Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

RunMaxi – החברה שתוריד בחצי את מחירי ועד הבית

צילום: shutterstock

אחת הבעיות הקריטיות העומדות בפני חברות ניהול בניינים כיום היא חוסר האפשרות להישאר רווחיות מבלי להעלות את העלויות למקסימום. הדבר נובע מכך שחברות ניהול אלה נדרשות להחזיק בכוח אדם עצום, לטיפול במגוון הפניות העצום של דיירים בכל אחד ממאות הבניינים שהן מנהלות. כוח אדם איכותי ומיומן עולה כסף, ואת העלויות החברות הללו נאלצות לגלגל לדייר.

בחברת הניהול ראן מקסי (Runmaxi.co.il) פיתחו מודל חדשני, חכם ומתקדם, לניהול בניינים משולב אדם ומחשב, ב-100% שקיפות לדיירים ולוועד הבית, העברת התשלומים בזמן לספקים, שירות איכותי ואמין בזמינות 24/7, ומתוך תפיסה שצריך לעשות כאן משהו אחר, שונה, שיוזיל באמת את יוקר המחיה ויחזק את עוצמתן של הקהילות השכונתיות.

משה זדה
(צילום: עדן שלוסמן)

את החברה הקימו לפני כשנה אלישע כהן ומשה זדה, שחברו יחד להקמת חברה מנצחת. אלישע כהן הוא יזם הייטק סדרתי, אשר הקים וניהל בעבר חברות טכנולוגיה וטכנולוגיות לניהול נדל"ן, ועו"ד משה זדה, שהגיע מעולם חברות הניהול וניהל בעזרת חברת ניהול שפתח לפני כ-5 שנים מאות בניינים ברחבי השרון.

שניהם חברו יחד מתוך הבנה שיש לעשות טוב יותר למען הדייר והמדינה, ויש צורך בשינוי תפיסתי ממוקד, שישנה את פני הדברים כך שכולם – הדיירים, ועד הבית, חברת הניהול והספקים – יהיו מרוצים.

אלישע כהן
(צילום: דוד מור)

"מטרתנו הייתה בראש ובראשונה להצליח להישאר רווחיים ותחרותיים בשוק, מבלי לייקר את העלויות לדיירים". אומר המנכ"ל אלישע כהן. "באמצעות שילוב נכון של מערכת ממוחשבת וחברת ניהול הפועלת ביושרה ובתפיסת הדייר במרכז, הצלחנו לעשות זאת".

והם הצליחו, בגדול. חברת ראן מקסי נבחרה ע"י משרד הכלכלה ומכון הייצוא ל"סטארט-אפ השנה" בשנת 2018, מתוך 350 סטארט-אפים שהשתתפו בתחרות. בנק הפועלים, בנק לאומי ומדינת ישראל דרך המדען הראשי, תמכו והשקיעו בראן מקסי מיליוני שקלים.

צילום: Unsplash

מדוע היה חשוב לכם לייצר מודל חדשני שפועל אחרת?

"ראשית, חיפשנו אחר מודל שירצה את כולם. לפני כן אף אחד לא היה מרוצה. לא הדיירים שנדרשו לשלם המון לחברת הניהול/ועד הבית, לא ראש הוועד שהיה צריך להשקיע שעות רבות בטיפול בבניין, לא חברת הניהול שבקושי הצליחה להישאר רווחית, ובוודאי לא הספקים של החברה, שהתשלומים עבורם לרוב מגיעים בעיכוב של 30-60 יום – מצב בלתי הגיוני. תרנו אחד מודל שירצה את כולם, והצלחנו.

"בשנת 1840, בסקוטלנד, נוסדה חברת הניהול הראשונה. הרציונל שעמד מאחוריה – חברה עסקית שמנהלת עבור הדיירים את הבית, וזה היה דבר חדשני – שחברה חיצונית נכנסת ולמעשה מנהלת עבורך את הבניין. מאז השוק צמח וכיום לכל חברת ניהול איכותית יש 4 שלבים:

"שלב ראשון: בקשת הדיירים – מעלית תקועה, נורה נשרפה בחדר המדרגות, מדרגה שבורה, חרקים ומזיקים, וכו'.

"שלב שני: הגשת הבקשה ע"י ועד הבית/חברת הניהול לספק/בעל המקצועי שיגיע לטפל בתקלה.

"שלב שלישי: הספק/בעל המקצוע מגיע ומבצע את העבודה.

"שלב רביעי: ועד הבית/חברת הניהול צריכה לוודא שהספק/בעל המקצוע הגיע וטיפל בבעיה ושהיא נפתרה.

"אנחנו רצינו לייעל את השלבים בשילוב טכנולוגיה סופר חדשנית, במקומות בהם האוטומציה יכולה להחליף את כוח האדם העצום ולחסוך בעלויות".

כיצד המודל שלכם פועל?

"את השלב הראשון לא יכולנו להחליף, כי אין מכונה שתסרוק את הבניין כל הזמן ותראה מה תקול. את השלב השלישי אי אפשר להחליף גם כן, כיוון שצריך גורם אנושי שיטפל פיזית בתקלה, כנ"ל לגבי השלב הרביעי – לוודא שהתקלה טופלה. את השלב השני, הגשת הבקשה ע"י חברת הניהול, בהחלט אפשר להחליף ולהוציא את השלב הזה למערכת ממוחשבת אוטומטית, שתקבל את הבקשה מהדיירים, ותעדכן אותם בכל שלב בטיפול.

"באמצעות הטכנולוגיה שזמינה ללקוחות שלנו באפליקציה בטלפון, במחשב, או בטאבלט, כל אחד מהדיירים יכול לרשום את התקלה שיש בבניין. הקריאה עוברת אלינו אוטומטית (לחברת הניהול), ואנו מעבירים אותה דרך המערכת לאנשי המקצוע שלנו בשטח. התקלה נרשמת באופן מסודר וממוחשב, ומתבצע מעקב על ידנו לכל שלב של הטיפול בתקלה – כמה זמן פתוחה, מה עלות התיקון, מתי בעל המקצוע יגיע, מה הוא עשה, מהי עלות התיקון, וכן הלאה. במצב בו התיקון הנדרש הוא מעל גובה סכום מסוים (שהוגדר מראש במערכת), הבקשה תועבר לוועד הבית שיאשר אותה, ורק אז תועבר אלינו לחברת הניהול".

צילום: Unsplash

כיצד המודל הזה חוסך בעלויות ובזמן?

"כאשר הכל ממוחשב, וכל דייר יכול לדווח על התקלה, אין צורך בגורם מחברת הניהול שיסתובב כל היום ויבדוק את הבניין לוודא שהכל עובד, כיוון שזה אורך זמן יקר ומתורגם גם לכסף עבור אותו אדם. שנית, תפקיד ועד הבית ירד משעה בשבוע לאישור תיקונים, לכ-5 דקות שבועיות בלבד, כשהוא מקבל תקלות חריגות בלבד דרך האפליקציה ומאשר אותן.

"אנחנו, חברת הניהול, מעבירים את הפנייה אוטומטית לאנשי המקצוע המתאימים בשטח, וזה חוסך עלויות יקרות להעסקת אנשי המקצוע לאורך כל היום. העסקתם היא ממוקדת פר-פנייה. כך למעשה חברת הניהול חוסכת לעצמה עלויות ניכרות של כוח אדם, ובכך אנו יכולים לחסוך לדיירים המון כסף. בגלל שהעלויות שלנו ירדו בצורה דרמטית – כי כוח האדם שנמצא אצלנו דרמטית פחות מהכמות של כל חברה בשוק – מתאפשר לנו להוריד דרמטית את העלויות בזכות האוטומציה והטכנולוגיה שפיתחנו".

כיצד זה פועל לטובת הספקים שעובדים איתכם?

"כיום, מרבית הספקים מקבלים את התשלום שלהם מחברות הניהול באיחור. הרציונל הוא שיש שרשרת אספקה וכשהיא לא מתפקדת נכון זה פוגע בכולם. כאשר הגבייה מנוהלת באופן חכם וממוחשב, והכל מתועד במערכת, אנו יודעים כי העבודה בוצעה היטב ובזמן, והספקים מקבלים את התשלום שלהם במהירות. מלבד זאת, כשאנחנו מאפשרים לדיירים לשלם את כל התשלומים במערכת באשראי, ללא כל עמלה או עלות נוספת, לא צריך להמתין להפקדות צ'קים שאורכות יום שלם וכל הכסף מועבר לכולם במהירות, בנוחות ובזמן".

מה הייתה בעצם הבעיה בשוק ניהול הבניינים?

"הבעיה היא בכך שחברת ניהול היא חברה שבסופו של דבר מבוססת על אנשים. כיוון שלכוח אדם יש הרבה עלויות וככל שהחברות הללו גדלות יותר יש להן יותר עלויות ועליהן לגלגל את זה לאנשהו. ואז, חברת הניהול מתחילה לעשות המון קומבינות כדי לשרוד כי היא חברה עסקית, והיא מתחילה להרוויח על ידי העלאת מחירים בחוסר שקיפות.

"היא מתמחרת שירותים בעלות יותר גבוהה כדי להרוויח את שולי הרווח, על מנת שתוכל לשרוד, ונוצר ניגוד אינטרסים עצום: מצד אחד הדייר רוצה מקסימום שירות; מצד שני חברת הניהול רוצה להוריד את כוח האדם שלה שנותן שירות למינימום כדי לחסוך בעלויות. ואז נוצר מצב שכולם לא מרוצים, הדיירים שלא מקבלים את השירות שהם מצפים לקבל, החברות שלא מרוויחות מספיק כדי לשרוד, ואנשי המקצוע לא מרוצים כי הם מקבלים את הכסף באיחור.

"כיוון שאנחנו עובדים עם הטכנולוגיות הטובות ביותר בעולם בתחום, ואנחנו חברה עם יכולת טכנולוגית רחבה – אנחנו יכולים לתת את אותו שירות בעלויות דרמטית יותר זולות, מה שהפך את הפעילות שלנו לרווחית עם שולי רווח גדולים יחסית לחברה רגילה בשוק; בנוסף, אין לנו צורך לעבוד בחוסר שקיפות מול הדיירים ואנו נאמנים ללקוחות שלנו ושקופים מולם לחלוטין, וגם הם יהיו מרוצים, כי בעבור הסכום הנמוך יחסית שהם משלמים לניהול שלנו – הם יקבלו ערך תואם למה ששילמו, הרבה מעבר לסטנדרט הקיים בשוק ניהול הבניינים בישראל".

צילום: Unsplash

אמרתם שהמודל שלכם יוזיל את יוקר המחיה ויחזק את הקהילות. כיצד?

"הפילוסופיה שלנו מאחורי הקמת החברה לא קשורה רק ברווחים. המטרה היא להוזיל את יוקר המחיה בישראל וגם לחזק את הקהילות בהן אנחנו פועלים. אם אנחנו מנהלים בניינים בצורה אופטימלית, זה משפיע ישירות על יוקר המחיה. לדוגמה, תשלום לוועד בית/לחברת ניהול בישראל בממוצע, נע על כ-250 שקל בחודש. זה אומר שמשפחה צריכה לשלם כ-3,000 שקל בשנה. אם משפחה מרוויחה 30,000 שקל בחודש, 0.8% מהתקציב החודשי הולך לתשלום ועד הבית במקרה הכי זול, ובמקרה היקר זה יכול להגיע ל-4% מההכנסות החודשיות של המשפחה.

"באמצעות החיסכון שאנחנו יוצרים בעזרת הטכנולוגיה שפיתחנו והידע המשולב שלנו בניהול בניינים מדויק ונכון, אנחנו בהחלט יכולים לומר שנצליח להוריד את העלות ב-50% במהלך שלוש השנים הבאות בפעילות שלנו בתוך הבניין, וכך נוריד את עלויות המחיה של הלקוחות שלנו, המטרה שלנו להוריד את התשלום לחברת הניהול ב-50% מהסכום שאנשים משלמים היום בישראל עבור ניהול הבניין שלהם.

"לגבי הקהילות, אנחנו מעודדים עבודה עם ספקים שלנו (אנשי מקצוע) שגרים בסמיכות לבניין. זה עוד נדבך לחיסכון בעלויות, כאשר בעל המקצוע גר בקרבת מקום ויכול להגיע במהירות ולטפל בתקלה בחיסכון של נסיעות וזמן. בכך, אנחנו גם משתדלים לתעדף עבודה עם אנשי מקצוע מתוך הבניינים אותם אנו מנהלים, ומספקים למעשה עבודה נוספת לדיירי הבניין. זה מחזק את הקהילה, את השכר שלה, את החינוך שהיא יכולה לספק לילדיה, וזה משפיע בצורה רחבה על החיים בשכונה'".

ואתם גם תומכים בסביבה ירוקה?

"בהחלט. כל המעבר מתשלומים לחברת ניהול בצ'קים והפקת חשבוניות מודפסות, כל אלה נעלמים כשמשתמשים בתשלומים דיגיטליים שהם ללא כל עלות מצד הדיירים, הבניין או ועד הבית. הכל נעשה באופן ממוחשב, גם תשלומי הדיירים, גם הקבלות והחשבוניות, ובכך אנו שומרים על הסביבה משימוש מיותר בנייר ופסולת".

כיצד הדיירים ממלאים פנייה במערכת?

"כשדייר מבחין בתקלה, הוא יכול בקלות ובפשטות, באמצעות האפליקציה במכשיר הנייד, להיכנס ולתעד אותה במערכת. המערכת פשוטה וידידותית מאוד לשימוש, והיא תנחה את הדייר כיצד לשדר את התקלה ואם צריך לצלם במצלמת הטלפון את התקלה ולשלוח אותה גם כן. לטובת אנשים מבוגרים יותר, שפחות מתנהלים בנייד, יש לנו מוקד טלפוני זמין 24/7, דרכו הם יכולים לעדכן בתקלות. המערכת מראה בזמן אמת את סטטוס התקלה גם לדייר ששידר אותה, וכך הוא יכול לעקוב על המהירות בה היא טופלה.

"חשוב לציין כי כל הספקים שעובדים איתנו חשופים באתר שלנו לכלל הציבור בישראל, ולא רק בבניינים שעובדים איתנו. כך, למשל, נניח שבניין שלנו עובד עם אלקטרה מעליות וספקים גדולים נוספים, כל אחד יכול להיכנס לאתר ולהתרשם מהזמן בו נותני השירות בבניינים עונים ומטפלים בתקלות. זה מחייב את עובדי החברות הללו לעבוד במהירות וביעילות".

מה לגבי השקיפות שאתם מציינים?

"אנחנו עובדים ב-100% שקיפות לדיירי ולוועדי הבתים. כל המחירים והעלויות, הכול מפורסם באתר שלנו והכול שקוף לכולם. אנחנו לעולם לא נגלגל עלויות על דיירים, ונפעל תמיד במטרה לספק את השירות הטוב והמהיר ביותר, ב-100% שקיפות ובמקסימום שירות. זה המוטו שלנו, אנחנו למען הצרכן, ולעולם נפעל כך".


RunMaxi.co.il | טל': 9960* | Salas@runmaxi.co.il
טוב לדעת