Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

הדלק של מנוע הצמיחה

מנהלי חברות גלובליות וצומחות במהירות נדרשים כיום ליכולות ניהול, בקרה ושליטה גבוהות. פלטפורמת NetSuite מציעה להם יכולות ERP ופונקציונליות פיננסית גלובלית, עם תמיכה ב-190 מטבעות, 20 שפות וציות אוטומטי למיסוי ורגולציה בלמעלה מ-170 מדינות. NetSuite - מניעה התרחבות גלובלית

יואל צפריר (צילומים: AllCloud) Blockchain אפריל 2019
צילום: AllCloud
נשות ההנהלה הבכירה ב-AllCloud

לפני כחודשיים הוענק לחברת אולקלאוד (AllCloud) הישראלית אות הצטיינות “The Best Rookie Partner of 2018” מטעם Oracle העולמית על היותה שותפה מצטיינת של התאגיד בשיווק פלטפורמת NetSuite. זה היה בכנס EMEA של Oracle-Netsuite ולדברי הילה כהן, מנהלת פעילות NetSuite ב-AllCloud, שנכחה בכנס וקיבלה את אות ההצטיינות, הוא מעיד על ההצלחה של החברה בהטמעת הפלטפורמה בקרב עסקים בישראל, בעיקר חברות בצמיחה שפרוסות גלובלית. כהן מובילה את כלל הפעילות של NetSuite מול לקוחות החברה בתחום השיווקי, המקצועי והניהולי.

כמה מילות הקדמה. NetSuite הייתה חברת ה-ERP הראשונה בענן וכיום היא חטיבה עסקית בתוך אורקל (Oracle). אולקלאוד היא ספקית עולמית מובילה של פתרונות ענן ובעלת ניסיון עשיר בתחומי פתרונות ענן, תשתית, פלטפורמה ותוכנה כשירות. היא הוקמה כתוצאה ממיזוג בין החברות Emind לבלאט-לפידות – שתיהן נוסדו ב-2008, בתקופה שבה ארגונים החלו להבין את הפוטנציאל של מחשוב בענן. שילוב הניסיון הנרחב, שיטות העבודה המתקדמות והמתודולוגיות המוכחות של שתי החברות אפשרה לחברה הממוזגת להגשים את החזון שלה – האצת הצמיחה של לקוחות על-ידי מתן ליווי והנחיה במסע בענן, הנתמך בטכנולוגיות מתקדמות, הטמעה ללא דופי וחדשנות מתמשכת.

צילום: AllCloud

קבלת פרס מאת יוני קיזלשטיין, מנהל פעילות נטסוויט בישראל

הייחודיות של החברה בשוק הישראלי היא באספקת פתרונות ענן רוחביים ושותפות עם ענקיות טכנולוגיות, כמו שותפות עסקית בכירה Premier של Amazon Web Services ושותפות פלטינום של Salesforce בישראל, זאת בנוסף לשותפות עם אורקל-נטסוויט.

"השילוב תחת קורת גג אחת של אפליקציות אלו מאפשר לחברה להציע לשוק המקומי פתרונות ענן גלובליים ובכך עוזר לארגונים לממש התרחבות, צמיחה וחדשנות טכנולוגית", אומרת הילה כהן.

זה נכון במיוחד, מבחינתה, בכל הקשור להטמעה ויישום של פלטפורמת NetSuite: "חברות שהגדירו לעצמן יעד של צמיחה משמעותית, ששואפות להפוך לאג'יליות וסקלביליות יותר, או כאלה שמחזיקות במספר חברות-בנות ובכל חודש מתמודדות מחדש עם תהליכי הסגירה והאיחוד של הדו"חות הכספיים, נדרשות כיום למערכות טכנולוגיות מתאימות, כאלה שיסייעו להן לממש את המטרות העסקיות שלהן.

"פלטפורמת NetSuite מאפשרת להן להעביר בהצלחה תהליכים פיננסיים ותפעוליים אל הענן, תוך יישום מוצלח של אסטרטגיית ה-ERP של המוצר. מבחינתן, היכולת להשיג ראייה גלובלית, תוך גמישות ושקיפות און-ליין, והכל בלחיצת כפתור, היא קריטית. עבור מנהלים שפועלים גלובלית, כאשר בכל מקום יש כללי רגולציה וציות שונים, עם מטבעות שונים ושיטות חשבונאיות שונות, המערכת מספקת פתרון אחד ואחוד, תחת דאטה בייס אחד, שרואה את כל המערכת ובזמן-אמת. הביטוי השגור בנטסוויט 'Think global, Act local' עובד כאן נהדר".

פלטפורמה דינמית וקלה לשימוש

כהן מזכירה, כי הפלטפורמה משרתת, נכון להיום, למעלה מ-30,000 ארגונים ברחבי העולם, להם היא מציעה היצע נרחב ואיתן של יכולות ERP ופונקציונליות פיננסית גלובלית המאפשר להם לפשט תהליכים עסקיים חיוניים למשימה. כל זה הוא עניין קריטי בעידן של חדשנות טכנולוגית מתמדת, שבה ארגונים נדרשים כל הזמן להפגין גמישות, מהירות תגובה וחדשנות עסקית, תוך יכולת ניהול רוחבית, שרואה את כל מערכי הארגון ומספקת למנהלים תמונה כוללת ורחבה על ביצועי החברה, בראייה עסקית אינטגרטיבית.

בראיון מיוחד מציגה כהן, שהיא בעלת ניסיון של מעל 15 שנה ביישום מערכות ERP, שמונה מתוכן ב-NetSuite, ובעלת רקע בחשבונאות ומערכות מידע, את היכולות של הפלטפורמה. היא מכירה אותה היטב ומקרוב, שכן בעשור האחרון הובילה פרויקטים מורכבים עבור חברות בינ"ל גדולות, כגון IronSource, Taboola, Perion ועוד.

צילום: AllCloud

הילה כהן, מנהלת פעילות NetSuite ב-AllCloud

כמי שמגיעה עם ניסיון הן מצד הלקוח, כחלק מצוות הטמעת מערכת לגאסי למערכת Oracle Application בעברה, והן כמי שעברה לצד הטכנולוגי ומנהלת את פעילות NetSuite בחברת AllCloud, מהם היתרונות העסקיים של הפלטפורמה בעיניך?

"NetSuite מספקת פלטפורמה דינאמית וקלה לשימוש, שנבנתה עבור כל המשתמשים ברחבי הארגון שפועל גלובלית, אשר ניתן לגשת אליה דרך כל מכשיר שמחובר לאינטרנט, בכל עת. זו מערכת מבוססת ענן, שתומכת הן בהתקנים ניידים והן ברשתות חברתיות. הודות ליכולת להוסיף במהירות ובקלות פונקציונליות בהתאם לצמיחת העסק, והודות ליכולות הבינ"ל שלה, הכוללות תמיכה ב-190 מטבעות, ב-20 שפות ובציות אוטומטי לרגולציה ומיסוי בלמעלה מ-170 ארצות, אפשר לומר כי NetSuite מניעה התרחבות גלובלית של ארגונים.

"אם נחזור קצת להיסטוריה, הרי NetSuite היא מערכת ה-ERP הראשונה בעולם שהייתה על הענן והיא קיימת כבר מעל 20 שנה. הפיתוח שלה התבסס על התפיסה שהמערכת יכולה להתאים לכל סוג של חברה ולכל גודל בזכות הפתרון המודולרי, הגמישות של המערכת, ההתאמה שלה לצרכים הלוקאליים (למשל, לכל סוג מטבע וצורת חישוב חשבונאית), הרב שפתיות, ריבוי ספרים חשבונאיים מקבילים, ריבוי הפונקציות ועוד. כל אלה מבטיחים מענה מקיף ומלא לחברות שמעוניינות להגדיל את הפעילות, לקצר את זמן ההגעה לשוק (Time to market) ולשפר מדדי רווחיות. נכון להיום, NetSuite מיושמת כבר ביותר מ-200 מדינות.

"אנחנו מבינים שהתהליכים שהחברות העסקיות עוברות כרוכים ברמות משתנות של מורכבות, ולכן הן צריכות מומחים, שיבטיחו שהתהליך הזה יבוצע נכון ובאופן מובנה. כאשר ישנה אסטרטגיה (מה לעשות), לצד טקטיקה (איך לבצע נכון) – הפרויקטים של הטמעת המערכת מצליחים בגדול".

מהם היתרונות שלכם ב-AllCloud בהטמעת מערכת NetSuite?

"כחברת Professional Services גלובלית, שמספקת לחברות עסקיות את הכלים להטמעת מערכות ענן, תוך פיתוח פתרונות חדשניים וביצוע טרנספורמציה מלאה, AllCloud מובילה את התהליך והטמעת המערכת באמצעות שילוב של מומחיות, אג'יליות, שיטות עבודה מובנות וניסיון במגוון ענפים וסוגי חברות. כלקוח אתה צריך שותף כמו AllCloud, שמבין לעומק את הערך המלא של NetSuite, ויודע לעשות את זה נכון.

"ל-AllCloud יש גם מתודולוגיה סדורה ומוכחת, וגם צוות מקצועי ומנוסה, שמבצע עשרות פרויקטים בשנה ומבין את המורכבות הכרוכה בהטמעת מערכות חדשות בארגון, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה אישית אל מול משתמשי המערכת בארגון. הניסיון והראייה הרחבה הזו מבטיחים שההטמעה תהיה קלה וחלקה (Seamless) ללקוח.

"בנוסף, קיים גם ממד המשאבים – זמן וכסף. יישום המערכת מגיע עם תהליכי best practice מובנים וכארכיטקטית ענן קל לי יותר לתת ללקוחות את הדרוש להם בזמן קצר. אנחנו מאוד מאמינים בשימוש ביכולות המובנות של המערכת ופחות בהכנסת פיתוחים מאסיביים בשלב הראשון, שכן המערכת מאוד גמישה ואין סיבה שהיא לא תצליח לתמוך בלפחות 85% מדרישות הלקוח. אנו מציעים תפריט עשיר וההתאמות הנדרשות הן מינוריות. הלקוח לא נדרש להפעיל משאבים בעלות כספית גדולה. וכאמור – המערכת היא מודולרית וגדלה עם הגידול של העסק. מצד אחד מדובר בתשתית חזקה מאוד ומצד שני היא גמישה לתוספות.

"לסיום, אנו יכולים לספק את כל המערכות תחת קורת גג אחת – תשתיות ענן, מערכות CRM ומערכות פיננסיות. במקום להתעסק עם שלושה ספקים שונים, הלקוח מקבל הכל במקום אחד שפועל בסינרגיה ארגונית".

תשתית גמישה להתרחבות עתידית

בואי נחזור ונחדד – כיצד עסקים יכולים להשיג את המירב מ-NetSuite?

"NetSuite היא מערכת גלובלית שצומחת במהירות גבוהה ומאפשרת לבעלי העניין בחברה לקבל מידע און-ליין על כל התהליכים שקורים אצלם בחברה. בדרך זו, היא עוזרת לחברות לגדול ולהתמקד בצמיחה שלהן, מבלי להשתעבד לריבוי מערכות. העובדה שמדובר במערכת אחת אחידה, גלובלית, המציגה תהליכים עסקיים חוצי-חברה ומיישמת פתרונות ERP ,CRM ו-E-COMMERCE במשולב, מאפשרת למנהלים ראייה עסקית כוללת. זהו עניין בעל חשיבות עצומה בעידן הנוכחי שמתאפיין בתחרות חריפה ובדינאמיות עסקית.

"דבר נוסף, כיוון שNetSuite היא מערכת מודולרית, היא יכולה להתאים לכל סוג של חברה ולכל גודל, בין אם מדובר בחברת סטארט-אפ של 10 עובדים ובין אם מדובר בחברה גלובלית גדולה עם מאות עובדים. אם אתם חברה יחסית קטנה אך על ציר צמיחה, וחשוב לכם לבנות תשתית יציבה לטובת הצמיחה העסקית, יש לכם אפשרות לרכוש חבילה שמתאימה לצרכים שלכם בהווה, אבל עם תשתית שמאפשרת לכם להתרחב עתידית ולהוסיף מודולים מתקדמים שונים לצרכים המשתנים. חשוב להבין, בהקשר זה, שפתרונות ענן באמת מקלים על העבודה. הפשטות שבשימוש לטובת הטכנולוגיה המתקדמת זה מה שגורם ללקוח הסופי לעבוד בצורה חלקה ופשוטה.

"אנחנו תמיד ממליצים להתחיל עם המודולים והפתרונות שהלקוח צריך בשלב שבו הוא נמצא כרגע, אבל לבנות לו תשתית שתהיה גמישה מספיק לביצוע הרחבות בהמשך. לכן, הלקוחות צריכים שותף שיגדיר ויבנה תהליך הטמעה בהתאם לצרכים הייחודיים של החברה, שיכלול פרקטיקות ברורות כיצד לבצע זאת בצורה חכמה ומקצועית שלא יחייבו ביצוע פרויקט יישום מאפס עם השינוי בצרכי הארגון".

אבל החלפת מערכת ERP אינה תהליך פשוט. איך AllCloud עוזרת ללקוחות להבטיח תהליך קל וחלק?

"החלפת מערכת היא אכן תהליך לא פשוט, בעיקר מנטלית. אנחנו רגילים לעבוד עם מה שאנחנו מכירים ואנחנו לא אוהבים שינויים. היופי כאן הוא שפלטפורמת NetSuite אמנם משלבת כוח ופשטות, אבל היא לא 'Plug n Play'. אולקלאוד מוודאת שהקמת המערכת, בניית התהליכים וההכנה ללקוח תעבור בצורה חלקה ככל הניתן.

"בעזרת מתודולוגיה מוכחת היא עוזרת ללקוחות לבנות תוכנית לא רק של מעבר ממערכת הלגאסי שלהם למערכת ה-NetSuite, אלא גם לבנות אסטרטגיה לטווח הארוך שתאפשר ללקוח להשתמש ב-NetSuite במהלך צמיחת החברה. בנוסף, אנחנו תמיד אומרים ללקוחות שלנו: 'אנחנו יודעים לקחת אתכם לאן שאתם צריכים ולא תמיד לאן שאתם רוצים'".

הזכרת קודם שהפלטפורמה מאפשרת לחברות להתמקד בליבת הפעילות שלהן במטרה להצמיח את החברה ולהגדיל אותה. למה התכוונת?

"אני חושבת שברגע שיש לך מערכת שעובדת בשבילך ולא אתה בשבילה, וכאשר בתוך מערכת אחת יש לך שליטה על כל מה שקורה בחברה, מכל מדינה שלא תהיה, תהליכי סגירת החודש והפקת הדו"חות הכספיים הופכים לעניין של לחיצת כפתור. תהליכים בין-חברתיים הופכים להיות אוטומטיים וכך נחסך הרבה מאוד זמן עבודה שמותיר להנהלה לצפות בבקרות, KPI’s, דו"חות שעובדים בגישת און-ליין והגשת דוחות הנהלה בצורה מדויקת ואמינה. אלה הם מפתחות קריטיים למיקוד בצמיחה העסקית".

לעבוד באופן מודולרי

עם איזה סוג של לקוחות AllCloud עובדת?

"AllCloud עובדת בשותפות עם NetSuite, במגוון רחב של תעשיות וגדלים. מכיוון ש-NetSuite מהווה מנוע צמיחה נהדר, זו הזדמנות יוצאת דופן לחברות שמפתחות פעילות גלובלית ונהנות מהקלות של תמיכה במדינות השונות בארגון. החברה מלווה מגוון רחב של חברות – מסטארט-אפים, דרך חברות קטנות ובינוניות (SMB) וחברות היי-טק עם מחזור מעל 100 מיליון דולר בשנה המעסיקות מאות עובדים בפריסה גלובלית".

נחזור לזמן הביצוע. כמה זמן בממוצע לוקח להטמיע את מערכת NetSuite אצל הלקוח?

"היקף ההטמעה משתנה ומאוד תלוי בגודל ובצרכי הלקוח, אבל אפשר לומר שכאשר שמדובר בלקוח שהוא סטארט-אפ בשלב צמיחה, שמנהל עוד חברה נוספת וכרגע נמצא בשלב הקמת תשתית של תהליכים פיננסיים גלובליים – אורך הפרויקט צפוי לארוך כחודשיים-שלושה. בחברות יותר בשלות, שמנהלות מספר גדול יותר של חברות בנות ותהליכים עסקיים מגוונים, כולל ממשקים למערכות טכנולוגיות אחרות – הפרויקט יכול להימשך בין חמישה לשמונה חודשים.

"אנחנו תמיד משתדלים לעבוד לפי גישת ה-Best practice גם שלנו וגם של NetSuite. אנחנו מקפידים לא להציע מראש ללקוח את כל אוסף הפתרונות האפשריים, אלא לעבוד באופן מודולרי ולהתאים פתרון לצרכים הנוכחיים של הלקוח, תוך לקיחה בחשבון של הצמיחה הצפויה".

מה היה הרציונל של AllCloud להשיק את הפרקטיקה והמתודולוגיה של NetSuite?

"AllCloud היא חברה שצומחת במהירות גבוהה ומובילה פרקטיקה מובנית עבור מיטב הטכנולוגיות כדי להבטיח שאנחנו מסייעים לעסקים להתפתח ולצמוח במהירות. AllCloud הקימה את חטיבת NetSuite מתוך הבנה שמדובר במערכת ה-ERP המובילה בעולם, המותאמת בקלות לאינטגרציה עם מערכת ה-Salesforce, שהינה שותף אסטרטגי נוסף של AllCloud.

"כדי להבטיח שאנחנו מוציאים לפועל פרויקטים מורכבים ברמת התכנון, ההטמעה, הביצוע והתוצאות, תוך שמירה על הסטנדרטים הבלתי מתפשרים של החברה, נדרשנו להשקת פרקטיקה מבוססת ניסיון ולגיוס צוותיים מקצועיים בעלי ידע נרחב ומומחיות, כך שאנו מציעים ללקוחותינו עבודה לצד המומחים המובילים בישראל עם הניסיון הרב ביותר בתחום".

פתרון לטווח ארוך

לפני מספר ימים חזרה הילה כהן מכנס הענק של NetSuite שהתקיים בלאס וגאס תחת הכותרת "SuiteWorld". זהו האירוע השנתי ללקוחות ולשותפים של החברה, בו הוצגו כל החידושים הטכנולוגיים, שעתידים להופיע בגרסאות הבאות של הפלטפורמה (NetSuite מבצעת עדכוני גרסה פעמיים בשנה – י.צ.). הלקוחות והשותפים זכו להצצה אל תוך העתיד המתוכנן של הפלטפורמה במגוון תחומים.

"זה היה כנס מדהים", מדווחת כהן. "התרשמתי מאוד והתרגשתי לראות כיצד בכל שנה NetSuite מצליחה לשפר ולהביא לשוק עוד ועוד פתרונות בכל תחומי המערכת. הפיצ'רים הנוספים והשדרוגים ימשיכו להקל ולפשט תהליכי עבודה ולתמוך בעוד ועוד פתרונות גלובליים".

תוכלי לסבר את אוזנם של הקוראים ולהציג דוגמאות על תהליך העבודה של AllCloud עם לקוחותיה?

"בדרך כלל, תהליך העבודה הוא זהה ואחיד אצל כל לקוחותינו – הן חברות גדולות, שנדרשות לסיוע בשלב היישום או לדלוור את הנתונים, והן סטארט-אפים בשלבים ראשונים של התרחבות גלובלית. החברות הגדולות נעזרות במרבית המקרים בחברות ייעוץ המהוות זרוע של פירמות רואי החשבון המובילות. אנחנו עובדים באופן צמוד עם החברה הגדולה בתחום, שהינה בעלת הניסיון הרב ביותר עם NetSuite ואשר עונה להגדרה של Trusted Advisor. כך אנחנו מבטיחים שהלקוח המשותף יקבל את הייעוץ המיטבי, שרואה, בראש ובראשונה, את טובתו ומותאם לצרכיו.

"התהליך מתחיל במספר פגישות היכרות, במהלכן הלקוח מתאר את תהליכי העבודה שלו כיום ומתוך זה אנו בונים יחד את תהליכי העבודה העתידיים. בהתאם לזמן שהוקצב לפרויקט אנחנו מחליטים יחד מה ייושם בשלב הראשון ומה בשלבים הבאים במידת הצורך ומתחילים בעבודה השוטפת.

"הפרוייקט הגדול האחרון שיישמנו היה של חברת WalkMe. זו חברה נהדרת, עם אנשים נפלאים, והרבה מאוד תהליכים עסקיים שכרוכים בשינוי תפיסה, טכנולוגית ומנטלית. החברה צמחה מאוד מהר ונדרשה לפתרון לטווח הרחוק, שייתן מענה גלובלי. הפרוייקט היה מאתגר ומעניין, הלקוח עלה לאוויר בזמן ובזכות האמון של הלקוח ושיתוף הפעולה, גם של חברות הייעוץ, אני מאוד מרוצה מהפתרון שסיפקנו ומהתהליך שעברנו יחד. בימים אלה, התחלנו תהליך דומה בחברת היי-טק מאוד גדולה, מוכרת ומצליחה ואני מחכה לרגע שבו אראה את הלקוח מחייך ומרוצה לאחר העלייה לאוויר".

טוב לדעת