המשווקת מדי יום נקטפה במהלך אותו יום עבודה, ואחרי מאמץ אדיר ותכנון מאורגן הסחורה מגיעה לכל היותר 14-18 שעות לכל נקודה בארץ. החברה מעסיקה כ-750 עובדים ומפיצה את התוצרת הטרייה שלה מהגליל העליון ועד אילת, במשאיות מקוררות ולאחר בדיקה של אגרונום ומבקר/ת איכות. אנו משווקים את התוצרת שלנו תחת המותג מרינה, תוך מאמץ קפדני לשווק תוצרת ללא חומרי הדברה בפיקוח המעבדות המובילות בארץ.

"הגאווה הגדולה שלי היא להיכנס למסעדה, סופרמרקט או חנות ירקות, ולראות את הפטריות ואת המוצרים של מרינה מוצגים על המדפים או על הצלחות בבתי מלון ובמסעדות. אני מרגיש שזה הישג מרשים וכאיש שמייסד את ענף הפטריות בישראל. לא הייתי מאמין שאותו בחור שנולד במושב מעונה והתחיל בגיל 16 להתעניין בענף הפטריות, אגיע להישג כזה, שמוכר כיום כ-300 מוצרים מהמובילים בארץ.

"כיום, מעל גיל 60, אני עדיין ישן מעט וקם כל יום ב-4 לפנות בוקר, מגיע לחוות ולחממות עוד לפני הזריחה, יושב וחושב מחשבות על העסק, המשפחה והבריאות, ואני שואל את עצמי אם זה מספיק לי. אני דואג למשפחה, לאחים ולחברים, וחי בצניעות רבה, אין לי דרישות מיוחדות, מספיק לי שולחן, כיסא מחשב וכוס קפה. את הזמן המועט שנשאר לי, אני מקדיש לעזרה למשפחה וכל מי שזקוק לעזרה ממני".

ישראלי זה הכי

"לגור בגבול הצפון ולהגשים חזון במקום שקשה להתרומם בו, ולהעסיק יותר מ-700 עובדים באזור הגליל ולשלוח את התוצרת הגלילית לכל מדינה".

לאן מכאן?

"בעוד 10 שנים אנו מקוים להיות המותג המוביל של ענף הירקות הבריאים בישראל – פטריות, נבטים ועלים ירוקים, וכן מוצרים מוגמרים מהמוצרים שאנו מייצרים, כגון המבורגר פטריות ועוד עשרות מוצרים שיהפכו את מרינה להיות מותג מוביל בבריאות וטעמם יהיה טעים להפליא. "כל השנים בהן אני חושב לבד וחולם, ולמחרת בבקר הולך ליישם ולהגשים, לא נתתי לשום דבר לעצור אותי, ואני מקווה להמשיך לעבוד וליהנות מהעבודה עם סטארט-אפים חדשים בחקלאות גם בשנים הבאות".


איפור: נוי אקוש-ששון לירין שחף | צולם באולם התצוגה קליל בדגמי חלונות באוהאוס 5600
טוב לדעת