Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

איתור והשמת עובדים בסביבת עבודה מורכבת

מיכל דן-הראל, מנכ"לית Manpower ישראל, מספרת על האתגרים בגיוס והשמת עובדים בסביבת עבודה מורכבת ומרובת ממשקים המשתנה כל הזמן. בכל הנוגע לאיתור טאלנטים יש לה דעה נחרצת: עדיף לאתר אותם בבית ולהכשיר אותם לתפקידים עתידיים

מיכל דן-הראל
צילום: גיא הכט

על Manpower: "החברה הגדולה בישראל לכל נושא פתרונות עבודה מתקדמים בתחום משאבי האנוש. מחזור המכירות השנתי שלה עומד על כמיליארד וחצי שקלים. היא מעסיקה 500 עובדי מטה וכ-12 אלף עובדים אצל לקוחותיה. מידי שנה מוצאת החברה עבודה חדשה לכ-30 אלף עובדים. Manpower ישראל היא חלק מקבוצת Manpower העולמית, חברת ענק הנסחרת בנאסד"ק".

התמודדות עם העידן החדש בתחום התעסוקה: "המטרה שלנו היא לעזור ללקוחות להתמודד עם העידן החדש בתחום התעסוקה ולתת מענה לכל התלבטות בתחום. למשל, כיצד להפוך למעסיק מועדף, איך לייצר סביבת עבודה פרודוקטיבית, איך מזהים טאלנטים, איך בונים מסלולי קריירה, מה עושים כשנפרדים מהעובדים, איך מייצרים מסגרות הכשרה, וכל מה שקשור ללייף סייקל של העובד בתוך הארגון.

"אנחנו פועלים בכל סוגי ההתמחויות – רפואה, שיווק, מכירות, משפט, ביטוח, פיננסים ועוד, ובכל הרמות – מהמשרות הזוטרות ביותר עד למשרות הבכירות ביותר. התפקיד שלנו הוא ללוות שני סוגי לקוחות: מועמדים שמחפשים את התפקיד הנכון – אנחנו מלווים אותם בכל תהליך בניית מסלול קריירה והכרת השוק בו הם רוצים לעבוד ; ולקוחות עסקיים – אותם אנחנו מלווים מאיפיון הצורך, הגדרת הפרופיל, איתור ומיון המועמדים, תהליך הקליטה ועד כניסה מוצלחת לתפקיד".

להכשיר עובדים מתוך הארגון

המרוץ אחר הטאלנטים: "בשוק העבודה של היום, מעסיקים מחפשים עובדים עם כישרונות ויכולות מרובים. אם בעבר מעסיקים חיפשו עובדים עם ניסיון ורקע בתחום מסוים, השכלה מסוימת או הכשרה מסוימת, היום סביבת העבודה מורכבת, מרובת ממשקים ומשתנה כל הזמן. כדי שהחברות יצליחו הן נדרשות להיות במרוץ אחר הטאלנטים – העובדים שמביאים, בנוסף לדברים הרגילים, גם יכולות מולטי-טאסקינג, יכולת לימוד מהירה ויוזמה. אלה עובדים מבוקשים מאוד וארגונים מתקשים להשיג את היעדים שלהם ולעמוד בתוכניות שלהם, כי הם לא מצליחים לאייש משרות משמעותיות להצלחת הארגון.

"חלק מההתמודדות היא איך מאתרים טאלנטים כאלה, איך מושכים אותם ואיך משמרים אותם. לכל סוגיה כזו יש תורה משלה, אך אחד המפתחות החשובים ביותר לאיתור עובדים כאלה הוא לא לחפש רק מחוץ לארגון, אלא להכשיר עובדים מתוך הארגון. תהליכי גיוס עובדים לוקחים זמן רב ולעתים ארגונים נדרשים לגייס כאן ועכשיו, כי כעת קיימת הזדמנות עסקית לארגון שיש לטפל בה".

היתרון בהצמחת טאלנטים מתוך הארגון: "יש להגדיר לאילו תפקידים נדרשים הטאלנטים, מה דרישות התפקיד והאפיונים, ולאחר מכן לערוך מיפוי בתוך הארגון ולאתר אנשים מתאימים בעלי פוטנציאל. בשלב הבא יש להכשיר אותם כדי לסגור פערים. להליך הזה יש יתרונות רבים: הארגון יכול להכשיר לעצמו מראש קבוצת עובדים רלוונטית, שתתפוס משרות בדיוק בזמן שהוא צריך.

"בנוסף, כשארגון משדרג עובד ומאפשר לו להתפתח ולהתקדם, המוכנות שלו להישאר ולהשקיע בחברה היא גדולה יותר, וקל יותר לשמר אותו בארגון. יתרון נוסף הוא שכל אחד מהעובדים האלה מגיע עם ידע רב על החברה עצמה וניסיון עבודה בה, שזה יתרון על פני עובדים מבחוץ שלא מכירים את כל הניואנסים של הארגון".

גיוס מהיר, אפקטיבי וגדול

לא רק משכורת ופינוקים: "אם פעם עובד התבונן בעיקר על חבילת ההשתכרות שלו, היום הוא מתבונן הרבה מעבר לכך. הדבר הראשון והמשמעותי ביותר הוא יכולת הלמידה וההתפתחות העצמית. בעולם של היום המעסיק לא מנהל לך את הקריירה אלא אתה מנהל את הקריירה בעצמך, ואנשים רוצים לצבור עוד ועוד מיומנויות. הם רוצים לדעת מה הדבר הבא שילמדו בתפקיד החדש שלהם, וזה חשוב להם מאוד, מעבר לשכר ולהטבות.

"הדבר השני שחשוב לעובדים הוא סביבת העבודה: עד כמה היא נוחה? מזמינה? איך נראות עמדות העבודה והחלל הציבורי? האם יש כלים מתאימים? לא רק סביבת העבודה הפיזית חשובה אלא גם סביבת העבודה הבין-אישית: האם האווירה נעימה? האם יש שיתוף עובדים? האם יש מקום להעלות רעיונות חדשים ויוזמות חדשות, או שהכל מקובע? דבר חשוב נוסף הוא טביעת האצבע הירוקה של הארגון – עד כמה הוא תורם לסביבתו, שומר על איכות הסביבה, עד כמה הוא פתוח לקלוט עובדים מסוגים שונים ועוד".

למה צריך חברת השמה: "לחברות השמה יש מומחיות ארוכת שנים בתחום והיכרות עם מגוון רב של תחומים בעולם משאבי האנוש – מהעדפות עובדים עד רמות השכר המקובלות, ציפיות עובדים, וכן מאגר עובדים ענק ורלוונטי. יש לנו גם כוח עבודה לגיוס עובדים גדול ומשמעותי, שניתן להפנות לצרכי הלקוח בכל רגע נתון. אם ארגון מסוים נזקק לגיוס גדול של כוח אדם במיידי – לנו יש 200 יועצי השמה שיכולים מיד להתפנות לכך ולדאוג לגיוס מהיר, אפקטיבי וגדול. זה משהו שאיש משאבי אנוש בחברה יתקשה לעשות תוך זמן קצר.

"צריך לזכור ש-Manpower הוא ארגון גלובלי, בעל מתודולוגיות נרחבות, ומחלקת מחקר גדולה, שמזהה מגמות בשוק ברמה עולמית ומקומית. הלקוחות שלנו נהנים ממגוון של מידע מקצועי בכל הקשור למשאב האנושי. בנוסף, זו השנה החמישית שאנו זוכים בפרס האתיקה World's most ethical company על- ידי Etisphere, ארגון שמדרג חברות גלובליות על-פי מידת האתיקה שלהן".

שם ומשפחה: מיכל דן-הראל.

גיל ומצב משפחתי: 46, נשואה +2.

מקום מגורים: רמת השרון.

השכלה: תואר במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, מוסמכת כעורכת דין.

תפקיד: מנכ"לית Manpower ישראל.

תפקידים קודמים: מגוון תפקידי ניהול בתוך קבוצת Manpower והחברות הבנות שלה.

תחביבים: קריאה ומוסיקה.

משהו שלא יודעים עליי: "אני גרה בבית שפעם שימש כלול אפרוחים של סבא שלי".

טוב לדעת
נגישות