Search magnifier

חיפוש

כשקו הים עולה לגובה

פנטהאוז המתפרס על פני שתי קומות בשכונת עיר ימים בנתניה, עוצב בדרך בלתי שגרתית, המכניסה פנימה את נוף הים ומשלבת מוטיבים מעולם היאכטות והמים. את המגע היוקרתי והאינטימי משלימים פריטי ריהוט אלגנטיים ומדויקים בהזמנה אישית

שחר בן-פורת (צילומים: שי אפשטיין) Designer פברואר 2019
צילום: שי אפשטיין

הבעלים של הפנטהאוז, 250 מ"ר בקומות ה-23-24 של מגדל בשכונת עיר ימים בנתניה, ביקש שהחלל יהווה המשך לנוף הנשקף מקירות המסך, הפונים למערב. דרכם רואים לאורך היום את הים התיכון, ולפנות ערב את השקיעה המרהיבה. "הוא ביקש מאיתנו לחבר את הדירה לים ולהפוך אותה לבית מזמין, המזכיר לא רק את הים אלא גם את היאכטות, עולם שהוא מחובר אליו במיוחד", מספר מעצב הפנים שמעון ויצמן.

יחד עם שותפו למשרד WEITSMAN SELLOUK, אבי סילוק, תכננו השניים את הדירה ועיצבו אותה, תוך שהם מכוונים ליצירת אווירה נעימה המזכירה חופשות וטיולים. "הוא רצה להרגיש כמו בחופשה על יאכטה", מסכם ויצמן. "המעבר למגורים בקומה גבוהה אינו תואם את הנטייה הטבעית שלו, כך שהבקשה להביא את הנוף לתוך הדירה נועדה לפצות על כך".

צילום: שי אפשטיין

ריהוט: NISO רהיטי יוקרה

צבעוניות נעימה במרחב

לפני שנגיע אל עיצוב הדירה, כמה מילים על החלוקה שלה. היא מתפרסת על פני שתי קומות וכוללת מטבח, פינת אוכל, סלון, פינת טלוויזיה, ארבעה חדרי שינה, וכן סוויטה ובריכה בקומה השנייה, היא קומת הגג. הבעלים היה בעת התכנון לאחר גירושים, והמקום תוכנן עבור זוגיות חדשה, תוך יצירת תשתית אשר תאפשר מקום למשפחה עתידית.

אחד החלקים החשובים בדירה הוא המטבח. ויצמן מעיד על עצמו ועל שותפו כי שניהם גברים מבשלים, ולכן תכננו מטבח פונקציונלי, רחב ידיים, שיוכל לשרת את דיירי הבית בכל שלב, בהווה כמו גם בעתיד. "המטבח היה גדול מדי ביחס לצרכים של זוג צעיר", הוא אומר, "אבל תכננו אותו כך שישמש לכל הצרכים של המשפחה בעתיד כמו גם לאירוח".

הבעלים של הנכס הוא יזם, ולויצמן ושותפו יש היסטוריה מוצלחת של שיתופי פעולה איתו. "היה לנו חשוב לחדש ולרענן, ובה בעת ליצור עבורו מרחב נעים בצבעוניות שלו, שלא יהיה טרנדי, כך שיתאים לו גם בעוד עשר שנים". השניים הקפידו להתייחס בעיצוב גם לאהבה שלו לדרמה ולשינויים, כפי שהדבר מתבטא בתוצאה הסופית.

צילום: שי אפשטיין

חיבור למים ולחול

כיצד יוצרים את עולם הים והיאכטות בפנטהאוז? עבור רצפת הדירה נבחרה אבן טרוורטין טבעית ביישום C.T.S, המדמה את גוון החול אשר על שפת הים. השימוש בטרווטין חזר על עצמו בחדר הרחצה של חדר השינה הראשי, הפעם בגלל החיבור של מפגש החול והמים.

כאזכור ליאכטות נבחר עבור המרפסת דק עץ IROKO, העשוי עץ תיק המשמש לבניית שדירת היאכטה. פרקט העשוי מאותו עץ נבחר גם עבור חדרי השינה. עץ אגוז, שנעשה בו שימוש נפוץ בעיצוב של יאכטות, נכנס גם הוא לדירה. זאת בצורת פורניר אגוז, המשמש לדלת הכניסה, לחיפוי קירות, ולטובת יצירת חלל אחסון מתחת למדרגות העלייה לקומה העליונה.

מאחר שמדובר בחומרים נוקשים, מסביר ויצמן, הטקסטיל נבחר במטרה לעדן אותם. התוצאה: וילונות לבנים, מעט שקופים, דרכם ניתן לראות את הים. הספה הגדולה בסלון, עם שתי כורסאות הצד, רופדו בריפוד בצבע כחול, בעוד שהריפוד בחדר השינה הראשי הוא אפור נוטה לשחור. שולחן פינת האוכל עשוי גם הוא עץ אגוז, והכיסאות הנלווים לו רופדו בריפוד שצבעו כתום, המשתלב עם הגוונים הטבעיים של העץ. "כאשר יורד הערב רואים את השקיעה הכתומה יחד עם הכחול של הים", מדגיש ויצמן, "והצבעוניות של כחול וכתום נותנת תחושה כאילו יושבים בתוך השקיעה עצמה".

מרבית קירות המעטפת הם קירות מסך, ובתוך הדירה עצמה יש קירות מעטים יחסית. אלה הקיימים חופו בפורניר אגוז, כאמור. הקיר במטבח, אליו צמוד משטח העבודה, משלב בתוכו חלון קטן בלבד. מאחר שהקיר מקביל לקיר המסך הפונה לים, הוא חופה במראה גדולה המביאה את הנוף אל תוך המטבח עצמו.

הצבעוניות שנבחרה למטבח שונה מזו של שאר הבית – צבעי שחור ולבן, התואמים את הקו הנקי המבוקש, והוא משלב גרניט פורצלן שחור, כאשר האי ומשטח העבודה עוצבו כך שהם מדמים שני סלעים שחורים הזרוקים על חוף הים.

צילום: שי אפשטיין

לחצו להגדלה

פריטי ריהוט אלגנטיים

אחד האלמנטים הבולטים בדירה: שלוש הספריות בחלל הציבורי, אשר תוכננו ויוצרו במיוחד לדירה. הספריות עשויות פורניר אגוז ו-MDF שחור, מלוות את החלל במקביל לקירות המסך, ובמידת מה יוצרות הפרעה לנוף. "זה מאוד יפה לראות את הנוף, אבל הדבר יוצר תחושה פחות אינטימית בדירה", מסביר ויצמן את הבחירה. "זה יותר מתאים לחלל משרדי או לבית זכוכית, שרוצה להשתלב עם הנוף. בגלל מיעוט של קירות, הרגשנו שאם לא נשלב אותן בחלל, ניצור בית ריק מדי. היות שיש המון קירות מסך שדרכם אפשר לראות את הנוף, הרשינו לעצמנו 'לפגוע' בו". הספריות "מאווררות" בעיצוב שלהן, כך שניתן לראות דרכן את הנוף תוך שהן יוצרות מסגרת עבורו.

הריהוט בדירה הגיע מחברת ניסו רהיטים, ולדברי ויצמן, "הריהוט של ניסו התאים כמו כפפה ליד עבור הלקוח. הוא אוהב פריטים אלגנטיים, מדויקים, כאלה שלא רואים בכל מקום: רהיטים שאפשר להעריך אותם, הן בהיבט של העיצוב והן בהיבט של הנוחות". הרהיטים, כמו גם האבזרים, נמצאים בכל הדירה: הסלון, שולחנות סלון וצד, פינת אוכל, כיסאות, מיטה, שידות צד ועוד.

גוף התאורה מעל פינת האוכל הוא היחידי הבולט בנוכחותו. "מרבית גופי התאורה הם טכניים, שמטרתם היא להאיר ולא להיות נוכחים. יש המון אור טבעי במהלך היום, ובערב רצינו שהתאורה תאיר את החלל מבלי למשוך אליה תשומת לב". הנוף והחיבור שלו אל פנים הדירה הם לב לבה של החוויה של דיירי הבית ואורחיהם.

טוב לדעת