Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

IT'S ALL OR NOTHING

הצבעים, הסגנונות, המיצגים המרהיבים, הכישרונות הצעירים והמחווה ללאונרדו דה וינצ'י: Salone del Mobile Milano 2019 – רשמים וחוויות

מור ליפסקינד (צילומים: יח"צ) Designer מאי 2019
נגיעות עיצוביות בגוני חול ואדמה

שבעה ימים גדושים ביצירתיות, במצוינות ובחדשנות אינסופית אפיינו את שבוע העיצוב, שהתקיים בזירה המרכזית של תעשיות העיצוב בעולם, הלא היא מילאנו, ביחד עם Salone del mobile, התערוכה המרכזית שהתקיימה בפעם ה-58, וחללי התערוכה האלטרנטיביים, fuorisalone, שהתרחשו "מחוץ לסלון", ברחבי העיר עצמה. כ-2,000 חברות ומותגי עיצוב מובילים הציגו על שטח של יותר מ-200 אלף מ"ר את הטרנדים הבולטים שייכנסו לביתנו בשנה הקרובה.

מסרים הומוריסטיים על כורסה מעוצבת

במסגרת ה- Salone Satelite הציגו 550 מעצבים צעירים במחסנים ובמפעלים נטושים שהוסבו לחללים מעוצבים מיצגים שונים שנוצרו בהשראת הרעיון המרכזי: "מזון כאובייקט לעיצוב".

השנה, שהיא גם השנה ה-500 למותו של לאונרדו דה וינצ'י, איש הרנסנס שרבות מהמצאותיו נולדו במילאנו, כמחווה – התערוכה חרטה על דגלה את הרעיון ingenuity (כושר המצאה):

תיאור מכליל למותגי העיצוב שהוצגו בתערוכה, המאופיינים כולם בכישרון ובמקוריות, הדוחפים את המעצבים מדי שנה בשנה לחפש אחר הדבר הבא – ההמצאה החדשה שתחולל סערה בעולם העיצוב המשפיע רבות על איכות החיים של בני האדם בעולם המודרני.

את המחווה לדה וינצ'י הציגה הנהלת היריד באמצעות שני מיצגים. הראשון, DE-SIGNO, שמוקם בלב התערוכה, והוקדש לעיצוב האיטלקי לפני ואחרי לאונרדו; והשני, AQUA, מיצג אינטראקטיבי גדול-מידות שמוקם במרכז העיר, בתעלת Conca dell'Incoronata, אשר נוצר בהשראת מחקריו והישגיו בתחום המים.

כחלק מהצהרת הכוונות של מארגני התערוכה, לחדש ולהתחדש ברוח המגמות והשינויים המתרחשים בעולם, בתחום המגורים והעבודה שהפך לחלל גמיש ודינמי יותר המחבר בין העבודה לפנאי ובין המקצועי לאישי, חלו שני שינויים מרכזיים בפורמט התערוכה. האחד, בתערוכות התאורה והמשרד, Euroluce and Workplace3.0, בה התמקדו השנה בחללים שיתופיים רב-תכליתיים ובמוצרים העונים על צורכי החברה הנוטה לשלב בין ביזנס ופלז׳ר; השני, התקיים בתצוגה רב-תחומית לעיצוב פנים, S. Project, שכללה מוצרי עיצוב טכניים ודקורטיביים השמים דגש על איכות ורב-תכליתיות.

בשם הצבעוניות

צבעוניות מסחררת

עולמות החומר והצבע הציגו חדשנות בצורות עיצוביות ובהולוגרמות ייחודיות שטרם פגשנו. זאת לצד התפרשות רחבה על שלל צבעי הקשת העזים, במיצגי פופ־אפ צבעוניים ושמחים, שמשכו את עיניהם ותשומת לבם של המבקרים שצילמו ופרסמו אותם ברחבי הרשתות החברתיות. Home Sweet Home, הפרויקט של בית האופנה מיסוני, הציג בית שלם שכל הפריטים בו היו סרוגים בשלל צבעים.

חברת מורוסו, שחגגה עשור לקולקציה האפריקאית המזוהה עמה, הציגה פריטים עיצוביים צבעוניים בדוגמאות אתניות, וקולקציית קפסולה בשיתוף האדריכל והמעצב הישראלי רון ארד. חברת Seletti הציגה גם היא רהיטים צבעוניים, שהעבירו מסרים הומוריסטיים הניתנים לפרשנויות אינדיווידואליות, כמו למשל כורסת Lazy president, שעוצבה בהשראת צבעי דגל ארה"ב.

לצד הצבעוניות הבולטת במיצגי התערוכה השונים, הוצג השילוב שהוכח כבר כמנצח, בין הוורוד העתיק לבין הירוק פיסטוק, שילוב שכיכב על גבי פריטי טקסטיל שונים. מאידך, הבחנו גם בנגיעות עיצוביות שהציגו פשטות וניקיון באמצעות פלטת צבעים מתונה ומרגיעה, בדמותם של צבעים לבנים ובהירים בגוני חול ואדמה, אשר באו לידי ביטוי על גבי פריטים העשויים מחומרים טבעיים, דוגמת קש, עץ ויוטה.

נראה כי הטרנד האורבני והמראה הג'ונגלי, ששאבו השראתם מהטבע, נעלמים אט-אט מעולם העיצוב ומפנים מקום למינימליזם המעודן והקלאסי שחוזר למגרש בצעדי ענק, זאת כמובן לצד מותגים רבים שבוחרים להישאר נאמנים לצבעוניות המסחררת והכובשת של חללי העיצוב השונים. ממילאנו 2019 יצאנו עם התחושה העיקרית של "הכל או כלום". להתראות בשנה הבאה.


הכתבה באדיבות רשת IDdesign.
טוב לדעת