Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

It's all about branding

בעולם דינמי, סקרן ומשתנה, מוכיחים אנשי סטודיו NFH את כוחו של מותג שנבנה בתהליך מבריק, במפגש שבין היצירתי לאנליטי. סיפורו של סטודיו שתעוזה ורעיונות מבריקים מבטיחים הצלחה

Array
מותג Greentea מתוך הספר מותג - Greentea Everyday

"כדי לנצח צריך להעז" – הכרזה שגם אם היא נשמעת כקלישאה שחוקה, יש לה, מסתבר, קבלות בשטח. בדיוק כפי שקרה בחיבור שבין עינת קליש, אז מועמדת אלמונית לראשות עיריית חיפה, לבין סטודיו (NFH (NotFromHere, אותו סימנה קליש כמה שנים קודם. חיבור שמאוחר יותר הסתבר כמדויק, המוצלח והקולע ביותר לשני הצדדים. כשקליש פנתה, הפשילו בסטודיו שרוולים ונרתמו לקמפיין תחת הכותרת "קליש 2018" – שכל תכליתו והתנהלותו הייתה ניצחון בבחירות לראשות העיר.

הפוסטר האחרון בסדרה 'פוסטר ראש העיר' – שבועיים אחרונים לפני הבחירות

"עבדנו במקביל עם צוות מסרים, עם אנשי השטח ואנשי הדיגיטל", מספרת גילי בר-שי, הבעלים של סטודיו NFH. "כל מה שיצא לשטח – מוויז'ואל ומסר, עד לרמת הארט בצילומים – עבר דרך הסטודיו.

"ידענו שזה לא הולך להיות עוד קמפיין פוליטי משעמם בצבעי כחול, ירוק ולבן, והבנו שיש לנו הזדמנות ללכת עד הסוף ולהביא רוח חדשה לעולם הקמפיינים הפוליטיים".

והתעוזה אכן הובילה לניצחון, עם קמפיין שונה, אמיץ ובועט שהביא לניצחון המיוחל.

כשהמסר הוא העיקר

הקמפיין הזה הוא רק אחד מרבים ומוצלחים מבית היוצר של NFH – סטודיו רב-תחומי שהתחיל את דרכו בדירה קטנה באיסט וילג' במנהטן, וחולש היום מתל אביב על קמפיינים, מיתוגים ופרויקטים בכל העולם.

על המערך היצירתי הזה מנצחים בעלי הסטודיו גילי בר-שי, מעצבת רב-תחומית וקריאייטיב דירקטור; ומיכאל שורט, הממונה על הפיתוח העסקי. צוות מנצח שבכל פעם מחדש מטשטש בכישרון את הגבולות שבין עולמות הקריאייטיב והביזנס.

גילי בר-שי (צילום: יח"צ)

"אנחנו יודעים לייצר הלימה אחת שבה המיתוג, השפה הגרפית והאסטרטגיה העסקית מכוונים לאותן מטרות שהחברה הציבה לעצמה", מסבירה בר-שי. "בעולם שבו It's all about branding, חברות ומותגים שלא ישכילו ללכת בערוץ הזה יגלו בעוד כמה שנים שאין להן קיום.

"הגבולות היום משתנים – הלקוח נהיה צעיר יותר, סקרן, יסודי, מגוון, כזה שלא מפחד לנסות ובעיקר נמצא בדיגיטל, והחוויה שלו מהמותג באה לידי ביטוי בפלטפורמות השונות. אנחנו יודעים לתקשר איתו ולהעביר בדרך הכי אפקטיבית את המסרים שהחברה רוצה לתקשר ו/או למכור".

מיכאל שורט (צילום: יח"צ)

מנעד הענפים בהם עוסק הסטודיו רחב ומגוון. מריטייל, לסטארט-אפים, לייף סטייל ועוד תחומים רבים. בכל אלה באים לידי ביטוי הכישורים היצירתיים של אנשי הסטודיו, בשילוב עם רגישות לצרכים השונים, וכמובן תעוזה המאפשרת להם לקחת את הלקוחות לעולמות בלתי מוכרים בענף בו הם עוסקים.

היכרות עם השווקים הבינלאומיים, בעידן שבו אין מקום רחוק על פני הגלובוס, תורמים לתוצאה הסופית בתהליך הארוך של תמיכה משלב הרעיון ועד לאריזה הסופית שלו. בר-שי ושורט מביאים איתם לתחום הדינמי של בניית מיתוג ואסטרטגיה כישורים אישיים ומקצועיים. שניהם יזמים בנשמתם, טוטאליים שעובדים מתוך תשוקה ועם המון אהבה ואמונה במוצרים ובלקוחות שלהם.

בר-שי, בוגרת לימודי עיצוב אותם סיימה בהצטיינות ב'ויצו חיפה', החליטה בסוף לימודיה ללכת למקום הכי רחוק ומאתגר ונסעה לניו יורק, שם שהתה תשע שנים. בתקופה זו שימשה כארט דירקטור של מותגים בינלאומיים, השתתפה בתערוכות ועבודותיה הופיעו בספרי עיצוב רבים. בניו יורק גם נולד החלום שהפך לרעיון שהתהווה לחייה: NotFromHere, "אני לא מפה", ששימש גם כחותמת היצירתית שבחרה לעבודותיה.

לפני כעשור חזרה לארץ והעבירה את הפעילות של הסטודיו ל- Home Base החדש. כמה שנים אחרי פגשה את מיכאל שורט, בוגר הנדסה בטכניון ובעל תואר MBA מהבינתחומי, יזם סדרתי והאיש שאחראי על האסטרטגיות העסקיות. "הבנו שהשילוב בין הפן העסקי לבין הפן עיצובי הוא ערך שמייחד אותנו כמשרד מוביל בתחומו", אומרת בר-שי.

כיצד נתפס בעיניכם המושג מיתוג?

בר-שי: "מיתוג מבחינתנו זה הכל. בכל הזדמנות מדברים על DNA של חברה או ארגון. בעיניי, ה- DNA הזה הוא מולקולה ענקית שבה מקודד כל המידע התורשתי הדרוש לבניית החלבונים בתא האדם. בעולם העסקי את המידע הזה, שהיזמים יצרו, והעובדים מפתחים ולבסוף הצרכנים צריכים לקנות – צריך לדעת איך לתקשר! ואת זה עושים דרך המיתוג שעוטף בהלימה סלילית את ה-DNA ומוציא את המסרים בדרך הטבעית לקהל היעד. המיתוג זה השלד וככל שהמיתוג נכון ושלם יותר – כך הוא מדויק יותר לערוצי השיווק השונים (תערוכות, רשתות חברתיות, אריזות, פרסום ועוד). בעולם של היום, אלה שלא ישכילו לבנות מותגים ייעלמו, לא תהיה להם זכות קיום".

MyHeritage DNA – אריזה מתוך סדרת מוצרים לבדיקות DNA ביתיות (צילום: סטודיו NFH)

מיתוג בשפת העיצוב

סטודיו NFH מתמחה בשלושה תחומים עיקריים: מיתוג, עיצוב אריזות ודיגיטל – שלושה ערוצים המשלימים זה את זה בעבודה מול הלקוחות, איתם התפתחו מערכות יחסים ארוכות שנים. "הלקוחות שלנו הם מקור השראה ליצירתיות, אומץ, מימוש עצמי, תעוזה וסיפוק, ואנחנו גאים על שבחרו בנו לקחת חלק במסע שלהם", אומרים שורט ובר-שי.

הקשרים האלה הניבו עם השנים עבודות בולטות ומיוחדות. אחת מהן Go Cube – כללה עיצוב אריזה ל-Smart Toy של Particula קובייה הונגרית חכמה. "האתגר היה לייצר חוויית פתיחה של האריזה שדומה לחוויית הסיבוב בשימוש במוצר", מסבירה בר-שי, "ומכאן נולדה הפתיחה המיוחדת של האריזה. חשוב לזכור שהיום האריזה היא חלק אינטגרלי מהמוצר עצמו, והחוויה מתחילה במפגש הראשוני בין הצרכן לבין האריזה ועד לשלב חשיפת המוצר. בכל פרויקט צריך להבין עד הסוף את המוצר ואת החוויה שאנו רוצים לייצר, ואיזה חומרים מתקשרים עם הציפיות מהמוצר".

GoCube בשני מצבים, האחד פתוח והשני סגור (צילום: סטודיו NFH)

עבודה בולטת נוספת הייתה GreenTea Everyday – מיתוג חברת משקאות לתמציות תה ירוק (ראו תמונה בראש העמוד). "במקרה הזה ניצבו בפנינו שני אתגרים ענקיים בבניית המותג ובהחדרתו לשוק: להוות שחקן פעיל, צעיר ומעניין בשוק המשקאות הקלים בישראל, ולחנך שוק שרגיל לקנות תה קר מוכן במחיר גבוה מאוד. מכיוון שהמוצר מיוחד ומהפכני היה חשוב שגם העיצוב 'ידבר' באותה השפה. מכאן היה ברור שעושר צבעוני וטיפוגרפיה חזקה יהיו הכלים שנעשה בהם שימוש לצרכים שיווקיים. הפלטפורמה השיווקית העיקרית שהמותג משווק בה, היא האינסטגרם ואופי השפה בנוי כמותג לייף סטייל, דבר המאפשר חיבור חזק מצד הצרכנים".

בתחום אחר לגמרי נקרא הסטודיו לעצב מוצר אופליין לחברת MyHeritage DNA – חברה לבניית שושלות יוחסין, מציאת קרובים באינטרנט והכרת ההיסטוריה המשפחתית שלהם. החברה, שעד אז התפתחה רק בתחום האונליין, החליטה להיכנס לתחום בדיקות ה-DNA, ומכאן חשיבותה של האריזה. בר-שי: "למרות שהמוצר טכני לחלוטין, ואפילו משימתי, החזון שלנו היה לייצר חוויית משתמש. מטרת עיצוב האריזה הייתה ליצור בקרב המשתמשים תחושת ציפיה בעת פתיחת האריזה, התרגשות לקראת המסע אליו הם יוצאים".


nfh.co.il | טל. 03.525.4029 | Instagram: notfromhereinc
טוב לדעת
נגישות