Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

מהפכת התחבורה השיתופית – במוניות

שירות WeBus הינו השירות הפעיל היחיד בישראל המאפשר שיתוף נוסעים במוניות. החברה המפעילה מגייסת כיום השקעה אשר תחולק בין 35 משקיעים שונים וקוראת לכל המעוניין להצטרף, גם אם יש לו סכום נמוך בלבד להשקעה

WeBus: מאות נהגי מוניות כבר הצטרפו (צילום: [Altered Picture. Original from: Jotpe [CC BY-SA 4.0)

"ישנו פער בין נסיעה איטית וזולה באוטובוס לבין הנסיעות המהירות והיקרות של מוניות, או שימוש ברכב הפרטי אשר דורש עלויות אחזקת רכב", אומר גלעד ישראלי, יזם ומנכ"ל חברה WeBus המספקת נסיעות מהירות וזולות באמצעות שיתוף נוסעים במוניות. "סקרים מראים כי אנשים רבים היו מוכנים לשלם יותר מאשר עלות נסיעה באוטובוס, אך לא רוצים להשקיע את עלויות הנסיעה במונית או אחזקת רכב, על מנת לקבל שירות איכותי ומהיר יותר. כך גם רבים מלקוחותינו מעידים".

במה שונה השירות שלכם משירותים דומים אחרים?

"לפני שמדברים על סטארט-אפים כאלה ואחרים שעושים דברים מרשימים בעולם, ברוב המקומות אין שום דבר דומה לזה – לא שירות אוטובוסים עם מסלול אדפטיבי, לא נסיעה משותפת במוניות או קארפול אפקטיבי. כלום. בסופו של דבר, התחרות העיקרית שלנו היא האוטובוסים המסובסדים והזולים מצד אחד, והמוניות מהצד השני. בתווך אנחנו מספקים חלופה מנצחת שהיא גם מהירה מאוד, כמעט כמו מונית, וגם זולה. אנחנו בוחרים את המסלולים בהם יש ביקוש מספיק גבוה עם שירות גרוע, נכנסים לשם ומציעים אלטרנטיבה מנצחת.

"ובכל זאת, אם מתייחסים לחברות היי-טק בתחום שיתוף הנסיעות, אנחנו רואים למשל שהקארפול עם הרכבים הפרטיים לא נותן את המענה במקרים רבים", מוסיף ישראלי. "ככל שהנסיעה קצרה יותר, למעשה בכל נסיעה עירונית, לנוסעים קשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא נהג עם מסלול מתאים בזמן הנכון.

"ישנן חברות אחרות המייעלות את מסלולי האוטובוסים, לרוב במחיר יקר יותר מנסיעה באוטובוס אך עדיין זול. הן זקוקות לסבסוד של עלויות הנסיעה, נוסף על סבסוד התחבורה הציבורית באוטובוסים, ותלויות במדינה ובהיקף הסבסוד שהיא מוכנה לתת. זהו בהחלט לא פתרון שייושם בכל מקום ונדרשת יזמות פרטית להבאת תחבורה טובה יותר גם במקומות שהרשויות לא יביאו אותה. שירותים אחרים, כגון UberX, מספקים נהג פרטי, כמו מונית לכל דבר. אין פה שיתופיות של נוסעים והמחיר הזול יותר נובע מעקיפת הרגולציה, אך עדיין לא יהיה זול כמו במקרה של שיתוף נוסעים במוניות".

בקשר לשירותי שיתוף נוסעים במוניות אומר גלעד, כי "בניגוד לחברות שיתוף נוסעים במוניות בחו"ל, אנחנו הבנו שרוב הלקוחות הפוטנציאליים הם אלה שלא יכולים להרשות לעצמם לנסוע הרבה במוניות ומוכנים להתגמש יותר במסלול הנסיעה וזמן היציאה. אנחנו מותאמים באלגוריתם ובממשק שלנו גם אליהם, קהל רב יותר ומתאים לשירות".

לאן הגעתם היום?

"עשינו פיילוט עם מאות לקוחות משלמים וקיבלנו פידבקים מעולים. יש לנו כעשרה אנשי צוות שמפתחים מוצר ייחודי ואיכותי ואנחנו לקראת השקת המוצר איתו נתרחב בקנה מידה מסחרי נרחב. יש לנו שיתופי פעולה עם מלונות ומאות נהגי מוניות אשר הצטרפו ומחכים שנתרחב. זה בהחלט הזמן להצטרף אלינו לפני עליית הערך המשמעותית בחברה, והזדמנות חד-פעמית עבור אנשים מהשורה שאינם משקיעים בסכומים גבוהים בהכרח".


ליצירת קשר: info@webus.co.il
טוב לדעת