"אפליקציות ואתרי מסחר רגילים כבר לא מספיקים – יש ליצור חוויה אחרת"

"אפליקציות ואתרי מסחר רגילים כבר לא מספיקים – יש ליצור חוויה אחרת"

כך קובעת קרן בראון צמיר, מנכ"ל חברת הפיתוח OneCode, שגם ממליצה: "את העוצמה של המשחקים והמשחקיות - שסוחפת אנשים מכל גיל, מעמד ועיסוק - צריך לגייס לשיווק"

מאת: רונית שנבאי
צרכנות שיווק.COM

החדשות על כך שאמזון עושה צעדים ראשונים לכניסה לשוק הישראלי גורמות להרבה חברות בישראל לשאול במבט מפוקח ‘האם ניתן להתמודד עם העוצמה הטכנולוגית והלוגיסטית שענקית הקמעונאות תביא עימה?’. הדברים מועצמים לאור העובדה שהשוק הישראלי נמצא בפער בתחום המסחר האלקטרוני. רק לאחרונה החלו קבוצות המסחר הגדולות כגון עזריאלי, רנואר וקסטרו להגיב למגמת המעבר אל הקניות באינטרנט ולהתרוקנות החנויות והקניונים, עם הקמת פעילות מסחר אלקטרוני משמעותית.

בידול באמצעות חוויות חדשות

 קרן בראון צמיר
 (צילום: יח"צ)

“על החברות בישראל לבצע זינוק קדימה מבחינת חדשנות”, אומרת קרן בראון צמיר, מנכ”ל חברת הפיתוח OneCode, “האפליקציות ואתרי המסחר האלקטרוני הרגילים כבר לא מספיקים, ויש צורך בפיתוח הדור הבא של חוויות דיגיטליות”.

OneCode מובילה בשנים האחרונות את מגמת הפיתוח של אפליקציות עם חוויית משתמש עשירה. החברה מביאה ידע ויכולות פיתוח מתקדמות – ומתוך כך, גם ליווי עסקי בעל עומק – לסטארט-אפים ולעסקים בתחום אפליקציות תלת-ממד, משחקיות, ולאחרונה גם Virtual Reality ו-Augmented Reality.

האם חברות ישראליות יכולות להתמודד עם השיבוש הטכנולוגי הצפוי מצד חברות כמו אמזון?

“בהחלט צפוי שיבוש משמעותי בשוק. אמזון, שכבר חצתה רף של למעלה מ-300 מיליון לקוחות משלמים ברחבי העולם, משקיעה כיום המון כדי לשנות את הדרך שבה אנו קונים – החל מכפתורי ה-Dash (שלט קטן עם כפתור יחיד שמזמין אל הבית מוצר מסוים כגון אבקת כביסה או פיצה), ועד לניסוי עם חנות Amazon Go ללא קופות שעורר הדים לאחרונה”.

“כמו כל שיבוש טכנולוגי, יש כאן הזדמנות. בישראל יש הן את היתרון הטכנולוגי והן את היצירתיות, כדי לבצע קפיצה קדימה בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי – ולא רק כדי להתמודד בשוק המקומי עם שחקנים מהחוץ, אלא גם כדי להשתלב במסחר הבינלאומי הפורח לשווקים דוגמת סין, שבו למעלה מ-18% מהקניות מבוצעות אונליין”.

איזו טכנולוגיה יכולה לבדל כיום קמעונאים במסחר המקומי והבינלאומי?

“מעבר לטכנולוגיה כזאת או אחרת, המיקוד צריך להיות ביצירה של חוויית רכישה אחרת – מרגשת וסוחפת. אנו נמצאים כבר מספר שנים במגמה שבה תהליך הרכישה עצמו הופך לחשוב כמעט כמו המוצר. זה החל בעולם הקופונים שבו מתקבל ערך מקניית ‘אופציה לרכישה’, והמשיך במימון המונים שבו ההנאה נובעת גם מהתמיכה ביוצר. זה אפילו חזק יותר בבני הדור הצעיר, שמוצאים סיפוק רב ברכישת מוצרים וירטואליים במשחקים ובאפליקציות. את המגמה של חוויית קנייה אחרת, צריך ללמוד וליישם במסע הלקוח של המוצר שלכם”.

מהי המגמה החמה שאת רואה כיום?

“50% מהפרויקטים שלנו עוסקים כיום בשילוב משחקים ומשחקיות כדי לסחוף משתמשים לחוויה חדשה – למשוך אותם, לרגש, להניע לרכישה, וגם לשמר אותם. את העוצמה הזאת – שסוחפת אנשים בכל הגילאים, המעמדות והעיסוקים – צריך לגייס לשיווק”.

כיצד, לדוגמה?

“כדאי לעקוב אחרי מה שעושות המתחרות הגדולות של אמזון, שמצאו את עצמן בפער דיגיטלי וכעת מנסות לצמצם אותו. יש ביקוש גדול מצד לקוחות בינלאומיים לאפליקציות משחק ממותגות שמעניקות פרסים, או שמשתלבות באורח החיים כגון אפליקציה של מותג מים מינרליים שמזכירה לשתות.

“דוגמה מעניינת היא פיתוח של מיני-משחקים שמיועדים לעת ההמתנה בתור לקופה. זה מוסיף ממד של התרגשות לפעולה ההכרחית, שהתרגלנו שהיא די משעממת. דוגמה נוספת היא של חנויות וירטואליות בתלת-ממד שבהן ניתן לשוטט כמו בחנות אמיתית, כשהחוויה המוכרת מהעולם הפיזי מעצימה את הקנייה ברשת.

“לאחרונה פיתחנו ב-OneCode משחק עבור אפליקציית פז”מ, שבמסגרתו חייל שרכש בחנויות צבאיות מוזמן להצטרף לחידון טריוויה יומי בשידור חי. החידון מייצר חוויה שנמשכת הרבה מעבר לרכישה עצמה, ומוסיף אינטראקציה איכותית נוספת עם המותג”.

מה לגבי מציאות מועשרת ומציאות וירטואלית?

“מציאות מועשרת (Augmented Reality) ומציאות וירטואלית (Virtual Reality) עומדות לתפוס מקום חשוב בחוויית הלקוח. ככל שתהליך הרכישה המסורתי מצטמצם הלקוחות מצפים למשהו שיחליף אותו, והטכנולוגיות האלה מאפשרות זאת. יש מספר פרויקטים משמעותיים שבהם אנו מעורבים, הממוקדים בהתאמה אישית של מוצר ללקוח באינטרנט – הצגת ספה כפי שתיראה בסלון הלקוח, לדוגמה, או איך האיפור מתאים לגוון העור הספציפי של הלקוחה.

“עבור נקודות המכירה, יש השקעה גדולה בחוויות משלימות שממחישות את האינטראקציה עם המוצר, כגון נסיעת מבחן לרכב בעולם וירטואלי. בעולמות הווירטואליים האלה, הדמיון הוא הגבול ואפשר לקחת את הלקוח לחוויות עוצמתיות וייחודיות”.

הטכנולוגיות האלה נגישות לארגונים?

“פייסבוק, גוגל ומיקרוסופט משקיעות סכומים אדירים בפיתוח מואץ של טכנולוגיות AR, VR ותלת-ממד. כיום, באמצעים פשוטים יחסית, ניתן להריץ תלת-ממד גם במכשירים ניידים – ועדיין לספק חוויית משתמש חלקה. עם הידע והניסיון של OneCode, אנו יודעים להוביל את הפיתוח של אפליקציות עשירות תוך בחירת הכלים הטכנולוגיים המתאימים ביותר ולאור הדרישות העסקיות”.

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

Cross Platform: לקצר זמן ועלויות פיתוח אפליקציה

“הבחירה בטכנולוגיה הנכונה לפיתוח אפליקציה יכולה להיות קריטית להצלחת אפליקציה, בעיקר כאשר אפליקציות הופכות למורכבות ולתובעניות יותר“, אומר רונן צמיר, סמנכ”ל טכנולוגיה ב-OneCode.

מהו פיתוח Cross Platform ומהו היתרון שלו?

“זהו פיתוח של קוד אחד שפועל על כל סוגי המכשירים – ניידים, טאבלטים וכל סוגי הדפדפנים. היתרון המרכזי שלו הוא בקיצור זמן הפיתוח ובהקטנת העלות – חיסכון שבא לידי ביטוי במיוחד בקמפיינים שיווקיים, שמתוכננים מראש עבור יעד ותקציב מוגדרים. יתרון נוסף הוא הזמינות של הקמפיין ב-web, כך שלא נדרש להוריד אפליקציה וניתן להפעילו גם על מסכים בנקודות המכירה”.

האם Cross Platform מתאים לכל אפליקציה?

“יש כיום רשימה גדלה והולכת של יכולות שניתן לבצע ב-Cross Platform, כולל הצגת גרפיקה עשירה, משחקים ותלת-ממד. כמובן שצריך לבצע אפיון מדויק ולבחור את הכלים שיתאימו בצורה הטובה ביותר למטרות השיווקיות והעסקיות ואל מול הדרישות הטכניות. זו המומחיות שלנו ב-OneCode”.

OneCode מתמחה בליווי יזמים ובפיתוח אפליקציות של חוויית משתמש עשירה – כולל תלת-ממד, מנועי משחקים ומשחקיות, ו-VR/AR – ומחזיקה ביכולות מתקדמות בפיתוח Cross Platform. בין לקוחותיה: יזמים פרטיים, בתי תוכנה, משרדי פרסום, סטארט-אפים, וארגונים כגון קק”ל, סקרימו, Playtika, סודה סטרים, פז”מ ועוד.


 לפרטים: טל' 052-2502731 | [email protected] | www.onecode.co.il

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

תגובות