Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

המהפכה הצרכנית – חדשנות, טכנולוגיה וחוויית שירות

עולם הקוסמטיקה דינמי ומחייב את השחקנים הפעילים בתחום להיות ערים כל הזמן לעולמות האופנה, החדשנות והטכנולוגיה. אורן רווח, יו"ר קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל, מסביר מדוע צריך להיות יצירתיים, מעודכנים וחדשניים עבור הצרכן ומדוע חשוב להעניק לו חוויית שירות מעולה

אורן רווח
צילום: תמר קרוון

על קבוצת אסתי לאודר: "שייכת לקבוצת אסתי לאודר העולמית הנסחרת כיום בבורסה בכ-74 מיליארד דולר ומעסיקה למעלה מ-70 אלף עובדים ברחבי העולם. בישראל, מעסיקה הקבוצה כ-1,000 עובדים והיא עוסקת בשיווק ומכירה של מוצרי טיפוח, איפור ובישום לרשתות הפארם. כמו כן, אנחנו מנהלים רשת של חנויות עצמאיות למותגים שלנו (בסך הכל רשת של כ-50 חנויות הכוללת את חנויות המותגים מאק, בובי בראון, אסתי לאודר, קליניק, ג'ו מלון לונדון וסמאשבוקס). בנוסף, אנחנו פעילים גם בקרב לקוחות פרטיים".

על מותגי החברה: "אנחנו מנהלים בישראל מספר רב של מותגים, ביניהם: Tom Ford, Bobbi Brown, MAC, Clinique, Estee Lauder, Donna Karan, Michael Kors, Jo Malone London, Glam Glow, Smashbox ועוד. המוצרים שלנו נותנים לצרכן פתרון קוסמטי מלא. אנו מנסים לחדש כל העת ולהביא לישראל בכל שנה מותגים חדשים השייכים לקבוצת אסתי לאודר העולמית".

שינויים ומגמות בעולם הקוסמטיקה: "שוק הקוסמטיקה בישראל מוערך בפעילות ששוויה כ-2.3 מיליארד שקלים והיא נחלקת לשלושה סגמנטים עיקריים: איפור, טיפוח ובישום. עולם הקוסמטיקה הוא תחום שעובר שינויים דינאמיים והוא מספק חוויות שונות ומעצימות לצרכן הישראלי בכלל ולצרכנית בפרט. בתחום הזה חייבים להיות כל הזמן ערים לעולמות האופנה, החדשנות והטכנולוגיה. לכן צריך להיות יצירתיים עבור הצרכן, ובוודאי עבור הצרכן הישראלי שיודע, קורא ומעודכן ונחשב לצרכן מאוד חכם".

דאגה לרווחת העובדים

על העובדים: "אנו משקיעים בעובדים שלנו ובהכשרות המקצועיות שלהם ואני גאה בכך יותר מכל. אני רואה בעובדי הקצה שלנו – יועצות היופי והמאפרים – העובדים בנקודות המכירה ובאים במגע עם אלפי צרכנים מדי יום, כנכס צאן ברזל של ממש. אני רואה את תפקידי ואת תפקיד המנהלים בארגון ללמד את העובדים שלנו כיצד פונים לצרכנים, כיצד מעניקים רמת שירות גבוהה, איך מזהים צרכים וכיצד נותנים פתרונות רחבים משלל המותגים שלנו. אנו דואגים לעובדים ולרווחתם ומרגישים כמשפחה אחת גדולה שדואגת בצורה אמיתית שלעובד יהיה טוב, כי אם לעובד יהיה טוב, הארגון רק ילך וישתפר.

"אנו שמים דגש על כך שהעובדים יחושו מסופקים בעבודתם, שהם יהיו מאותגרים, שיוכלו להשמיע רעיונות (ואת הרעיונות הטובים אנו מיישמים), שיקבלו שכר הוגן, שיקשיבו להם והכי חשוב – שיפרגנו להם כשהם עומדים ביעדים ועושים עבודה איכותית. החשיבה הרבה הזו על העובדים והדאגה לרווחתם הביאה אותנו בשבע השנים האחרונות, להיות חברת הקוסמטיקה היחידה שנמצאת בדירוג 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל ובכל שנה אנו משפרים את המיקום שלנו. כך שבמקרה הזה העובדים באמת מצביעים ברגליים".

אקדמיה עסקית: "השקנו החודש, לראשונה בישראל, אקדמיה עסקית מתקדמת. באקדמיה ילמדו כל עובדי המטה והנהלת החברה, כולל מנהלי שטח. מטרת העל של האקדמיה היא להכשיר את העובדים להתמודדות בעולם העסקים המקומי והגלובלי, תוך הענקת כלים חדשניים מהעולם העסקי והמחקר האקדמי בעידן המודרני.

"המטרות של האקדמיה מגוונות: פיתוח חשיבה חדשנית וטכנולוגית, שימור כישורים וכישרונות בתוך החברה ובניית תוכניות פיתוח, לימוד עבודה בתרבות רב-ערוצית (Omnichannel), לימוד מעמיק של הצרכן וחשיבה כיצד ניתן לספק לו חוויה מפתיעה. זהו קורס אקדמי לכל דבר ועניין המתקיים אחת לשבוע במשך שנה ובסופו מקבלים תעודת סיום. פתחנו את האקדמיה כדי שהדרג הניהולי ילמד כיצד נותנים לצרכן את המענה הטוב ביותר, ויותר מזה, כיצד להעניק לו חוויית שירות טובה ונכונה יותר. כל זאת, מתוך חשיבה שמטרתנו כחברה היא להוביל את המהפכה הצרכנית בישראל".

להתמקד ולהשתפר כל הזמן

אתגרים ניהוליים: "עסק ללא אתגרים ניהוליים הוא עסק רדום מבחינתי, שכן עסק חייב להיות דינמי כל הזמן ומעודכן באופן שוטף – גם בנוגע לסביבה התחרותית הגלובלית והטרנדים העולמיים בענף, וגם בנוגע לסביבה הצרכנית המקומית ומגמות הצרכנים. בסופו של יום אנחנו צריכים לתת שירות לצרכן הישראלי ולכן אנחנו צריכים להבין מה הוא אוהב ומה הוא מחפש ולהיות מעודכנים כל הזמן, בין אם מדובר על שינויים לטובה ובין אם לרעה. ההבנה המפוכחת של הדברים נותנת לנו את היכולת להתמקד ולהשתפר כל הזמן.

"אנו עובדים בשיתוף פעולה עם המטה שלנו בחו"ל ואני יכול לומר, עם הרבה סיפוק, שרבים מהפרויקטים שיצרנו פה בישראל, במיוחד בתחום הריטייל והחדשנות, זוכים לחיקוי לא רק בארץ אלא גם במדינות אחרות בעולם".

"לשים את הצרכן בעדיפות העליונה ביותר": "זה המוטו שלנו. אנו שואפים לכך שהלקוח יהיה מרוצה ממוצרי החברה ומהשירות שהוא מקבל מנציגינו בנקודות המכירה. הצרכן של היום יותר חכם ויותר מעודכן. הוא נחשף למידע ולמגמות גלובליות ואנחנו כחברה מחויבים לתת לו את הטוב ביותר המגיע לו".

נגישות מלאה למוצרים

קידום חדשנות ויזמות: "חנכנו לאחרונה, לראשונה בישראל ובעולם, מרכז הדרכה ראשון מסוגו בעולם למשפיעני רשת בתחומי הביוטי והלייף-סטייל. המרכז הוקם בהשראתה של מאי גורפינקל-עמישי, שנפטרה לפני שנתיים, מספר ימים לאחר יום הולדתה ה-15, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. במסגרת הפעילויות המוצעות במרכז יכולים העובדים בקבוצת החברות אסתי לאודר ללמוד ולהתפתח בעולם הדיגיטל ולהפוך בעצמם למשפיעני רשת. בנוסף, מהווה המרכז בית חם ליוצרי תוכן בעולמות של קבוצת החברות של אסתי לאודר, משמש כהאב לקידום חדשנות ויזמות ומאפשר דלת פתוחה גם לקהילת הילדים והנוער המחפשים לממש את עצמם בעולם הדיגיטלי".

סחר מקוון: "אנו קבוצה שמטפחת מאוד את כל נושא ה-E-COMMERCE. נכון להיום אנחנו מפעילים ארבעה אתרי סחר אלקטרוני לארבעה מותגים: מאק, אסתי לאודר, קליניק ובובי בראון. זה מייצר נגישות מלאה למותגים שלנו עבור הצרכנים. מדובר בפתרון מעולה לצרכן, שרוצה לקנות את מוצרי קבוצת אסתי לאודר האיכותיים בכל זמן ומכל מקום ולהיות בטוח שהוא קונה מוצר מקורי, שיגיע עם שליח עד לפתח ביתו, עם שירות לקוחות בעברית. פיתחנו כאן ערוץ רב-תחומי עבור הצרכנים שלנו ואני חושב שכל מותג שמכבד את עצמו, צריך לוודא שלצרכנים יש נגישות מלאה למוצרים שלו, כולל אתר און-ליין".

שם ומשפחה: אורן רווח.

גיל ומצב משפחתי: 45, גרוש+3.

מגורים: תל-אביב.

השכלה: תואר שני במינהל עסקים של הקריה האקדמית ובוגר הכשרות בינ"ל למנהלים בכירים באוניברסיטאות הרווארד ו-וורטון.

תפקיד: יו"ר קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל.

תפקידים נוספים: חבר נשיאות איגוד לשכות המסחר ויו"ר ענף הקמעונאות באיגוד.

תפקידים קודמים: מנכ"ל רבלון ישראל ומנכ"ל חטיבת הקוסמטיקה בש. שסטוביץ.

תחביבים: כל סוגי הספורט, לרבות סקי מים, וכמו כן טיול בעולם ביעדים לא מפותחים.

התנדבות: מוביל את הפעילות ההתנדבותית של החברה באגודה למלחמה בסרטן. פעילות וולונטרית נוספת היא בקידום קרן האיידס של MAC בישראל, המובילה במאבק הגלובלי נגד נגיף ה-HIV ואיידס.

טוב לדעת
נגישות