Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

על חדשנות בעולם תוכן שמרני

ירדן פלד, מנהל מטה שיווק ודיגיטל במנורה מבטחים, מדבר על הבידול של החברה בשוק הביטוח והפנסיה התחרותי, על השילוב ההכרחי בין שיווק מסורתי ודיגיטלי וקובע: "ההבדל המשמעותי בענף הוא ביכולת לתת מענה מקצועי, טכנולוגי ואישי ללקוחות"

ירדן פלד
צילום: יח"צ מנורה מבטחים

מנורה מבטחים: "מנורה מבטחים היא קבוצה שמתחתיה פועלות שתי חברות: חברת הביטוח העוסקת במכירת ביטוחי חיים, אלמנטרי, ביטוח כללי, ביטוחי בריאות והגיל השלישי, וחברת הפנסיה והגמל שמוכרת חיסכון ארוך טווח – פנסיה, גמל וקרנות השתלמות. חברת הביטוח נשענת על סוכני הביטוח דרכם היא עובדת ואילו חברת הפנסיה והגמל עובדת ישירות מול הלקוחות באמצעות 400 אנשי מכירות שכירים שלנו.

"מנורה מבטחים היא קרן הפנסיה הגדולה בישראל, ובעולם הביטוח אנחנו החברה הגדולה ביותר בתחום ביטוחי הרכב. אנחנו שמים דגש רב על מתן כלים דיגיטליים ללקוחות, חוויית שירות הכוללת אנושיות ותחושת משפחתיות. חשובה לנו גם ההתאמה האישית של המוצרים ללקוחות".

בידול בסביבה תחרותית: "התחרות שלנו היא כפולה: מצד אחד אנו מתחרים מול ארבע קרנות הפנסיה הגדולות בשוק, ומצד שני מול ארבע קרנות ברירת המחדל שהאוצר בחר ואשר נשענות על דמי ניהול זולים. המוצר שלנו ושל הקרנות הגדולות הוא דומה יחסית, ההבדל המשמעותי הוא ביכולת לתת מענה מקצועי, טכנולוגי ואישי ללקוחות. קרנות ברירת המחדל הן פחות מותאמות אישית ללקוח. העולם התחרותי הוביל לירידת מחירים שמתחילה להתייצב. ברגע שהמחירים מתייצבים נכנסים גורמים אחרים. פנסיה היא מוצר מקצועי המיועד לעשרות שנים ולכן יש חשיבות ליכולת המקצועית".

פרסים למערכות התפעול: "אנחנו מייצרים 25 אלף תלושי שכר הקשורים בפנסיה, אובדן כושר עבודה וקצבת שארים מדי חודש. זו מומחיות שקשה למתחרות שלנו להשיג. מערכות התפעול שלנו זכו בפרסים, כי אנחנו יודעים לשייך בצורה מהירה את כל הזכויות. יש לנו צוותים ייעודיים שמתמחים בכל סקטור: מורים, הייטק, עובדי מדינה וכדומה".

אסטרטגיה שיווקית חדשה

אתגר ניהולי משמעותי: "האתגר הניהולי המשמעותי שלנו הייתה ההחלטה לאחד שיווקית בין שתי החברות, לבנות להן אסטרטגיה שיווקית משותפת ושפה אחידה. בשנה האחרונה עברנו לבניין חדש אחד והתקבלה החלטה בחברה לאחד את כל המערכים, כולל משאבי אנוש, כספים ושיווק. שיווק משותף מחייב אסטרטגיה אחת ברורה. היינו צריכים ללמוד את כל המוצרים של שוק הביטוח ואני, כמנהל שיווק, התבקשת לרתום את כל מנהלי האגפים ליצירת אסטרטגיה שיווקית חדשה.

"אספנו אותם לסדנה בת יומיים עם יועץ מיוחד כדי להחליט מה עושים וכיצד מבדלים את עצמנו. לאחר מכן פנינו למשרד הפרסום ובנינו אסטרטגיה עם שפה וניראות חדשה לכל הפלטפורמות ולכל המוצרים שלנו. האתגר היה גם לרתום את העובדים לשינוי הדרך ולשינוי השפה, וגם להוציא את האסטרטגיה הזו מהכוח אל הפועל ולראות שהיא מתקבלת היטב בחוץ. בסופו של דבר זה היה קמפיין מוצלח מאוד".

רגע מכונן בחיי החברה: "כאשר נכנסנו לכל הנושא של אחריות חברתית. חתמנו על הסכם עם ההסתדרות שלפיו כל מי שעובד בשכר מינימום ומטה ייהנה מהפחתה בדמי הניהול, באופן חד-צדדי".

רגולציה מעיקה: "השנה האחרונה הייתה סוערת ומאתגרת מאוד בגלל הרבה רגולציה. חוזרים רגולטוריים משפיעים על המוצר ועל הקשר עם הלקוח מכיוון שאנחנו נדרשים להתאים את עצמנו לרגולציה. לאור חילופי הממונה על הביטוח ושוק ההון, אנחנו צופים רגיעה בכמות החוזרים, ומקווים לחזור לאופי עבודה רגוע יותר ולהתרכז בפתרונות ובלקוחות".

אתגרים: "אחד האתגרים לשנה הקרובה הוא הקשר עם הלקוחות. רובם לא מבינים במוצר, לא רוצים להבין במוצר וקשה להם לתעדף. החברה שתדע לתת שירות ללקוחות שלה, הכולל תקשורת שקופה ואמיתית, תצליח למצב את עצמה כחברה טובה ואיכותית ותגדיל כמות לקוחות".

פתרונות דיגיטליים

חדשנות בעולם תוכן שמרני: "בעולם הביטוח, שנחשב מסורתי ושמרני עם מערכות ליבה ותיקות, אנחנו מהמובילים בתחום החדשנות. בנינו שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ואקסלרטורים שונים, ניהלנו האקתונים לפתרונות חדשניים בתחום, העלינו לא מעט פתרונות דיגיטליים ייחודיים ללקוחות ואפשרנו פדיונות דיגיטליים בפנסיה ותשלומים בוואטסאפ. אין ספק שבשנתיים האחרונות עשינו קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת חדשנות ואנחנו מתכוונים להמשיך".

חבילת "מיס פנסיה": "אנחנו הקרן היחידה שזיהתה שיש פער בפנסיה בין גברים לנשים, ביצענו על כך מחקר ואף בנינו חבילה בשם 'מיס פנסיה', שנותנת מענה לסגירת הפערים ומסבירה שיש מה לעשות וגם איך לעשות זאת".

שילוב של שיווק מסורתי ודיגיטלי: "מוצר פנסיוני הוא מוצר push, אין pull. אנשים לא קמים בבוקר ואומרים: 'בא לי פנסיה, בא לי ביטוח חיים'. זה מוצר מאתגר. הטענה הרווחת היא שהצעירים של היום אכן נולדו לדיגיטל, ומתייחסים אליו ככלי שיווק יחידי, אבל זה לא נכון. הלקוח עדיין רוצה סיפור, עדיין רוצה להבין ועדיין רוצה קשר אישי. לכן שילוב של שיווק מסורתי ודיגיטלי מאפשר לתת מענה בהיבט האישי והמכירתי.

"הדיגיטל מאפשר להיות מדויק ומדיד, תוך שילוב בין כל הפלטפורמות: טלוויזיה, רדיו, דיגיטל, תוכן ופנייה ישירה של הצעות ערך. הדיגיטל מאפשר לנו להתאים ללקוח הצעת ערך שמתאימה לו באופן אישי. העידן שבו שלחנו לכל הלקוחות את אותו מכתב שיווקי כבר נגמר מזמן. חייבים לתפוס תשומת לב של לקוחות שעמוסים בתוכן שיווקי ומסרים שיווקיים".

שם ומשפחה: ירדן פלד.

גיל ומצב משפחתי: 46, גרוש +3.

מגורים: ראש העין.

השכלה: תואר ראשון ותואר שני במינהל עסקים.

תפקיד: מנהל מטה שיווק ודיגיטל, אגף שיווק ודיגיטל, מנורה מבטחים.

תפקידים קודמים: מנהל שיווק בפניקס חברה לביטוח, מנהל מגזר פיננסים במלם תים, מנהל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי במנורה מבטחים.

תחביבים: ספורט, קריאה, נטפליקס.

מוטו ניהולי: "דוגמה אישית, קבלת החלטות והעצמת עובדים".

דבר אחד שלא יודעים עלי: "יש לי אח תאום שגר באי בקאריביים".

טוב לדעת
נגישות