Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים חדש באתר: מגזין 'הירוק החדש' - כל הפרטים על תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל. לחצו כאן

תמכור היא אמרה לי, תמכור

כשמאחדים ניסיון, מותג וטכנולוגיה, כדי לעזור לכם להרחיב את העסק שלכם: כך תעלו את אחוזי ההמרה באתר באמצעות עיצוב

ענת יפה (צילומים: עדי אקשטיין) המעצבים יולי 2019
צילום: עדי אקשטיין
ליהי לוטן

כשמדברים על חוויית משתמש באתרי איקומרס, אצל מנהלי דיגיטל, מנהלי שיווק ומנכ"לים עולה שמה של ליהי לוטן, מובילת תחום ה- e-commerce UX בארץ ובעלת הסטודיו The Spetz. נפגשנו איתה כדי לנסות להבין מהי חוויה באתרי מסחר, ומה לעיצוב ולתהליך הרכישה. עם מותגים מובילים בארץ ובעולם כלקוחות הסטודיו, עבודת העיצוב של חנויות האיקומרס נוגעת בתחומים שונים ומגוונים – מחיתולים דרך מוצרי אלקטרוניקה, מכונות קפה, מאפיות, מחברות מעוצבות, ועד משטחי שיש.

מהי חוויית המשתמש באתרי מסחר?

"כשלקוחות, ולקוחות פוטנציאליים, פוגשים את המוצר או השירות שלך, בנקודה הזו, שם קורה הקסם. המונח 'חוויית משתמש' מבחינתי מתייחס בראש ובראשונה לחוויה – אותה חוויה שעובר הקונה באתר שלך, מרגע הכניסה אליו, דרך התשלום ועמוד התודה; איך נראים המיילים שהוא מקבל, ומה קורה לאחר מכן כשהחבילה מגיעה אליו הביתה ואפילו כשהוא יוצר קשר עם שירות הלקוחות.

צילום: עדי אקשטיין

עיצוב פשוט ונקי באתר קניות לכלי מטבח

"באתרי מסחר – בין אם הם B2C, B2B, DTC או כל פורמט אחר – אנחנו מעצבים חוויית משתמש, כדי לעזור לעסק לייצר מכירות, להעלות את אחוזי ההמרה (= מספר המבקרים באתר חלקי מספר הקונים בו), לייצר נאמנות וקניות חוזרות.

"אנחנו מתייחסים למגוון האפשרויות שלנו לעצב את החוויה הזו – כולל כמובן אפיון חזותי, אבל גם את האנימציות הקטנות לאורך האתר, את הטקסטים באתר ואת הטקסטים המניעים לפעולה (מיקרו קופי), המלצות לקריאייטיב של צילומי המוצרים ועוד. גם בשלבי העבודה, כל פרויקט הוא חוויה בפני עצמה: אנחנו צוללים לתוך התחום ומבינים איך מעצבים את תהליכי הקנייה שבו באופליין, כך שנוכל להביא אותן בצורה המתאימה גם באונליין".

מהי חשיבות העיצוב באתרי מסחר?

"עיצוב האתר הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב חוויית המשתמש שאנחנו מתכננים עבור הלקוחות שלנו, כחלק מאותה מטרה להגיע ליעדים מסחריים ושיווקיים".

צילום: עדי אקשטיין

עיצוב המתכתב עם שפת המותג באתר מותג אופנה הולנדי

העיצוב צריך לשרת מספר פונקציות:

חיזוק חוויית המותג – זו ההזדמנות שלכם to shine – כל מה שלמדתם עד היום על מותג – שפת המותג, הבחירה בטיפוגרפיה ופלטת צבעים, קולו של המותג – כל אלה באים לידי ביטוי בעיצוב האתר. יש לכם 7 שניות ליצור רושם ראשוני (שילוב של המותג, החנות, המוצרים), ואתם רוצים להמשיך בקו הזה בכל נקודות המפגש שלכם עם הלקוחות (או בקיצור, אל תזלזלו באימיילים!).

פישוט תהליכי ניווט וקנייה – עיצוב נכון, שיושב על תשתיות של אפיון מדויק, הופך את חוויית הקנייה באתר לפשוטה. כל כך פשוטה, שהמשתמשים לא צריכים בכלל לחשוב (במובן הטוב של המילה!) – שום דבר לא עוצר אותם בדרך, הם לא מתבלבלים או מחפשים איך לבצע את הצעד הבא שלהם. דוגמה קטנה: שינוי צבע או טקסט על כפתור, כשעוברים עליו עם העכבר. נשמע טריוויאלי, נכון? זה חיווי שאומר למשתמשים באתר שאפשר להקליק על הכפתור ויקרה משהו.

סביבה "תומכת" לתצוגת המוצרים – עיצוב טוב ייתן את הבמה למוצרים שבחנות ולא יאפיל עליהם. הלקוחות רוצים "להרגיש" את המוצרים עד כמה שניתן, באופן דומה לחוויה שלהם בחנויות הפיזיות. העיצוב יאפשר תצוגה אופטימלית של המוצר, יציג בצורה היררכית את התיאור שלו ואת מה שחשוב לדעת עליו, וינחה את המשתמש, גם אם באופן לא מודע, אל התחלת תהליך הקנייה.

צילום: עדי אקשטיין

תצוגת זוויות שונות של פריט תורמת להחלטת הקנייה. אתר Greats

האם לעיצוב יש חלק בהורדת חסמי הקנייה?

"אם החנות המקוונת שלכם לא נראית טוב, לא משנה כמה המוצרים שלכם נהדרים – אתם מאבדים לקוחות פוטנציאליים. אם אתם לא מתייחסים לפרטים הקטנים והגדולים, לאיכות הצילומים, לקריאות הטקסטים – מבחינת אותם לקוחות אתם גם לא תתייחסו ברצינות לפרטיהם האישיים, לפרטי כרטיס האשראי שלהם ולהזמנה שהם יבצעו באתר".

איך כל זה קשור לאמזון, עכשיו כשכל שוק האיקומרס הישראלי מדבר רק על זה?

"וואו, לעיצוב יש חלק משמעותי – דווקא בגלל שבאמזון (כבודם במקומם) הכל יושב על אותן תבניות, אותו עיצוב. באמזון אתם קונים טלוויזיה באותה צורה בה אתם רוכשים נעליים או בטריות לשלט. אתם יכולים וצריכים להשתמש בעיצוב ככלי ליצירת חוויית קנייה מותאמת לתחום, למוצרים ולמותגים, וליצור נאמנות למותג שלכם וקניות חוזרות".


www.thespetz.com | lihi@thespetz.com
טוב לדעת
נגישות