Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

היעד – להוביל בחדשנות הטכנולוגית בענף הביטוח

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל אגף מערכות מידע וטכנולוגיה בקבוצת מנורה מבטחים, מוביל את החברה למהפכה דיגיטלית, תוך חיבור לסטארט-אפים חדשניים ולאקו-סיסטם היזמי בעולמות הביטוח והפיננסים

משה מורגנשטרן
צילום: דוברות מנורה מבטחים

הייחוד של מנורה מבטחים: "הצמיחה וההתפתחות האדירה של החברה בשנים האחרונות, לא באה על חשבון האווירה המשפחתית שקיימת בה, הן כלפי העובדים והן כלפי הסוכנים. בנוסף, למנורה מבטחים יש בעלות יציבה ומובילה לאורך שנים ומנהלים רבים שצמחו מתוך הארגון עם וותק וניסיון רב. הייחוד של מנורה מבטחים בא לידי ביטוי גם ביכולת חשיבה ותכנון לטווח ארוך ולא לטווח קצר בלבד, ובשיתוף פעולה יוצא דופן בין המנהלים בחברה".

אתגר ניהולי משמעותי: "המינוי למנהל אגף מערכות מידע וטכנולוגיה היה אתגר משמעותי עבורי. המעבר מעולם תוכן עסקי, שהכרתי אותו לפרטי פרטים וצמחתי בו במגוון תפקידים, לעולם תוכן טכנולוגי חדש שלא הכרתי אותו לעומק על כל רבדיו. בנוסף, ניהול אגף מערכות מידע וטכנולוגיה בעידן הנוכחי זה אתגר ענק, הן מבחינת ההתפתחות הטכנולוגית בכלל ובעולמות הפינטק והאינשורטק בפרט והן מבחינה זו שהטכנולוגיה הוגדרה כאחד ממנועי הצמיחה של הקבוצה.

"הפעילות הייתה בכמה מישורים במקביל. הראשון, ללמוד ולהבין את עולם התוכן והנושאים העומדים על הפרק, לצד היכרות עם טכנולוגיות חדשות ומגמות כלל-עולמיות. השני, בניית צוות ניהולי מוכוון ומותאם לאתגרים המשמעותיים העומדים על הפרק. השלישי, זיהוי אזורים מחוללי שינוי כדוגמת דיגיטל, דאטה ואוטומציה ובניית יכולות ייצור משמעותיות בתחומים אלה, באמצעות גיוס מנהלים ועובדים והטמעת מתודות עבודה מתקדמות".

רגע מכונן בחיי החברה: "שתי רכישות מאד משמעותיות שהקבוצה ביצעה. האחת, רכישת קרן הפנסיה הגדולה בישראל, רכישה שמיצבה אותנו כשחקן מוביל בשוק החיסכון הפנסיוני. השנייה, רכישת חברת הביטוח 'שומרה'. כל זאת לצד החלטה אסטרטגית להגדלת נתח השוק בביטוח כללי, שמיצבה אותנו כקבוצת ביטוחי הרכב הגדולה בישראל".

תפיסה ניהולית: "כמנהל – להיות בקיא בפרטים הקטנים יחד עם האצלת סמכויות למנהלים. בהיבט הכללי – היכולת להוביל שינוי משמעותי כרוכה גם ביכולת לקבל החלטות ויכולת ללמוד מטעויות, אבל לא לחשוש מטעויות. לגבי מצבי משבר, חשוב להיות ערוך מראש לתרחישים, להבין את גבולות הגזרה ולהגדיר את אופן הפעולה הנכון ביותר".

פרויקטים דיגיטליים משמעותיים

הטמעת חדשנות טכנולוגית: "קיימת הבנה שהטכנולוגיה מחוללת שינוי משמעותי בכל תחומי הפעילות שלנו. לאורך זמן אימוץ טכנולוגיות ופתרונות מתקדמים וחדשניים יעשה את ההבדל בין חברה טובה לחברה מצוינת. לכן אנחנו משקיעים מאמץ רב בשדרוג חוויית הלקוחות שלנו וזאת באמצעות פיתוח ויישום מערכות מתקדמות ותהליכים חדשים, לצד הטמעת פתרונות טכנולוגיים חדשניים שפותחו על-ידי סטארט-אפים, כאשר אנו רואים כלקוחות את כל בעלי העניין – סוכנים, מעסיקים וכמובן הלקוחות".

טרנספורמציה דיגיטלית: "המפתח להצלחה הינו ההבנה כי לא ניתן להעתיק תהליכים עסקיים קיימים כפי שהם ולהעביר אותם מתהליך ידני לתהליך ממוכן, זה לא דיגיטל. תהליך דיגיטלי אמיתי מתחיל מהבנת חוויית הלקוח הנדרשת ומחוויה זו בונים את התהליך. אנחנו מאתגרים את עצמנו ברמה העסקית, התהליכית והטכנולוגית על מנת לייצר חוויית לקוח מתקדמת".

מובילות בתחום החדשנות: "קבוצת מנורה מבטחים שמה לה ליעד להיות מובילה בתחום החדשנות והטכנולוגיה בענף הביטוח, כאשר החדשנות אצלנו מחוברת באופן הדוק גם לפעילות בתחום הדיגיטל. הקמנו תחום חדשנות בחברה, תוך השקעת משאבים רבים בנושא. בנוסף, התחברנו לאקו-סיסטם היזמי ולסטארט-אפים על מנת להביא רעיונות מעולים ויצירתיים שקיימים מחוץ לארגון, ובנינו מסלול מהיר לבחינת טכנולוגיות חדשות והטמעת פתרונות אלו. אנחנו פועלים לא מעט בזירת הסטרטאפ-ניישן. חברנו לאקסלרטורים מובילים בכדי להאיץ פיתח סטארט-אפים בתחום הInsureTech- ולקלוט אותם אצלנו.

"כמו כן, השקענו במספר סטארט-אפים בתחום האינשורטק ובהם הסטרט-אפ הישראלי DigitalOwl שפיתח עבורנו מערכת בינה מלאכותית פורצת דרך המאפשרת לבצע ניתוח והערכה של תביעות באופן מדויק ומהיר. במהלך השנה האחרונה השלמנו מספר פרויקטים דיגיטליים משמעותיים, ששדרגו את השירות עבור לקוחותינו וסוכנינו, תהליכים אלו מאפשרים שירות עצמי דיגיטלי, פשוט, מהיר ומיידי, כאשר אנחנו שמים דגש רב גם על פיתוח מערכות דיגיטליות מתקדמות לסוכני הביטוח על מנת שיוכלו לסייע ללקוחות ברכישת מוצרים מותאמים ובמתן שירות מתקדם".

להעמיק את הנוכחות הדיגיטלית

סיכום השנה העברית שחלפה, תשע"ט: "אנחנו מסכמים שנה מצוינת עם תוצאות עסקיות טובות מאד. המשכנו לבסס את המובילות שלנו בענף הפנסיה, התוצאות העסקיות שלנו בביטוח אלמנטרי טובות מאד, בתחום ביטוחי הבריאות צמחנו מאד השנה, ובביטוח חיים פיתחנו את מוצר הפרפקט, שמהווה מוצר מנצח לעמיתי קרנות הפנסיה. בנוסף, הרחבנו והעמקנו את הנוכחות הדיגיטלית שלנו בתחומים רבים, הן בתהליכי הצטרפות והן בתהליכי שירות, כדוגמת משיכת כספים מקרן הפנסיה, או תשלום תביעות בריאות.

"כמו כן, הטמענו פלטפורמות חדשות כדוגמת שימוש באפליקציות תשלום דיגיטליות ושימוש בווטסאפ לביצוע פעולות מול החברה. בעולם מערכות המחשוב והדיגיטל האתגר העיקרי איננו הממשק הדיגיטלי מול הלקוחות אלא אוטומציה של כל התהליכים שעומדים מאחורי הממשק הדיגיטלי. בעולם הביטוח יש לא מעט תהליכים ידניים ולא אוטומטיים והאתגר הוא להכניס אוטומציה לתהליכים אלו כך שנוכל לייצר חוויית לקוח מתקדמת והתייעלות תפעולית".

האתגרים המסתמנים בשנה העברית החדשה, תש"פ: "ענף הביטוח והפנסיה הנו ענף מאתגר ביותר שבו חייבים להיות יצירתיים ועם יד על הדופק כל הזמן. האתגרים של הקבוצה הם רבים – התחרות בענף הפנסיה, שוק ביטוחי הרכב, סביבת הריבית הנמוכה, אשר מאתגרת מאד את מנהלי ההשקעות, ההתפתחויות בעולם הפינטק והאינשורטק והמשך התנופה הדיגיטלית של הקבוצה.

"בשנת תש"פ נמשיך להעמיק את הנוכחות הדיגיטלית שלנו ולהוביל חוויית לקוח מתקדמת ויעילות תפעולית. כפי שציינתי, אנחנו קבוצה עם אווירה מאוד משפחתית ותרבות של שיתוף פעולה, העובדים והמנהלים מחויבים ואוהבים לעבוד בקבוצה ויש לזה תרומה משמעותית לעמידה באתגרים וביעדים שאנו מציבים לעצמנו".

שם ומשפחה: משה מורגנשטרן.

גיל ומצב משפחתי: 41, נשוי+5.

מקום מגורים: פתח תקווה.

השכלה: תואר ראשון במינהל עסקים.

תפקיד: משנה למנכ"ל ומנהל אגף מערכות מידע וטכנולוגיה, בקבוצת מנורה מבטחים.

תפקידים קודמים: משנה למנכ"ל ומנהל אגף ביטוח חיים בקבוצת מנורה מבטחים.

מוטו ניהולי: "לא לפחד מקבלת החלטות. עדיף להתחרט על מה שעשית מאשר על מה שלא עשית".

משהו שלא יודעים עליי: "יודעים, אבל לא תמיד מאמינים. לשמחתי, אני כבר סבא וזה אושר אדיר".

טוב לדעת
נגישות