Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים חדש באתר: מגזין 'הירוק החדש' - כל הפרטים על תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל. לחצו כאן

היופי הפריזאי

אחת ההצלחות המזוהות עם העיר פריז היא מותג הקוסמטיקה היוקרתי לנקום, הנוגע כיום בכל אשה ומשפיע על חייה בסטייל, בניחוח ובמראה, כי אי אפשר אחרת

דרורי לב (צילומים: Alexi Lubomirski for Lancôme ©) שמנת יולי 2019
Array

"אנגליה הקימה את לונדון עבור עצמה. צרפת הקימה את פריז עבור כל העולם", כך הצהיר ראלף וולדו אמרסון, הוגה דעות ומשורר אמריקאי, לפני למעלה מ-100 שנה. נדמה שקשה להתווכח עם המשפט האלמותי הזה, בכל הקשור להשפעתה של פריז על העולם המערבי בכלל, ועל חייהן של הנשים במיוחד. כי פריז היא אופנה, היא שיק, היא בישום, היא טיפוח, היא המקום בו נקבעים טרנדים, נשברים מיתוסים ונקבעות מוסכמות חדשות. כל אלה חוצים גבולות ויבשות והופכים את העולם למסוגנן ולשיקי הרבה יותר.

ניחוחות של שיק צרפתי

אחת ההצלחות המזוהות עם העיר פריז היא מותג הקוסמטיקה היוקרתי לנקום, הנוגע כיום בכל אישה. הסיפור של לנקום, מותג המוביל בעולם כמו גם בישראל, מתחיל ב- 1935 בצרפת, בחלומו של ארמנד פטיז'אן, צעיר צרפתי בעל חזון, פורץ דרך ואוהב נשים. את ההשראה לשם לנקום קיבל פטיז'אן משמה של טירת Chateau de Lancosme, הממוקמת בלב ליבה של צרפת. טירה זו הייתה המקום המועדף על פאטיטז'אן לעריכת נשפים לחברה הצרפתית הגבוהה.

הלוגו הראשון של לנקום הביא לידי ביטוי את כל מה שרצה פטיז'אן הגבר הפריזאי הצעיר להקדיש ולהגיש לנשים: לוטוס – כסמל לטיפוח, קופידון – לאיפור, וורד – לבישום. עם השנים נותר רק הוורד, שהפך לסמלו המזוהה ביותר של המותג, שהפך להצלחה מסחררת ולסמל של סגנון מהמעלה הראשונה. שישה חודשים לאחר היווסדו, ניתן היה להשיג את מוצרי לנקום בכ-30 מדינות וכיום נמצא המותג ב-135 מדינות ברחבי העולם.

הנשים של לנקום

צילום: Alexi Lubomirski for Lancôme ©לנקום הוא מותג שנוצר במיוחד לנשים, מתוך מבט מעריץ ומעריך נשים באשר הן. האשה של לנקום נשית, נחשקת, חזקה, עוצמתית, יוצרת, סקרנית, מביעה את דעתה, קובעת אג'נדה ומובילה בתחומה. אישה המתאימה לעידן בו נשים עומדות בזכות עצמן ואחראיות לגופן, למעמדן ולמאוויים שלהן.

בהתאם לכך, מאז ועד היום, דוברות לנקום הן שחקניות ודוגמניות-על בינלאומיות, ביניהן: איזבלה רוסליני, קייט וינסלט, פנלופה קרוז, לילי קולינס, טיילור היל, ג'וליה רוברטס ועוד רבות נוספות.

ג'וליה רוברטס, דוברת לנקום, בעלת הנשיות הכובשת ומלאת שמחת החיים, מגלמת בצורה אבסולוטית את האישה של הבושם La vie est belle מאז השקתו.

מעבר לפירוש המילולי של הבושם, "החיים יפים", פירושו של השם מבחינתה של רוברטס הוא: "לחיות את החיים האמיתיים, את החיים שעושים אותנו מאושרות. זה מה שאנחנו רוצים להציג בפרסומות, את הרעיון 'מה עוד יש שם?', למה אנחנו צריכות לשבת כאן ולהשתעמם או לשבת בארוחת ערב ולא לדבר אחד עם השני? בואו נלך לראות מה עוד יש שם בחוץ. הכוונה היא לקחת את הצעד הבא כדי לשנות דברים, להפוך אותם למה שאנחנו רוצות שיהיו", מסבירה רוברטס.

בעבר, כששחקנית השתתפה בפרסומות, הדבר לא נחשב כמו שהוא נחשב היום. מה לדעתך הוביל לתפיסה ולהערכה המחודשות כלפי עבודתך עם לנקום?

"זה מצחיק, כי בתור שחקנית, ועבור רוב האמנים, אנחנו אף פעם לא רוצים שיראו בנו אנשי מכירות. במשך זמן רב חשבתי שאם אמכור משהו עבור חברה מסוימת, האמינות שלי תיפגע. היו פעמים שלא התבקשתי למכור דבר ועדיין חשבתי כך. אבל אז שמעתי על שחקנים אחרים שמשחקים בפרסומות וחשבתי לעצמי 'אני עדיין מרגישה אותו הדבר כלפי אותו אדם'.

"כשקיבלתי את התפקיד בלנקום, יצאנו בעלי דני ואני לארוחת ערב עם מייק ניקולס ודיאן סויר, שהם כמו הורים בשבילי. אני זוכרת שמאוד פחדתי לספר להם על התפקיד החדש. ואז אזרתי אומץ ואמרתי: 'הציעו לי לחתום על חוזה עם לנקום והיום הסכמתי'. ומייק אמר: 'יקירתי, זה מושלם'. זה היה רגע כל כך גדול בחיי. התגובה שלו הייתה כל כך חיובית וגרמה לי להרגיש כל כך טוב עם ההחלטה שהסבה לי אושר ברגע שקיבלתי אותה. כל מה שהייתי צריכה זה שהאדם שכל כך חשוב לי יגיד לי 'כן, עשית את הדבר הנכון'".

אם נדמיין לרגע שהדרך היחידה שלך לתקשר היא באמצעות קו טלפון משובש. מה הן שלוש המילים בהן תשתמשי כדי לתאר את הבושם הזה לחברתך הטובה?

"שלוש מילים? רענן, מעודן, ומזמין".

מי הן הנשים האייקוניות שלך, נשים שאת חושבת: "כשאתבגר אני רוצה להיות כמוה"?

"דיאן סויר (מגישת הטלוויזיה) נמצאת בראש הרשימה. אני סוגדת לה בגלל המצפן הישר שלה, מוסר העבודה שלה, היושרה שלה. אני מעריכה ומכבדת אותה עד מאוד".

יש האומרים שאנחנו הופכות להיות ההורים שלנו: אנחנו מטפלות בגינה, מחליפות כל הזמן את התחנות ברדיו, הפנים שלנו מתחילים להיראות כמו שלהם, וכו'. האם את חושבת שזה נכון לגבייך?

"אני חושבת שזה די נכון לגבי כל אחד ואחת. אני פשוט לא יודעת אם זה נכון לגמרי. זה מצחיק איך הרעיון הזה תמיד נתפס כשלילי, 'אופס, אני הופכת להיות אמא שלי'. כאימא בעצמי, זה לא תמיד דבר רע להיות דומה לאימא שלי – ואני מבינה שאני נשמעת כמוה עכשיו. למרבה המזל, אני חושבת שקיבלתי מהוריי גנטיקה טובה. אבל, אתם יודעים, הזדקנות היא הזדקנות היא הזדקנות.

"אני חושבת שכל עוד אנחנו יודעות מי אנחנו, אנחנו בסדר. מאחר שההזדקנות לא מתרחשת בן-לילה; היא מתרחשת בהדרגה ואם רק ננסה לעשות את הדבר הנכון, לשתות מספיק מים ולהקיף את עצמנו באנשים הנכונים – וכמובן להשתמש בכל המוצרים הנכונים של לנקום – אז לא נתעורר יום אחד מתוסכלות ומבואסות".

מהי עצת היופי שנותרה המשמעותית ביותר בחיים שלך עד כה?

"אני חושבת שהעצה המשעממת ביותר היא הנכונה ביותר: להשתמש בקרם לחות".

העולם מאמץ עידן חדש של אקטיביזם, שוני ופמיניזם. כיצד חזון היופי והנשיות של לנקום מתיישב עם הדרך הזו, ואף מוביל אותה?

"אני חושבת שלמותג יש דרך מסוימת להתבונן על העולם, דרך שכוללת הרבה נקודות מבט שונות, המאפשרות לו להעניק לנשים בכל הגילים את המוצרים שאנחנו באמת רוצות. העובדה שאני בת 52 ועובדת עבור לנקום באותה רוח ובאותו הקצב, היא דוגמה אחת לאופן בו לנקום מובילה את הדרך לאימוץ ההבדלים והשינויים. לא האטתי את עומס העבודה שלי כלל. אבל הם לא רוצים שחבורה של בנות 20 ומשהו תמכור מוצרים אנטי-אייג'ינג. וזה חכם, כי בתור צרכנית, זה לא יעורר בי אמון במותג. הייתי מרגישה מרומה. אם אני אשתמש בקרם הזה, האם באמת אתעורר ואיראה כמו הבחורה הצעירה הזאת? זה יכול היה להיות נפלא. אבל כנראה שזה לא יקרה".

עד כמה חשוב לך לתמוך בבמאיות ובתסריטאיות?

"בעלי הוא צלם קולנוע. הוא עבד עם במאיות רבות וחווה חוויות מנצחות. אני מכירה הרבה אנשים שתומכים בנשים בדרכים נאורות הרבה יותר, אבל זה בהחלט גרם לי לחשוב שאולי הגיע הזמן להבין איך לדרוש את התרחיש הזה לעצמי קצת יותר".

אם לא היית שחקנית, באיזו עבודה של אחת הדמויות שגילמת היית בוחרת? האם קיבלת מיומנויות תעסוקה מהתפקידים השונים שלך?

"הייתי מבקרת מסעדות בסרט 'החתונה של החבר שלי', ואני חושבת שהייתי רוצה את העבודה הזאת. או הסיפור של המורה להיסטוריה ב'חיוך של מונה ליזה' – הייתי שמחה להיות מורה להיסטוריה. ב'קו הדממה' שיחקתי סטודנטית לרפואה ולמדתי כל מה שקורה בתחום זה. בחיים האמיתיים חשבתי שאני הרופאה של כל החברות שלי. בין המשחק בסרט הזה והצפייה בסדרת הטלוויזיה ER, יכולתי לרפא כל דבר".

אם היה סכסוך אחד בעולם שהיית יכולה לשנות, איזה סכסוך זה היה?

"הייתי משנה את הסכסוך בין אותם אנשים שחושבים שהם יודעים הכל ואלה מאיתנו שרק אומרים 'בואו נפעל ביחד כדי להבין'".

ולסיום, מהו הדבר שאת הכי אוהבת לעשות כתיירת בפריז?

"לקנות בחנויות וינטג' ולאכול גבינות".

La vie est belle –

הבחירה לחיות את החיים שלך ולמלא אותם ביופי. בדרך שלך.

צילום: Alexi Lubomirski for Lancôme ©La vie est belle הוא בושם לאשה, המייצג נקודת מבט חדשה של אושר, והקורא לנשים ליהנות מיופיים של החיים ולחיות אותם בדרכן הייחודית. סיפור ריחני שמעניק מחדש את ההגדרה למושג אושר והזכות לבחור בדרך החיים המושלמת והמתאימה ביותר.

הבושם המורכב מ-63 מרכיבים טהורים, נרקח במהלך 3 שנות עבודה, ומומחי הבישום ניסו לא פחות מ- 5,521 גרסאות. תמהיל של ניחוחות סוחפים ומענגים, המאחד את האצילות של פרח האיריס, העומק של הפטצ'ולי וההנאה הצרופה כצמר גפן מתקתק עשיר בתווי וניל, טונקה ואגס.

בקבוק הבושם נוצר בדמותה של אישה משוחררת המעוטר בהטבעה של חיוך באמצע ריבוע קריסטל ולטאץ' סופי – סרט אורגנזה אפור מבריק כפנינה כרוך סביב צוואר הבקבוק כזוג כנפי חופש.

שלושה מומחי בישום צרפתיים – אוליבייה פולג', דומיניק רופין ואן פליפו – איחדו כישרונות כדי להרכיב את מניפסט הריח של הבושם La vie est belle משך 3 שנות יצירה. היום, הבושם La vie est belle מגלם את משמעות ההילה הנשית ומקבל פרשנות מחודשת בעיצוב אסתטי ומודרני, הנוצר בדמותה של אשה מאושרת ומשוחררת.

Teint Idole Ultra Wear – המייק-אפ העמיד שממציא עצמו מחדש

צילום: Alexi Lubomirski for Lancôme ©בשנים האחרונות עולם המייק-אפ עובר שינוי משמעותי. הכללים של הדור החדש שצריך-תמיד-להיות-מוכן-לצילומי-סלפי שינו את שגרת האיפור, במיוחד בכל הקשור למייק-אפ. בעוד שבעבר נשים בחרו בגוון עור פנים מאוד קלאסי, כיום גוון עור הפנים הופך כלי לביטוי עצמי ולהעצמה עבור כל הנשים המשתמשות בארסנל של מייק-אפים ליצירת מראה נועז ומחוצף.

משנת 1997 הוכיח המייק-אפ של לנקום – TEINT IDOLE ULTRA – כי החלום לעור פנים מושלם הינו חלום בר-השגה. הפורמולה האייקונית, העמידה לאורך זמן, הייתה הראשונה שהבטיחה 14 שעות של עמידות, ואחר כך 18 שעות ולבסוף 24 שעות של נוחות אופטימלית ועור פנים מושלם, ללא כל דופי וללא כל צורך בתיקונים.

ולאחרונה, המייק-אפ ממציא עצמו מחדש פעם נוספת, עם בקבוק חדש, אלגנטי מתמיד, הפורמולה המעניקה כיסוי גבוה מגיעה עכשיו עם 24 גוונים הנותנים מענה לצרכים של כל הנשים ומקלים עליהן לחקות ולהשתמש בטכניקות המתוחכמות ביותר.

עכשיו, קל יותר ליצור עור פנים אחיד וזוהר – ללא תחושה של אי-נוחות, ללא סימנים או פסים ברורים של מריחה וללא אפקט של מסיכה – כיסוי הנבנה בהדרגה להתאמה אישית לכל רגע ביום, בהתאם לאירוע, החל ממראה טבעי ועד למראה מתוחכם.

המייק-אפ החדש הוא בן-הברית הטוב ביותר של דור הסלפי: נשים המבקשות לא רק עור פנים אחיד, מושלם לאורך כל היום, אלא גם מראה שניתן לשנותו בקלות בכל עת. פנים קורנים וזוהרים בבוקר ומפוסלים באופן דרמטי בערב: השינוי לוקח רק כמה דקות והתוצאה מושלמת ומרהיבה כאחד.

הפורמולה המושלמת של Teint Idole Ultra Wear והצבע המדויק מבטיחים מראה ללא טעויות, והנשים הבחינו בכך. עור הפנים נשאר קטיפתי ויפהפה במשך שעות, מבלי לאבד את העומק והזוהר:

♦ אינו מותיר שאריות מבריקות: 100%

♦ מעניק גוון עור אחיד: 100%

♦ עמיד לאורך כל היום: 89%

♦ מעניק גוון מושלם: 87%

♦ הן אוהבות את תחושת הקלילות האוורירית של טינט איידול:

♦ קליל על העור ובלתי מורגש: 96%

♦ מותיר את העור רך: 96%

♦ נוח לאורך כל היום: 92%

Hypnôse Drama – מסקרה המעניקה לריסים נפח מיידי

צילום: Alexi Lubomirski for Lancôme ©היפנוז מסקרה אשר הושקה ב-2004 הפכה לשם דבר בעולם הקוסמטיקה וכבשה את הנשים ברחבי העולם. לנקום, אשר עוררה מהפכה אמיתית בנפח הריסים, מציגה את היפנוז דרמה – מסקרה המעניקה נפח מיידי ויוצא דופן לריסים.

המברשת בעלת הקימורים המעוצבים, לצד הפורמולה העוטפת את הריסים, מציעה לנשים מראה עיניים עוצמתי ונפח יוצא דופן. היפנוז דרמה מעניקה לריסים מראה מהפנט וחושני ומעצימה אותם מהשורש ועד לקצוות, הודות לפורמולת דיו שחורה, חלקה ולא דביקה, המחליקה לאורך כל ריס וריס.

מרקם הפורמולה הייחודי מאפשר מריחות חוזרות ונשנות בהתאם לטעם האישי להגברת הנפח, ללא הדבקות וללא היווצרות גושים. הפורמולה מכילה ריכוז גבוה של שעווה, המעצים באופן מיידי את נפח הריסים, ופיגמנטים המרוכזים באינטנסיביות, המקשטים את הריסים בגוון שחור, טהור ועמוק.

וכיאה ללנקום, היא ממשיכה להפתיע בחדשנות ומפתחת באופן בלעדי להיפנוז דרמה מברשת בעלת קימור מפותל, חדש ודרמטי, המאפשר להגיע עד לבסיס הריסים. המברשת משלבת זיפים קצרים, המיועדים ללכוד את הריסים הקצרים ביותר בכל זווית, עם זיפים ארוכים, המעצימים את הנפח של כל ריס וריס. הסיבים הגמישים מאפשרים פיסול מושלם של הריסים מהשורש ועד לקצוות.

הודות למיקום הייחודי של הזיפים, הצורה הזוויתית וההחלקה של הפורמולה, מברשת היפנוז דרמה מציעה מגע גדול יותר מאי פעם עם משטח הריסים ומעניקה לעיניים מבט עמוק ומהפנט ונפח יוצא דופן לריסים.

L'absolu Rouge – אריזה אחת ו-30 גוונים מרשימים ומפתים

צילום: Alexi Lubomirski for Lancôme ©מאז שנת 1935 נחשבים השפתונים של לנקום לסמל הידור בסגנון צרפתי, כשהם משלבים יוקרה אבסולוטית עם חדשנות חסרת תקדים. "שפתון צריך לנצוץ כמו תכשיט יקר", עם הצהרה זו, ארמנד פטיז'אן, מייסד לנקום, קבע את הטון כבר בשנת 1937.

ל'אבסולו רוז', אייקון אמיתי, השפתון הסמלי של לנקום, השתנה במרוצת השנים, כשהוא מתאים את עצמו לצרכים של הנשים ומציע להן, ללא הרף, את החופש להביע יופי משחרר, חיובי ומלא שמחה.

כיום, כמעט שלושה עשורים אחרי, ל'אבסולו רוז' ממציא את עצמו מחדש והופך יוקרתי, נשי יותר ומפתיע יותר מאי פעם. פלטת הגוונים שלו מעולם לא הייתה כל כך מרשימה ומפתה. כל אחד מהגוונים טמון בתוך מכל חדש נחשק ביותר, מחווה לקופסאות התכשיטים אותן יצר ארמנד פטיז'אן.

קופסת תכשיטים לשפתון נוצץ מתמיד: לנקום מנציחה את רוח המצוינות והיופי, המאפיינת אותה עוד מהקמתה. "רציתי ליצור קולקציה של גוונים טהורים, המושכים את המבט ומציתים את הדמיון, ליצור משהו מושך, מפתה ומלהיב. וידאתי גם שכל משפחת צבע מיוצגת כהלכה, עם ניודים מושלמים, אדומים אינטנסיביים, גוונים עמוקים של פטל, כתומים רבי עוצמה וורודים נקיים אך מלאי חיים", מסבירה ליסה אלדריג', אמנית האיפור של לנקום.

אחד הגוונים המועדפים על אמנית האיפור ליסה אלדריג' עצמה הוא גוון מס' 186 Idôle: אדום-ורדרד אולטימטיבי, שתמיד גורם למצב רוח טוב: "הוא מתאים לכל גוני העור. ברגע שאני מושחת אותו על שפתיי, אני מרגישה מאושרת", היא מסבירה.

בין הגוונים הבולטים:

Caprice: האדום הקלאסי המרהיב, הלוהט של לנקום, מהות הנשיות האבסולוטית, סמל לנחישות מוחלטת (מס' 132)

Rose Lancôme: הוורוד המקורי והחדשני – בהא הידיעה, מהות הנשיות הקורנת. סמל להגשמה עצמית. ורוד נדיר ויקר ערך, כמו רגע של אושר טהור (מס' 378)

Pourquoi Pas: ורוד תמים, סמל לחופש, מהות הנשיות הספונטאנית. הזמנה לחוות את חווית "הורד" במלואה ולגלות עולם של אפשרויות. (מס' 317)

Nuit & Jour: גוון סמוק, סמל להידור, מהות הנשיות חסרת המאמץ. ורוד ענוג שהומצא מחדש למראה ייחודי ומושך ביום ובלילה (מס' 202)

ל'אבסולו רוז' הומצא מחדש עם מגוון של מרקמים: שלוש וריאציות לפלטה מקיפה להדהים בה כל גוון מלא במשמעות. מאחר שהמרקם משלים את הצבע ומשפיע על איך שהוא נתפס, לכל אחד מהגוונים הותאם המרקם האידיאלי עבורו – שקוף, קרמי או מאט. לאחר בחירת הגוון, כל אישה יכולה עכשיו לבחור את הגימור האהוב עליה. לדוגמה, אדום עמוק מצהיר הצהרה חזקה בגימור מאט דרמטי, מציע מראה יומיומי באפקט שקוף, פחות בולט, ומתפאר בתחכום במרקם של קרם אלגנטי.

טוב לדעת
נגישות