Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

חוויה רב-חושית

גירוי חושים מעורר תחושות ורגשות חזקים, והגר אביב מאמינה שהוא מייצר סקרנות ורצון לשנות גבולות קיימים. ברוח זו היא מעניקה תשומת לב רבה לעיצוב כל פרט ויוצרת כלים יצירתיים ומסקרנים, המובילים לחוויה ולגילוי

יעל אמיר (צילומים: נמרוד סונדרס) Designer דצמבר 2018
צילום: נמרוד סונדרס
כלי קרמיקה נועה (ע"ש שם שיר של יזהר אשדות "נועה של הים"). צורה כשל קונכייה עם טקסטורת נקודות נחבאת שמפתיעה ברגע המפגש עם הלשון

הגר אביב
(צילום: סשה פליט)

כרטיס ביקור // "מעצבת תעשייתית, בוגרת טרייה של המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. בת 27 ומתגוררת בתל אביב. בחרתי במקצוע כי אנשים מאוד מעניינים אותי, בעיקר איך לפתור בעיות קיימות ולהשפיע על אנשים דרך חומר. למוצרים יש בעיניי השפעה על תפיסות עולם ופתיחות מחשבתית, ואפשר להשפיע גם דרך עיצוב ואמנות – שני תחומים שעניינו אותי מאז שאני ילדה".

על קו הגמר // "בפרויקט הגמר יצרתי סדרת כלי אוכל ייחודיים, שתואמים את השינוי שחל בעולם האוכל, ונועדו להעצים את חוויית האכילה דרך עוררות חושים שונים. הכלים מאפשרים לגלות טעם, ריח, טקסטורה וקול – לא רק דרך האוכל עצמו, ולחוות חוויה שמייצרת סקרנות ושינוי של הגבולות הקיימים.

שם הפרויקט, forest verde, מתבסס על סצנה מספרו של מרסל פורסט, 'בעקבות הזמן האבוד', בה מתואר איך טעמה של עוגיית מדלן טבולה בתה עוררה בו שמחה עצומה וזיכרונות מילדותו. מאז ידועה החוויה כ'תופעת פורסט', בסיס להשערה מדעית במחקר מ-2002, שגילה כי גירוי חושי יכול לעורר תחושות ורגשות חזקים. הכלים אמנם ריאליים אבל קראתי לכל כלי בשם עם קונוטציות אישיות כמו שלמה, נועה, עידית".

צילום: נמרוד סונדרס

מאדה ריחות רותם (קרוי ע"ש פרח), צורה בהשראת פרחים עם פרצים להפצת ריח

חומר // "אני מאוד אוהבת לעבוד עם קרמיקה. התהליך עם החומר מעניין ודורש לעבור כמה שלבים. מתחילים עם פרוטוטייפ מחומרים שונים, מייצרים תבניות גבס, ואז עוברים לתהליך הסופי של הקרמיקה. כששולחים לתנור, מחכה הפתעה משום שלא יודעים מה ייצא ממנו. החומר הוא טבעי, מתכווץ ומתרחב וגם ידידותי לסביבה".

עבודה בולטת // "יצרתי למסעדה של משה שגב, 'שגב ארט', קערה לקינוח מקרמיקה, שנראית כמו קופסה מחולקת לשתיים. בחלק הפנימי יושבת מנה עם קרח יבש, ובחלק החיצוני העליון חור ושקף של תמונה משתנה, שיוצרת משחקים, למשל שהאוכל הוא השיער או שהחור הוא הפה או הראש של הבחורה. שפים מחפשים יצירתיות ומשתמשים בכלים ביזאריים שלא מתחום האוכל, כמו קרש או צנצנות תבלינים. מאוד אהבתי את המסעדה והחלטתי לשלוח לו עבודות שלי. אחרי שנפגשתי איתו, יצרתי עבורו כלי מסקרן ומפתיע, אבל מחומר רגיל. הוא מאוד אהב אותו".

קופסאות נייר paper box (צילום: ספי הירש)

השראה // "המעצב הספרדי חיימה חיון משתמש בצבעים ובהומור ויוצר דברים מעניינים מקרמיקה ואני אוהבת לעקוב אחר העבודות שלו, כמו גם את הגיבוש הקונספטואלי והיצירתיות של קבוצת Droog design מהולנד".

האני מאמין // "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. חשוב לי לתת לכל פרט תשומת לב בעיצוב שלו – אם זה המרחקים בין הנקודות שבכלי או הטקסטורה של החומר והמפגש של הכלי עם השולחן".

סיבוב עולמי // "מוזיאון טייט מודרן הוא נקודת עצירה קבועה שלי בלונדון. האמנות הקלאסית מתעסקת בדברים אסתטיים, בעוד שבאמנות המודרנית יש משהו מאוד חצוף, קונספטואלי ונטול משחקים, שאני אוהבת".

צילום: נמרוד סונדרס

צלחת וצ'ופסטיק עשויים מלח, עידית (ע"ש אשת לוט). צורה של לשונות מלח בים המלח ותלת-ממדיות של טופוגרפיית מפה

הסטודיו // "אני עובדת מהבית ואוהבת את השקט. התחלות של תהליכים מתרחשות אצלי מהתבוננות בחוץ, כשאני יושבת בשדרה ומסתכלת על אנשים, מנסה להבין מה הצרכים שלהם. אבל העבודה המעשית נעשית בבית, בשקט, כשאני עם עצמי ומחשבותיי".

מחשבות // "עדיין אי אפשר להגיד שעיצוב הוא חלק בלתי נפרד מחיינו בארץ. נכון, המודעות עלתה, אנחנו יצירתיים ומתקדמים עם העולם, אבל העיצוב עדיין לא שגור בפי כל ולא פשוט להיות מעצב בארץ. למזלי, אני אופטימית וגם מעריכה את המפגש עם העולם והידע שבו, שהתקצר. קל היום לחשוף אנשים לרעיונות שלך".

יותר ופחות // "העולם צריך יותר הומור ופחות רצינות – בעיצוב ובאופן כללי".

הניצוץ // "לחשוב יצירתי, מחוץ לקופסה, ולהיות אמיץ עם הרעיונות שלך. אפילו ללכת נגד הזרם אם צריך".

בעוד עשור // "אהיה עם סטודיו מצליח משלי בארץ, שעובד עם כל העולם".


Yael.amir@yahoo.com
טוב לדעת