Search magnifier

חיפוש

(חדש: מצדיעים לכל מה שישראלי! מגזין 'תוצרת הארץ'* יוצא לדרך, עשיר בכתבות מכל תחומי העשייה הישראלית בהווה ולקראת העתיד. יופץ לקראת יום העצמאות ה-71. לפרטים ולהשתתפות: 03-5121188 (*תוכן שיווקי עכשיו קל ונוח יותר למצוא את הכתבה שלכם ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

Inside Out

סצנת הרחוב במילאנו היא הלב החדש של הביקור בעיר בזמן התערוכה

צילום: shutterstock.com

מיכל נוף

צילום: רונן מחלב

סלונה דל מובילה, מתערוכות העיצוב החשובות בעולם, אולי החשובה שבהן, תתקיים השנה בפעם ה-58. התערוכה, ששואבת אליה אדריכלים, קניינים ומעצבים מרחבי העולם, היא גולת כותרת בסצנת העיצוב הבינלאומי, אך בשנים האחרונות הולכת ומתחזקת המגמה המושכת את המבקרים דווקא למה שקורה ברחובות העיר – פואורי סלונה.

מילאנו לובשת חג בימי התערוכה. אין כמעט חנות עיצוב שלא נערכת באופן מקורי ומזמין, במטרה להתחרות על תשומת הלב של מבקרי התערוכה הגדולה. אפילו חברות המציגות בתערוכה עצמה יוצרות סצנה מקבילה בחנות המותג ברחוב המילנזי. כמי שבעבר עסקה באופנה, כמעצבת בגדי עור ובעלת בוטיק, אני חייבת לציין שעבורי חוויית העיצוב במילאנו היא כפולה. זוהי הזדמנות נהדרת ליהנות משפע חנויות אופנה מהודקות, מבגדים מיוחדים אפופי סטייל, ובכלל – להתפעל מהנשים האיטלקיות והאירופאיות, מלבושן האלגנטי הנוטף שיק מדויק.

צילום: shutterstock.com

יזם העיצוב גיל רויטר, שבכל שנה מוביל קבוצות אדריכלים לסיורים ברחבי העיר ובתערוכה, מדגיש את העובדה כי הפוקוס מתכוונן יותר ויותר לכיוון הרחוב עצמו. "בשנים האחרונות התערוכה המסחרית הידועה בתור הפיירה, הפכה לפחות אטרקטיבית או מרגשת, ולכן הקהל הרחב מכתת את רגליו ברחבי העיר (פואורי סלונה), כדי לראות ולחוות מייצגים ראוותניים וחדשניים ולהיפגש עם חוד חנית של מעצבים צעירים ובועטים".

ביקוריי במילאנו נחלקים בין ביקור בתערוכה לבין שיטוט ברחובות העיר, בהם כאמור מתרחשת סצנה חשובה לא פחות, כשיש כאלה שאף יאמרו ששם בעצם מתקיים הדבר האמיתי. כמי שביקרה בתערוכה כבר יותר מעשר פעמים ברציפות, אני ממליצה לשלב בין השניים באופן המעניק דגש רב יותר על הרחוב. לבלות לפחות יום – יום וחצי בתערוכה המסחרית, שכן הרבה מהמוצרים של החברות שמציגות בתערוכה יהיו זמינים במהלך השנה לרכישה גם עבור קהל היעד המקומי.

צילום: shutterstock.com

ההסתובבות בעיר קלה במיוחד ומומלץ להוריד את האפליקציה של מגזין INTERNI, שמלווה את כל האירועים במסגרת שבוע העיצוב, ולהתרכז ברובע BRERA ההיסטורי או ZONA TORTONA. כשביקשתי המלצות נוספות, רויטר המליץ לבקר בפרויקטים של VENTURA PROJECTS, ובפרויקט שיוקם במיוחד לרגל התערוכה בשם: AQUA LEONARDO'S VISION, במסגרת 500 שנה למותו של ליאונרדו דה וינצ'י.

אין ספק, השיטוט בעיר עצמה גונב את ההצגה. לצד האירועים ומסיבות הקוקטייל, כדאי, נכון ומרגש לא פחות, להקדיש לפחות יום להליכה ללא מטרה מיוחדת, מבלי לסמן וי על מקומות, פשוט לתת לרגליים להוביל אותנו. המראות מרתקים ומרגשים, פותחים את הערוצים וגורמים להשראה להשתלט על הנפש והגוף. כמנהלת שיווק העוסקת בגיבוש אסטרטגי ובהובלה, ההשראה הזאת שוות-ערך בעיניי לעשר ישיבות סיעור מוחות. אין רחוב בעיר הזאת שאינו נמצא במוכנות שיא בימי התערוכה. בכל סמטה תגלו בוטיקים, גלריות ומותגי עיצוב שיוצרים בעיר חגיגה אחת ענקית של עיצוב במיטבו.


הכותבת היא אשת שיווק, הבעלים של House of marketing.
טוב לדעת