Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

גאווה ישראלית

לרגל יום העצמאות, בחרנו לראיין מספר בעלי עסקים מעוררי השראה שמהווים הצלחה ישראלית כחול-לבן בשל הדרך שסללו עד להצלחה הגדולה

שוש רוטנברג, קבוצת רוטנברג תקשורת (צילומים: בנימין אדם) השראה ישראלית גאווה ישראלית
Array

עדי שטרן

מנכ"ל 'איתנים', הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות, בן 42 מתל אביב, נשוי לעידית ואב לליבי ובן

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"את הקריירה המקצועית שלי התחלתי בשוק ההון המקומי, כמנהל השקעות ואנליסט. נבחרתי לאחד מעשרת מנהלי ההשקעות הצעירים והמבטיחים בארץ, ויחד עם זאת, לאחר שראיתי מה בנק למשכנתאות עשה לי במשכנתא האישית שלי, החלטתי לעזוב הכל ולהתמקד בעולם ייעוץ המשכנתאות והמימון. התפנית נבעה מההבנה שיש כאן משהו גדול, שיכול לשנות חיים של אנשים באופן ממשי. כיום אני מייעץ למאות זוגות בשנה, איך לקחת משכנתה נכונה שטובה להם (ולא לבנקים) ולחסוך מאות אלפי שקלים. במקביל, אני עוסק בהכשרת מאות יועצים ויועצות חדשים בתחום הכי חם בישראל, שנקרא ייעוץ משכנתאות פרטי".

מה מייחד את השירות שאתה מעניק?

"הייחוד שלי בעולם הייעוץ הוא ההבנה וההיכרות המקצועית העמוקה עם עולם הפיננסים. דבר המתבטא תחילה בהבנה מאקרו כלכלית עמוקה, דרך הפרטים הקטנים בעולם המשכנתאות והדבר החשוב ביותר, הוא הבנה עסקית המאפשרת לי לעזור למאות זוגות מדי שנה, ולהכשיר יועצים רבים בקורסים היברידים, שמשלבים פלטפורמות דיגיטליות מתקדמות לצד מפגשים פרונטליים".

ספר על רגע מכונן שזכור לך במיוחד במהלך הקריירה

"הרגע ששינה לי את החיים המקצועיים, היה הרגע בו הבנתי שאני חייב ללמוד ולהתפתח כל הזמן ולא להסתפק בתואר אקדמאי והכשרות מקצועיות. ההכשרות הרבות שאני עובר, בארץ ובחו"ל, פתחו לי עולם חדש של ידע חדשני ומקצועי שלא ידעתי שאני לא יודע. את אותו ידע אני דואג להעביר הלאה למאות התלמידים שלי, וכמובן ממשיך ללמוד כל הזמן איך לשפר את הדרך להצלחה עסקית. העולם העסקי במאה ה-21, הינו שונה לחלוטין ממה שהכרנו. על מנת להצליח באמת, אנחנו צריכים להבין קודם כל מה עוצר אותנו, ומשם לבצע פעולות ברורות וקונסיסטנטיות שיביאו אותנו להצלחה ענקית".

רגעי הסיפוק בעבודתי

״לראות את היועצים שהכשרתי שמצליחים להכפיל הכנסות בעסק שלהם תוך מספר חודשים, לראות זוגות שהצלחתי לגרום להם לחסוך כסף, על ידי ייעוץ משכנתה מקצועי, מאות אלפי שקלים שיופנו למשפחה ולילדיהם במקום לשורת הרווח של הבנק״.

לפרטים: עדי שטרן – כרטיס ביקור

מתת פלסנר, צילום: בנימין אדם

עו״ד מתת פלסנר

בת 47, עורכת דין ומגשרת בתחום דיני המשפחה והגירושין

"במספר מקרים בהם זכיתי לקחת חלק בניהול תיק בו חזרו הצדדים לשלום בית. הידיעה, שהצלחתי לעזור לשמור על התא המשפחתי מאוחד, לטובת הצדדים ולטובת הילדים, הייתה מעוררת השראה ומעצימה"

מה הובילך לעסוק דווקא בתחום זה?

"עשיית צדק ועזרה לאחרים הינם חלק מההוויה שלי מגיל צעיר. החיבור לתחום דיני המשפחה היה טבעי, שכן מדובר בתחום שכולו דיני נפשות והעזרה לאחר ושינוי מפת חייו היא לב העיסוק. העשייה היומיומית שלי כוללת ייצוג בערכאות השיפוט השונות, ניהול משא ומתן והליכי גישור, עשייה שהינה שליחות של ממש. תחום דיני המשפחה דורש תשומת לב מירבית לפרטים ורגישות בניהול המערכה המשפטית. טובת הילדים הינה בראש סדר העדיפויות".

במה בעצם עוסק משרדו של עורך דין, העוסק בתחום דיני המשפחה והגירושין?

"המשרד שלנו, המונה צוות עורכות דין נחושות, חריפות ומסורות, עוסק במגוון רחב של תחומים בעולם דיני המשפחה והגירושין. ההתנהלות היומיומית הינה בבתי המשפט האזרחיים לצד ערכאות הדיון הדתיות. הטיפול הינו בתיקי רכוש מורכבים, תיקי מזונות ותיקי משמורת רגישים. המערכות המשפטיות הינן סבוכות לא פעם ודורשות נחישות ויצירתיות, פריצת גבולות ויצירת מציאות חדשה עבור לקוחות המשרד.

"הקו המנחה אותנו הינו עשיית צדק. אנחנו קמות בבוקר כדי לחולל שינוי בחיי אנשים ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. נפלה בחלקנו זכות גדולה לעסוק באחד מתחומי המשפט המאתגרים ביותר שיש".

איזה מהלך משמעותי הובלת בעת האחרונה?

"בשנה האחרונה זכה משרדנו לפסיקה תקדימית פורצת דרך, ברוח השוויון בתחום דיני מזונות ילדים בישראל. זאת, בהמשך להלכה החדשה שניתנה בבית המשפט העליון, שנה קודם לכן. בפועל, יצרנו פתח לשוויון בנטל המזונות בין ההורים גם בתיקים סגורים".

האם ישנם אנשים המגיעים להתגרש ובסופו של דבר עושים שלום בית?

"לאורך שני עשורים של עשייה משפטית ענפה, במספר מקרים בהם זכיתי לקחת חלק בניהול תיק בו חזרו הצדדים לשלום בית. הידיעה, שהצלחתי לעזור לשמור על התא המשפחתי מאוחד, לטובת הצדדים ולטובת הילדים, הייתה מעוררת השראה ומעצימה. תשומת לב לצרכי הצדדים ורגישות מיוחדת לנסיבות החיים, הן המאפשרות עצירה והעלאת האפשרות של שלום בית בפני הצדדים. זהו רגע בו כל הנוגעים בדבר מחליטים להוריד את הלהבות, להזיז את האגו הצידה, ולהתבונן באופן ממשי על טובת המשפחה כולה. זהו בהחלט רגע מרגש".

בית רובינשטיין, לינקולן 20, ת"א | 03-6246224 | www.plesner-law.co.il

גלאגאי קבדה, צילום: בנימין אדם

גלאגאי קבדה

בעלים של חברה המעניקה שירותי שטח מתקדמים בתחום המים, למשאבות ותעשייה. בן 38, רווק, מזכרון יעקב

איך החלה דרכך המקצועית?

"לאחר השחרור מצה"ל, עבדתי במשך 7 שנים עם נוער בסיכון, תקופה מאתגרת ומספקת מאוד. לאחר מכן עברתי לעבוד בגופים גדולים בתעשייה בעולם המשאבות, שם צברתי ניסיון וידע רב, לצד קשרים אישיים חשובים וטובים אותם אני דואג לשמר. לאחר שהתקדמתי מאוד בגופים בהם עבדתי, החלטתי לצאת לעצמאות והקמתי את חברת Galagays, המעניקה שירותי שטח בתחום משאבות המים, לגופים גדולים ותעשייה".

אילו שירותים חברתך מעניקה?

"במרוצת השנים, המשאבות הפכו לציוד נדרש ובלתי נפרד מחיינו והן נמצאות בכל מקום: מהובלת מים, ביוב, או חומרים נוזליים שונים ועד למערכות מתקדמות כמו מערכת להגברת לחץ, מערכת קרור, צ'ילרים, מערכות כיבוי אש וכו'. אנו עובדים בשיתוף מלא עם גדולי היצרנים והיבואנים בתעשייה.

"הצוות שלנו מונה בין היתר אינסטלטורים, חשמלאים, מכונאים, מסגרים וכמובן טכנאי משאבות. כולם בעלי רקע טכני עשיר וידע נרחב בתיקון ואחזקת משאבות על כל סוגיהן. אנו מטפלים במתקנים כגון מתקן טיהור שפכים, טורבינות, חדרי משאבות, מאגרי מים, תחנות שאיבה, מגובים, מצללים ודפיוזרים, מיזוג במבנים גדולים צ'לרים ועוד".

מה מייחד את השירות שלכם?

"החברה הוקמה במטרה אחת: לתת שירותי שטח מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, תוך זמן תגובה מהיר ויחס אישי. אנחנו מקפידים לעבוד תמיד עם חיוך, לשאוף למצוינות וכמובן באמון, הגינות ושקיפות מלאה".

מי קהל הלקוחות שלכם?

"אלקטרה, תאגידי מים, מי רעננה, מעיינות המשולש, פלגי מים, מקורות חברת המים הלאומית, Madan Technologies, MAPAL, GES ועוד".

ספר על רגע מכונן שזכור לך במיוחד במהלך הקריירה

"חוויתי גזענות, אלימות שוטרים ועוד סטריאוטיפים שמייחדים את העדה. זה הדליק לי נורה שאני שווה פחות. לצד זאת, תמיד ראיתי גם את האור בקצה המנהרה, כדוגמת מלאכים שאתה פוגש בדרך, כי לא הכל באמת שחור או לבן שיש את אורי פלד. נקודת מפנה משמעותית הייתה כאשר הבעלים של חברה צעירה וגדולה מהמובילות בתעשייה, האיר אותי מחושך של עשור, נתן בי אמון ואת הדחיפה הראשונה להצלחה עסקית. במקביל, הוריי תמיד האמינו בי ודחפו אותי לממש את חלומותיי, אבי כבר מבוגר, בן 95, ואני מאחל לו אריכות ימים ורפואה שלמה. אמי זיכרונה לברכה, נפטרה לפני כשנה וחצי והיא תמיד בליבי בכל צעד שאני עושה. תמיד שאפתי להשתלב ואף יותר מזה, להוביל".

טל' 050-8333873 | דוא״ל: gelagay4u@gmail.com

מירן בניתה, צילום: בנימין אדם

מירן בניתה

מנכ"לית Helpful, ניהול משרד במיקור חוץ ובהתאמה אישית

מה עומד מאחורי הבחירה לעסוק בניהול משרד לעסקים קטנים?

"לפני שהקמתי את Helpful, עבדתי בתפקידי ניהול בכירים. במהלך עבודתי נחשפתי לבעלי עסקים ממגוון תחומים וזיהיתי שלמרות שמדובר באנשים מוכשרים ומקצועיים, לרובם התנהלות הכוללת עיכובים, חוסר סדר והיעדר ארגון כתוצאה מעומס וריבוי המשימות. רובם לא רצו לגייס עובד נוסף לעסק, בין השאר כי אין להם מספיק משימות כדי לאייש משרה או חצי משרה. לאחר שירדתי לעומק הצרכים שלהם, הבנתי שיש לי כאן הזדמנות לעזור לקולגות שלי מצד אחד, והזדמנות עסקית מצד שני.

"התחלנו פיילוט וגייסנו עובדת ראשונה שנתנה מענה מותאם ואישי לשני קולגות שלנו. שעתיים עבודה ביום, היא שלחה הצעות מחיר, קבעה פגישות, הוציאה חשבוניות, והם היו פנויים לעבוד בראש שקט, כך יצאה לדרך Helpful".

מי קהל הלקוחות של החברה?

"Helpful מספקת מענה למגוון עסקים – מחברות סטארט-אפ וחברות שירותים קטנות, דרך פרילנסרים ויזמים שזקוקים למנהלת משרד שתסגור תהליכים, למעקב ולבקרה ועד מנהלים בכירים שזקוקים לעוזרת אישית".

מה מבדל את משרדך מהמתחרים?

"מקצועיות, שירותיות ושמירה על חדשנות טכנולוגית. אנחנו מספקים את המעטפת המשרדית הרחבה ביותר. הצוות שלנו מורכב מנשות מקצוע בעלות ניסיון בתחומים שונים: הנהלת חשבונות, עוזרת אישית, ניהול כוח אדם, כתיבה שיווקית וליווי ומנטורינג עסקי. יש בידינו את הידע ואת כוח האדם המקצועי ואנחנו עושות את ההתאמות לכל לקוח כדי שיקבל את הפתרון הנכון עבורו".

למה לשכור את השירותים שלכם ולא לגייס עובד שכיר?

"מעסיק בישראל מחייב בתנאי העסקה מחמירים המביאים איתם עלויות גבוהות בהרבה מהשכר המשולם לעובד. בנוסף, ככל שהדרישות מהעובד עולות, עולה השכר – ואיתו עלות המעסיק. זה הופך מורכב יותר כאשר מעסיק זקוק לעובד ברבע משרה ולעיתים אף פחות מזה. אנחנו דואגות לכל צרכי העובדות והלקוחות שלנו: תנאים הוגנים, החלפה של עובדת במידה ואין התאמה בינה לבין הלקוח, מחליפה לעובדת שיוצאת לחופשה או מתחלפת ולסיום – אנחנו מציעות חבילת שעות גמישה ומשתנה, בדיוק לצרכי העסק. אין אצלנו אבטלה סמויה, הלקוח משלם על נטו עבודה ובסוף כל חודש הוא מקבל דו״ח מפורט לגבי המשימות שבוצעו וכמה זמן ארכה כל משימה".

איך זה עובד?

"אחרי שהלקוח ממלא שאלון היכרות בסיסי, עוברים על התשובות, ממפים ומבינים את השירותים הנדרשים, בשלב השני, בונים צוות של שתי עובדות, מנהלת לקוח ומגבה, שיכירו את הפעילות העסקית ויהיו מעורות בפרטים. לסיום, אנחנו מקיימות פגישת היכרות וחפיפה, לעיתים פרונטלית ולעיתים מרחוק – מגדירות נהלי עבודה, מעבירות סמכויות ויוצאות לדרך".

טל’: 072-3361000 | פייסבוק: helpful | דוא״ל meiran@helpfulpro.biz | אתר: www.helpfulpro.biz

דדי ויפית ראובני, צילום: בנימין אדם

דדי ויפית ראובני

בני זוג, מעצבי פנים בעלי סטודיו המתמחה בתכנון ועיצוב פנים של חללי מגורים

באילו פרויקטים אתם מתמחים ואיזו מגמה אופנתית משפיעה על העיצובים שלכם?

"הסטודיו שלנו מתמחה בפרויקטים של מגורים, בניה פרטית, שיפוצים ודירות יוקרה. כמעצבים אנו מקפידים להיות מעודכנים במגמות עולמיות, חידושים, חומרים ואופנות שונות. אנו מקפידים לבקר בתערוכות עיצוב בעולם ומנויים על מספר לא מבוטל של מגזינים מרחבי העולם. בפרויקטים שלנו חשוב לנו לשלב פרקטיקה בעיצוב, כזו שתתאים ספציפית ללקוח".

מהו המסע שעובר הלקוח מתחילת עיצוב הפרויקט ועד סיומו?

"הלקוח מקבל ליווי צמוד של שנינו משלב התכנון הראשוני ועד שלב בחירת פריטי האומנות. כלומר, הלקוח מקבל מאיתנו ליווי מלא לכל הפרויקט. תחילה, אנו יושבים עם הלקוחות ויוצרים פרוגרמה מתאימה בהתאם לנתונים הפיזיים, חלומות ודרישות הלקוח וכמובן מסגרת תקציבית. את כל אלו אנו מתרגמים לתכניות ביצוע ומלווים הן את התהוות הפרויקט והן את בחירת החומרים, הריהוט, פריטי נגרות ועד בחירת אקססוריז משלימים".

מה הערך המוסף שאתם מספקים ללקוחותיכם?

"המטרה העליונה שאנו שמים עליה דגש בתהליך עבודה מול הלקוח, היא לייצר עבורו חוויה וחוויה חיובית, מהנה ומרגשת!. מעבר להכוונה המקצועית, אנו מהווים קו החזית של הלקוח אל מול בעלי המקצוע והספקים השונים וכך מייצרים לו שקט והופכים את התהליך לקל ונכון יותר, המאפשר לו ליהנות מהתהליך. כזוג מעצבים, אנו נותנים ללקוח שתי דמויות שהוא יכול לפנות אליהם. הוא יודע שהחלטות התכנון והבחירות נעשו מתוך סיעור מוחות של שנינו ובכך יש בהחלט ערך מוסף".

מהם הצעדים הנכונים שיעזרו לצמצם הוצאות, אך עדיין ליצור מראה חדש, יוקרתי ורענן?

"תחילה, חשוב לסמוך על המעצב שלך. מעצב טוב יידע לעבוד במסגרת תקציבית ולהשקיע את התקציב במקומות הנכונים ועדיין לעבוד עם ספקים מהשורה הראשונה. מעצב הוא חלק בלתי נפרד מתכנון נכון, הוא חוסך טעויות שעלולות להיווצר בדרך ללא ליווי מקצועי אשר יעלו ללקוח הרבה כסף בסופו של דבר. פרויקט החלומות שלנו הוא עיצוב בית מלון. היינו שמחים להביא את החותמת העיצובית שלנו לתחום בתי המלון. השנה התחלנו עם תכנון ועיצוב דירות AIRBNB, עם יעד מתוכנן לגדול בתחום״

www.reuveni-interior-design.com

הדס גרניט, צילום: בנימין אדם

הדס גרניט

עורכת דין, שותפה במשרד 'גרניט צומעי' עורכי דין

מה הוביל אותך להתמקצע בתחום הליטיגציה מסחרית/אזרחית?

"מאז ומתמיד נמשכתי לעולם המשפט. התחום של ליטיגציה מסחרית וייצוג בבתי משפט, דיבר אליי במיוחד. מדובר על תחום מעניין, מורכב, המצריך יצירתיות רבה ושילוב בין תכונות ומיומנויות. עיקרן באות לידי ביטוי ביכולת קליטת מידע רב במהירות, כושר ביטוי גבוה בעל פה ובכתב, יכולת שכנוע ויכולת ליצור אמון והזדהות. למעשה זהו "קרב מוחות" המתחולל בתוך ומחוץ לכותלי בית המשפט. התדיינות משפטית, מהווה חוויה לא פשוטה עבור לקוחות, שרבים מהם מגיעים לבית משפט כבעלי דין לראשונה בחייהם. הליווי המשפטי מחייב אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת הכלה. כל אלו ביחד הופכים תחום זה לאידיאלי בעיניי".

מה מבדל את משרדך מהמתחרים?

"לאחר שנים רבות כשכירה בשניים מהמשרדים הגדולים בישראל, החלטתי לפתוח משרד עצמאי עם שותפתי, עו"ד רעות צומעי. לצד הדגש הרב שניתן לפן המקצועי, אני מאמינה בצורך בחדשנות וביצירתיות יוצאת דופן, לצד קשר אישי עם הלקוח. כמו כן, אני סבורה כי אחד הנדבכים החשובים בהצלחה של תיק, קשור אף ליחסי האנוש והכימיה הנוצרת בין הלקוח לבין עורך דינו, זהו תנאי ראשוני בלעדיו לא אסכים לקבל על עצמי ייצוג. אלו למעשה אבני היסוד המבדילות את המשרד שלנו בתחום הרווי בעורכי דין. למשרדנו קהל לקוחות מגוון: אנשים פרטיים וגופים עסקיים, אשר לרוב קיבלו המלצות מלקוחות או קולגות, או בעלי היכרות אישית מתיקים שונים אותם ניהלנו לאורך דרכנו המשפטית".

רגע מכונן שזכור לך במיוחד במהלך הקריירה

"בהיותי עורכת דין צעירה, ביקשתי לקחת חלק בתיקי "שכר מצווה", אשר מטרתם להרחיב את הנגישות למערכת המשפטית ולהגן גם על זכותו של אדם שאין בידו אמצעים כלכליים לשכירת שירותים משפטיים. כך, הזדמן לי לטפל באישה בשנות הארבעים המאוחרות לחייה, אשר הוגשו נגדה שלוש תביעות משפטיות בסכום כולל של מיליוני ₪, על ידי שני בנקים ועירייה.

"האישה גידלה 6 ילדים לבדה, אשר ארבעה מהם בעלי מוגבלות קשה. מיד לאחר הפגישה הראשונה עמה, ביקשתי ממנה להעביר אלי את מלוא המסמכים בתיק. לאחר קבלת מסמכים רבים, הבחנתי כי התביעות שהבנקים הגישו נגדה נסגרו בהסדר לפני מספר שנים, וקרן החוב שולמה להם על ידי צדדי ג' – עובדה שאף היא לא ידעה. לאחר דין ודברים, נדחו נגדה כל התביעות. את תחושת האושר, הסיפוק והגאווה שמילאו אותי, איני יכולה לתאר במילים".

האם ישנה דרך טובה להתמודד עם חדלות פירעון?

"בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם זאת חברה, המגיעים לצומת דרכים כלכלית בו ברור שיש לנקוט פעולה מיידית – תפקיד עוה"ד בנקודה זו, הוא קריטי. עוה"ד בוחן הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אישית את הפתרון המיטבי ללקוח. היקלעות לחובות וכניסה לסחרור כלכלי גורמות לקשיים בינאישיים רבים, חרדות ופחדים, אותם ניתן למנוע או להפחית באופן משמעותי, כאשר מודעים לפתרונות האפשריים ו"מקדימים תרופה למכה.

"פעמים רבות מגלים שהמצב לא גרוע כפי שחושבים ושניתן לצאת מהתסבוכת בזמן לא רב. לעיתים מרבית החייבים הינם אנשים שלקחו סיכונים על מנת להצליח, הסתבכו בתום לב, וכעת אינם יודעים כיצד עליהם לנהוג על מנת לצאת לדרך חדשה. הסיפוק הגדול ביותר הוא לייעץ להם וללוות אותם ברגעים קשים אלו, והכל תוך שמירה מירבית על זכויותיהם".

היצירה 3, בית שאפ, רמת גן | טל׳: 03-7429288 | דוא"ל: hadas@gtz-law.co.il | אתר: www.gtz-law.co.il


שוש רוטנברג היא עורכת ויוזמת הפרויקט.
הפקה: חן רוטנברג, לוקיישן: מלון הרודס ת״א יח"צ ופרסום: קבוצת רוטנברג תקשורת אתר: rotenberg.group
טוב לדעת