Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

מילות המפתח: אינטגרציה וסינרגיה ארגונית

פלטפורמת iConduct מספקת לארגונים פתרון יעיל לאינטגרציה ואוטומציה של תהליכים עסקיים חוצי-ארגון וחוצי-מערכות, תוך העברת מידע בין כל טכנולוגיה שקיימת בארגון - גם פנימית וגם אל מול הענן. דרור רייפר, סמנכ"ל המכירות של החברה, מספר על הפלטפורמה

אסף לבנון ויואל צפריר מגזין ענן מרץ 2019
צילום: shutterstock

"לחבר כל מידע, כל תוכנה וכל מכשיר בכל זמן", או באנגלית: "We connect any data any application ,any device at any time". זהו החזון המוצהר של חברת ServIT, חברת בת מקבוצת Unitask, המייצרת את פלטפורמת האינטגרציה iConduct. החזון הזה מתורגם, הלכה למעשה, עבור 150 ארגונים בארץ שכבר משתמשים ב-iConduct, ביניהם גופים ציבוריים, תאגידים גדולים, חברות היי-טק, שירותים וקמעונאות. בעולם נמנים על לקוחות המוצר גם רשויות ממשל ומוסדות בנקאיים אמריקאים. עיריית דאלאס, למשל, או התובע המחוזי של מדינת אינדיאנה. כל הגופים הללו מוצאים ב-iConduct פתרון יעיל לאינטגרציה של תהליכים עסקיים חוצי-ארגון וחוצי-מערכות.

דרור רייפר
(צילום: אנדרו לארה)

"אין זה משנה באיזו טכנולוגיה או מידע מדובר, מהי צורת הצפנה או מהן דרישות אבטחה ופריסת תשתית רשתות, והאם מדובר במידע מקומי או בענן – iConduct תדע להתמודד איתו", מצהיר דרור רייפר, סמנכ"ל המכירות של החברה. "זו פלטפורמה יישומית גנרית, שיודעת לחבר מערכות מידע ויחידות עסקיות שונות בקשרים חכמים לכדי מערכת אחודה. כל מידע ממערכת אחת יכול להיות משוקף במערכת שנייה. באותו אופן, מידע מתוך הארגון מועבר בקלות לענן ולהיפך, כאשר תהליכים עסקיים, מקצה לקצה, הופכים אוטומטיים.

"בשנים האחרונות כולם מבינים את יתרונות הענן ורוצים לעבור אליו. אבל כמעט תמיד היציאה של הארגון מגבולות הגזרה המקומיים שלו, על כל מערכותיו הפנימיות, לא עוברת בצורה חלקה", מוסיף רייפר. "יש ארגונים שמעבירים הכל לענן, אך מרביתם בוחרים במבנה IT היברידי ומשאירים מערכות מותקנות מקומית, ובמקביל משלבים אפליקציות ענן. הדואליות הזאת הופכת את האינטגרציה למושג מפתח כיום, במיוחד כאשר הקצוות פרוסים גם מחוצה לארגון".

לשלוף, לאחד ולעבד מידע

איך כל זה אמור להשפיע על המנמ"ר בארגון? לרייפר יש תובנה ברורה בעניין: "המנמ"ר של היום עסוק עם אלף ואחת משימות מורכבות טכנולוגית, אך כיום יש בידיו כלים יישומיים לשנות מערכים שלמים של עובדים, לצמצם תקורות תפעוליות בכל תחום בארגון ולהשפיע על יחסי העבודה בין מחלקות שונות, האחת עם אחיותיה. זרימת המידע שבעבר הייתה פנימית בתוך מערכת אחודה התנפצה לרסיסי מערכות. מדובר אמנם במהלך נכון, שכן המערכות מתמחות, אפילו גאוניות בתחומן, ומביאות ערכים עצומים לארגון. אך האתגר עבר לחיבור התהליכי והטכנולוגי בהובלת ה-IT או "DevOps.

התוצאה, מודה רייפר, היא עלייה במפלס החרדה. "מפלס החרדה לעיתים מדהים, אם כי מוצדק. התחום מורכב. צריך לגשר על פערים טכנולוגיים שיכולים להתפרס על פני שלושה-ארבעה עשורים ויותר, לשלב מערכות שונות מוורטיקלים עסקיים בעלי שפה וגוון שונים מאוד ולייצר זרימת מידע נכונה, בכלים מתקדמים, שנבנו לשם כך מלכתחילה. בחירה מוטעית של כלי אינטגרציה תעלה לארגון ביוקר ובכל מחלקה שלוקחת חלק באינטגרציה".

ואיך iConduct מספקת את הפתרון לזה?

"המוצר פותח לטובת ניצול מקסימלי של יכולות מערכות הקצה. הוא מספק תשתית אפליקטיבית, שמשלבת ומזרימה מידע בארגון. בבסיסה המערכת מאפשרת לשלוף מידע מכל מערכת קצה וטכנולוגיה ובצד השני של התהליך לדחוף מידע אל מערכות המטרה. בטווח שבאמצע, בין השליפה לדחיפה, הוא מסוגל לבצע כל פעולת עיבוד על המידע – ולידציות, המרות, מניפולציות, וכל לוגיקה עסקית שהארגון צריך.

"iConduct מאפשר להפוך תהליכים עסקיים לאוטומטיים, באופן שמחליף כוח אדם, וכן לייצר אוטומציה עסקית – שנובעת מההנעה של המידע בין המערכות השונות, עיבוד המידע וקבלת החלטות סכמטית על בסיסו, תוך יצירת פעילות במערכות הקצה. המוצר יכול לשלוף נתונים ממערכת אחת או מספר מערכות, לאחד אותו, לטייב אותו, להעביר אותו למערכות אחרות וזאת בכל פורמט ולכל גורם שהוגדר".

כיצד זה עובד בפועל?

"אם נכנסים לזווית הטכנית: המערכת אוצרת בתוכה אבני בנייה גנריות, שהמיישם מחבר אותן לסכמה התהליכית הדרושה לו, כאשר מיישם מיומן או מפתח יכול אף לייצר אבני בניין חדשות עבור דרישות הארגון ולעשות בהן שימוש על גבי הפלטפורמה. בבסיס המוצר סכמה חכמה ששולפת נתונים, מעבדת ומערבלת אותם. בעצם היא 'לועסת' את הנתונים במנוע האינטגרציה שלה ואז מגישה את המידע הלעוס ליעדו.

"זה אולי נשמע פשטני, אבל תהליכים שכאלה, בין נקודות קצה שונות בארגון, יוצרות לא רק זרימה של מידע, אלא הפקה של תוכן וחילוץ תובנות עומק ממנו. נוצרת אפשרות לשלוף בקלות מידע מכל מערכת בארגון, לאחד אותו ולהפיק תובנות באופן סכמתי. iConduct מאפשר להניע מידע, לנטר טריגרים ושינויים במערכות ולייצר סינרגיה ושימוש אפקטיבי במידע הארגוני".

אבישי דדו
(צילום: שטיינר צלמים)

אבישי דדו, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-iConduct, מרחיב על חזון המוצר המאפשר לכל ארגון להתחבר ולבנות מערך ממשקים ואינטגרציה התומך בכל פלטפורמה, בכל מוצר ובכל מידע ללא צורך מצד הלקוח ביחידות פיתוח גדולות או מפתחים. "הפלטפורמה רצה בקידמת הטכנולוגיה ומשלבת טכנולוגיות חדישות. בעזרתנו ארגונים מצליחים לחסוך שנות אדם רבות בחיבור בין מערכות הליבה של האירגון, מערכות המהוות צומת קריטית בהתפתחות הארגון", הוא אומר.

מכפיל כוח לארגון

הדוגמאות לשימוש היעיל שמאפשר iConduct רבות. קחו, לדוגמא, איש מכירות שעובד על מערכת ניהול לקוחות (CRM). הוא יוצר בה לקוחות חדשים, מזין לתוכה לידים ומעדכן עסקאות שנסגרו, מוצרים שנמכרו והועברו ללקוח, וכן פרטים טכניים רבים נוספים. גם אם זו המערכת היחידה שהוא עצמו משתמש בה, כל המידע הזה צריך להיות משוקף גם למערכות אחרות בארגון, למשל מערכת ה-ERP עליה עובדת הנהלת החשבונות, שצריכה להתעדכן בכל עסקה ולהוציא את המסמכים הרלוונטיים עבורה.

iConduct הוא מוצר חכם מספיק לא רק כדי להעביר את המידע אוטומטית מה-CRM ל-ERP, אלא גם לזהות אם ב-ERP הלקוח הזה קיים, ואם לא – להקים אותו שם ולהזין את כל פרטיו שכבר קיימים ב-CRM. ויותר מכך, כאשר כתובת המייל שהוזנה ללקוח שגויה וכאשר המערכת שולחת לו חשבונית היא חוזרת עם הודעת שגיאה, iConduct ידע לזהות זאת זה התרעה למנהל החשבונות.

דוגמאות אחרות: כאשר איש לוגיסטיקה של אתר סחר מסמן מוצר כמוכן לשילוח במערכת שלו, ה-iConduct יזהה את הסטטוס הזה ויזמין אוטומטית שירות שילוח, ואפילו יעקוב אחר החבילה. כאשר מחלקת משאבי האנוש רוצה לנהל את כל מחזור חיי העובד בחברה, מא' עד ת', iConduct מאפשרת לייצר תבנית שעוברת מהשלב בו נפתחת משרה, דרך שלב הגיוס, קבלת העובד, התנהלותו בחברה ועד לעזיבתו. המערכת מאפשרת אינטליגנציה עסקית וקבלת החלטות סכמתית המבוססת על המידע הטרזנקציוני, לייצר מהן תובנות ולייצר מהתובנות פעולות או משימות לעובדים, כל עובד במערכת בה הוא מתנהל בעבודתו היום-יומית.

אריאל שאולוב
(צילום: יח"צ)

אריאל שאולוב, סמנכ"ל תפעול בחברה, מציין, כי "בשנים האחרונות לקחנו חלק בהצלחה של מספר פרויקטי ענק. זה קרה עם חברות ביטחוניות, חברות היי-טק בחזית הטכנולוגיה ואף בדואר ישראל, על כל הטרנספורמציה הדיגיטלית שהוא עובר. כל זאת מעבר להרחבת החשיפה לענן – הציבורי והפרטי – של אין-ספור ארגונים בישראל.

"העולם העסקי דורש חיבור ומחייב הנעה של מידע. כמעט כל עסקה או טרנזקציה מתרחשת גם במרחב שבין מערכות המידע השונות ושם אנו מהווים מכפיל כוח לארגון. אנו מספקים מענה מהיר, תוך תשומת לב מיוחדת ללקוחות, לאופי הוורטיקל העסקי ולצרכים של הארגון. מנהל מערכות מידע שדוחף את הארגון לפתרונות יישומיים ומערכתיים מיצר עבור כלל הארגון מכפילי כוח".

מעבר לפעולות אלה מספק iConduct מגוון יכולות באזורים סמוכי אינטגרציה (RPA, BPM, Data Governance). המוצר מסוגל להפוך פעילויות סכמטיות המתבצעות בארגון לאוטומטיות. "לצורך העניין אין שום סיבה שכל חשבונית שנכנסת לארגון לא תיבדק ותאוכסן אוטומטית במערכות של הנהלת החשבנות לסיום טיפול. לקוחות שלנו הצליחו לצמצם בצורה הזאת מחלקות שירות שמנו חמישה-שישה אנשים לאדם אחד. ככל שהארגון גדול יותר – כך ה-ROI על iConduct משמעותי יותר ומעבר לזה מייצר קטליזטור להרחבת פעילות והסרת צווארי בקבוק תפעוליים", מספר רייפר.

אריאל שאולוב (שלישי משמאל) סמנכ"ל התפעול עם צוות ה-Customer Success (צילום: ארטיום צ׳ונרסקו)

מוצר תפור למידות הלקוח

iConduct בנויה כמערכת היברידית מלאה. כלומר, ניתן לצרוך אותה כשירות ענן Multi-Tenant, או בענן הפרטי של הארגון, מעל כל תשתית או אף על שרתים מקומיים ללא גישה החוצה, או כל שילוב שלהם.

"זוהי תכונה יחודית למערכת. כאשר ניתן לממשק את הפתרון בכל תצורת פריסה אפשרית – cloud to cloud, cloud to ground , ground to ground – ובכל תצורה היברידית של מערכות הקצה של הארגון", מדגיש רייפר. "ניתן אף להטמיע את המערכת בתצורת grid anywhere. כלומר, המערכת מבוזרת על פני שירותי ענן פרטיים ו/או ציבוריים בפריסה גלובלית, או במיקומים גיאוגרפיים רלוונטיים (בהתאם למיקום המידע, או לפי רגולציות וחוקים כדוגמת GDPR), או מותקנת לוקאלית לטובת חיבור מערכות פנים-ארגוניות במקביל לשירות ענן. בין אם מדובר על יעד של שרידות, אבטחה משופרת, זמינות למידע, או דרישה ארגונית אחרת, iConduct נותנת שלל אפשריות וגמישות גבוהה".

מה שקורה לעולם האינטגרציה דומה ומתכתב עם השינויים שעבר עולם ה-BI עם Qlik, עולם ה-CRM עם Salesforce, עולם ניהול הזהויות הארגוני עם Okta וכדומה. המערכות האלה יצרו סטנדרט חדש וארגונים בכל קנה מידה נדרשים לפתרונות שהן מספקות. קצב השינוי והיכולת להתאים למגוון אדיר של טכנולוגיות הינו צורך מובהק. אין שיטה אחת, אלא לכל ארגון דרישות וצרכים משלו, שמוגדרים בהתאם לדרישה הספציפית של הביזנס.

העניין ניכר מאוד בנוף ה-IT כיום. לא רק שכל ארגון מבצע בחירת מערכות ממצאי אדיר, אלא שכל ארגון מטמיע מערכות זהות בדרכים שונות. יש רע, אין ספק, אבל הטוב אינו מוחלט זה וודאי, וארגונים כל הזמן משפרים, מוסיפים ומקסטמים מערכות כדי למקסם יכולות ולעמוד בדרישות הביזנס. הקלות המדהימה בה ניתן לקסטם מערכות יוצרת שינוי מתמיד. Constant Release. השינוי מצריך גמישות יישומית משמעותית ממערכת אינטגרציה. אבל לא רק שיש דרישה ליעילות ולפשטות פונקציונליות, אלא גם לגישה מערכתית שנבנתה להכיל שינויים. מערכות הקצה הענניות החזקות בנויות לכך. הם תוכננו לזאת בראיה שגם את יכולות ה-API ירכשו לקוחות.

דווקא המערכות הוותיקות, הלגסי שפותח אד-הוק, או מערכות ענן יותר אזוטריות וכל מיני שירותים אחרים בפורמט לא פורמט, הופכים לאבן ריחיים על המאמץ הטכנולוגי ולבסוף לצוואר בקבוק. iConduct מאפשרת כלים וקונקטורים מחברים למגוון טכנולוגיות אזוטריות ומערכות קצה פרובינציאליות, שנפוצות בישראל, במקביל לשלל קונקטורים למערכות נפוצות כך שחסמים רבים מוסרים והמערכת מהווה קטליזטור לביצוע.

המערכת, מאשר רייפר, תתאים ככפפה ליד בנוף מערכות המידע של ריטייל גדול, חברות היי-טק, חברות תקשורת ושירותים, או כפתרונות לאוטומציה ברצפות מכירות וירטואליות, הנגשת שירותים מאובטחת, או לניהול תהליכי הנדסה ורצפת ייצור אל מול ERP, ספקים חיצוניים, לקוחות ועוד.

מה התהליך שעובר הלקוח כשהוא מחליט להתחבר ל-iConduct?

רייפר: "הפתיחה של הסביבה היא מיידית. אם מדובר בשירות ענן – תוך שעות ספורות לכל היותר. בהתקנה מקומית לפעמים יש צורך בדיאלוג עם אנשי תשתיות החברה המזמינה. גם פה זה עניין של ימים בודדים, שכן החזון בו המערכת נבנתה הוא של ניצול של הקיים בצורה המהירה והאלגנטית ביותר. יש ארגונים שהרמנו להם מערך ממשקים מורכב מהרגיל, אפילו מורכב מאוד, תוך כמה שבועות. מעטות החברות ומעטים מוצרי האינטגרציה שיכולים לאפשר זאת.

"ב-iConduct תהליך האיפיון הוא פשוט, כמעט באופן מוחלט ללא קוד במערכות הקצה או ב-iConduct, ולכן אם הלקוח רוצה להגדיר ממשקים נוספים במערכת לאחר ההתקנה – הוא יכול לעשות זאת בעצמו, בין אם מדובר בתהליך חד-כיווני, דו-כיווני או רב-מערכתי. אנחנו, כמובן, נלמד ונדריך ונהיה שם בשבילו.

"יש לנו מרכז שירות ותמיכה שעובד 24/7. אפילו לא חייבים להתקשר – יש אפשרות לפתוח צ'ט מתוך הפלטפורמה עצמה. רוב הלקוחות של iConduct עושים זאת בעצמם. אנחנו רואים איך ארגונים שהתחילו לעבוד עם המוצר מתחילים להכניס אותו לעוד ועוד פינות של הארגון. חסמי הידע הטכנולוגי של הלקוח לא רלוונטיים כי המערכת יודעת לפתור אותם מאחורי הקלעים. המרכיב של ה-Plug and Play כאן מאוד מהותי".

חיבורים יעילים

תהליך ההגדרות של iConduct פשוט כל-כך, בין השאר בגלל שיטת ההתחברות של המוצר למערכות השונות של הארגון. הוא מתחבר אליהן בעזרת יכולות ה-API הקיימות במערכות הקצה, שמוגדרים מראש בכל מערכת ומאפשרים להתחבר אליה ולדבר איתה בשפתה. משיכה, שליפה, בדיקה, כתיבה ועדכון של מידע – כל אלה מנוטרים על-ידי iConduct, הכולל מאות קונקטורים למערכות שונות, חלקן ספציפיות מאוד לשוק הישראלי.

במקרה בו חברה יצרה מערכת ייעודית עבור עצמה – גם איתה iConduct יידע לדבר בעזרת קונקטורים גנריים, כל עוד המערכת מכילה אפשרות חיבור. ברגע שמתרחש החיבור – המערכת יודעת לנטר את השינויים באופן קבוע. הקונקטור מתחבר, מפענח בצורה אוטומטית את המבנה ומציג אותו בצורה נוחה. זה השלב בו ניתן לייצר את התהליכים השונים בהתאמה מלאה לארגון וצרכיו.

"קיימים מתחרים עולמיים בארץ. חברות כמו דל בומי, מיולסופט, או גיטרביט, אבל החיבור שלנו ללקוחות ולמנטליות העסקית הישראלית הוא עניין חשוב. לכן יש לנו את נתח השוק הגדול בארץ. אנו דואגים להתאמות לשוק המקומי", טוען דרור רייפר ומוסיף: "כך גם היכולת שלנו לתת מענה מהיר וידע מעמיק בכל רמה של ניהול מערך אינטגרציה ארגוני. אפילו המערכת עצמה מתאימה. היא מנצלת את היכולות של מערכות הקצה באלגנטיות".

בתוך כך הוא מזכיר, כי ל-iConduct שותפים רבים בתעשיית ה-IT ביניהן נס טכנולוגיות. המערכת מוטמעת על-ידי אינטגרטורים מתחומים שונים – CRM, ERP, PLM, e-Commerce, לוגיסטיקה ושירותים אחרים. בין הלקוחות תמצאו חברות מובילות במגוון רחב של תחומי התמחות, כדוגמת Sapiens, Gett, Cellebrite, פמפרימיום, קורנית דיגיטל, Outbrain, רשת Fox, פז-גז ועוד.

לא רק לארגונים גדולים

רייפר מספר שבשנים האחרונות חל מפנה משמעותי בתחום, כפי שקרה לעולם ה-BI. בעבר תחום האינטגרציה ואוטומציית תהליכים הייתה נחלתם של ארגוני ענק בהשקעות גדולות מאוד ופרויקט ארוכי טווח מבוססי מערכות ETL ו-ESB. כיום, בעקבות התקדמות הטכנולגיה שהוזילה עלויות, אך יותר מכך הקטינה דרמטית את חסמי הידע הטכנולוגיים ומשך ביצוע פרויקטי אינטגרציה, יש יכולת עיכול גם לארגונים בינוניים ואף קטנים מכך.

"אנו רואים ארגוני מידיום מובהקים משאירים אבק לתאגידי ענק בכל הקשור לאוטומציה של תהליכים ובניית מערכי אינטגרציה", מסביר רייפר. "הסיבה לכך היא טכנולוגית, או הקושי באימוץ הגישה של העולם החדש לאינטגרציה. גרטנר קורא לזה two layer integration. כלומר, מה שבנית לעולם הישן של מערכות ושירותים פנים-ארגוניים שים אותו בקופסא (אינקפסולציה) – הוא ימשיך לעבוד כל זמן שיהיה רלוונטי כשאתה מחבר אליו את מערכת האינטגרציה המודרנית, ואילו את הפריצה של הארגון לענן תבצע בכלים שמתאימים לכך, ה-IPaaS כגשר בין העולם החדש הענני לעולם הישן הפנים-ארגוני.

"אנו רואים יותר ויותר חברות שמושתתות על מערכות אינטגרציה ותיקות שבנויות לעולם הישן. כיום בעולם החדש, בארגונים בכל גודל ובאנטרפרייז במיוחד, יש דרישה גוברת לפתרונות מודרניים, כאלה שמאפשרים להתנהל נכון ב- hybrid IT. כלומר, לאפשר זרימת מידע בין עננים וטכנולוגיות מודרניות ובין מערכות לגסי פנים-אירגוניות", הוא מוסיף.

"בעבר, מערכות ETL ESB התאימו לצרכים, אבל כיום הם לא פעם מהוות מכשול בהנעת המידע. לכן העולם עובר לiPaaS-". במבחן המציאות פתרונות כבדים של ענקיות כמו ביזטוק, אורקל, טיבקו ו- PI מתקשים לעמוד בקצב. גם אם הם יבצעו את העבודה בסופו של דבר עדיין הם יהוו לא פעם מעצור ולא קטליזטור בהחלטות ארגוניות ובאתגרי אינטגרציה.

"ארגונים גדולים פונים אלינו יותר ויותר עם מערכות אזוטריות, עם טכנולוגיות ישנות בנות עשרים ויותר – ועדיין המוצר מצליח לנהל עבורם את הכל", מסכם דרור רייפר. "אנחנו גאים לראות כיצד בעזרת iConduct ארגונים מצליחים לחסוך שעות עבודה בחיבור בין מערכות הליבה, מקבלים ערך מוסף בהנגשת המידע וחיבורו בצורה אופטימלית אל מול המערכות קצה ונהנים מחיבורים יעילים ותיאום בין המחלקות השונות".

טוב לדעת