Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

Connecteam – אפליקציה פנים-ארגונית לכל עובד

למעלה מ-4,000 חברות בעולם הטמיעו את Connecteam המאפשרת לארגונים, בכל גודל, להגיע עד אחרון העובדים: ערוצי תקשורת מגוונים, יומן עבודה, מרכזי ידע, טפסים דיגיטליים, שעון נוכחות מבוסס מיקום, ועוד: כל מה שהארגון והעובדים צריכים - במַקום אחד, קל לשימוש וגמיש לצורכי הארגון

ניהול יעיל של העבודה תלוי ביכולת של הנהלת החברה לתקשר עם העובדים, כידוע, אלא שמאז ומתמיד התקשו המנהלים להגיע לכל עובד ועובד, לסנכרן בין כולם או להתעדכן בנושאי עבודה שונים בדרך פשוטה, מהירה ואמינה. אם אתם מגיעים מעולם ההייטק, או יושבים במשרד וזמינים למחשב במהלך יום העבודה, ישנם שלל פתרונות כדי לגשר על הפער. שימוש בתוכנות ארגוניות כגון אימייל, פורטל ארגוני, Skype, Office ועוד שלל שירותים שונים ברחבי האינטרנט – כל אלה מסייעים לחברות לייעל תהליכים ארגוניים, ומאפשרים תקשורת פנים-ארגונית לכל עובד בארגון.

עם זאת, כמעט 70% משוק העבודה כיום מורכב מעובדים שאינם נגישים למחשב. גם ב-2019 תעשיות כמו ריטייל, בנייה, ייצור, חברות שירותים, שמירה, ניקיון, מלונאות וכדומה, עדיין מורכבות בעיקר מעובדים שברובו המוחלט של היום נמצאים בתנועה, ללא גישה למחשב, וברוב המקרים גם ללא כתובת מייל ארגונית או גישה למערכות ארגוניות.

בשנים האחרונות הפער הזה מצטמצם במהירות, וכמעט לכל עובד יש היום טלפון חכם שבו הוא יודע להשתמש היטב. לראיה, חברות רבות בישראל עברו באופן טבעי לתקשורת באפליקציית וואטסאפ במסגרת העבודה, אשר נראית נוחה ומובנת מאליה אך אינה מהווה תחנה אחת לכלל צורכי העובד אל מול הארגון באופן פורמלי, מאובטח ובעל יכולות ניהול כמו אפליקציה פנים-ארגונית.

אמיר נחמיה
(צילום: יח"צ)

"גם העובדים וגם המנהלים כיום רוצים לקבל חוויית עבודה פשוטה וקלה – בדיוק כפי שהם רגילים משירותים אחרים", אומר אמיר נחמיה, מייסד ומנכ"ל חברת Connecteam. "יותר ויותר ארגונים מנסים לשים את העובד במרכז, להנגיש לו את המידע שהוא צריך בזמן שהוא צריך, לצמצם את הסחות הדעת, לשפר מקצועיות, לבטל לחלוטין את בזבוז הזמן הלוגיסטי, וכמובן לחבר את העובד לארגון".

ואכן, למעלה מ-4,000 חברות מרחבי העולם שהטמיעו את האפליקציה שפיתחה החברה, הן ההוכחה לנחיצותה יותר מתמיד. השינוי התפיסתי הגיע גם לארץ, ולכן זה לא מפתיע שחברות מובילות בישראל עובדות עם Connecteam כדי להגיע עד אחרון העובדים. בין לקוחות החברה ניתן למנות חברות כמו ישרוטל, שיכון ובינוי, קבוצת פוקס, אפיקים, ויסוצקי, סודה סטרים, שטראוס, טלאול, קרסו מוטורס, טמבור ועוד.

נחמיה: ״השימוש באפליקציות פנים-ארגוניות הגיע לישראל באיחור, אך בשנתיים האחרונות יותר ויותר חברות עוברות לתקשורת פנים-ארגונית באפליקציה, אפילו חברות הייטק. בכל תהליכי אפיון המוצר אנו מקפידים לשמור על קשר רציף עם לקוחותינו, קטנים וגדולים כאחד, וזה עזר לנו ללמוד המון על הצורך שמגיע מהשטח, לצד תפיסות ארגוניות שונות שלבסוף משפיעות על גמישות המוצר ויכולותיו״.

כך תדעו אם הארגון שלכם זקוק לאפליקציה פנים-ארגונית

♦ אם למעלה ממחצית מהעובדים בארגון אינם נגישים בשגרה למחשב, אין להם אימייל ארגוני ולא ניתן לתקשר איתם על בסיס שוטף.

♦ אם בארגון משתמשים עדיין בדפים, עטים, פקסים ולוחות מודעות כדי להעביר ולקבל מידע.

♦ אם אתם מבזבזים זמן רב על שיחות טלפון בשביל להעביר ולקבל מידע.

♦ אם אין לכם פורטל ארגוני, או אם ישנו כזה אבל נכנסים אליו בכל חודש פחות מ-15% מהעובדים.

♦ אם אין לכם יכולת להעביר מסרים מעכשיו לעכשיו לכלל העובדים, וגם לוודא שכולם קראו את ההודעה.

♦ אם החתמה של כלל העובדים על מסמך כלשהו אורכת יותר משלושה ימים.

Connecteam מאפשרת לחברות, בכל גודל, ליצור תוך זמן קצר אפליקציה פנים-ארגונית כדי להגיע בקלות עד אחרון העובדים בארגון לצורכי תקשורת, תפעול, הדרכה ועוד. אין כל צורך בידע טכנולוגי או באנשי מערכות מידע כדי להטמיע את הפתרון. ״מה ש-WIX עשתה לאתרי אינטרנט, Connecteam עושה לאפליקציות העובדים״, מספר אמיר.

אילו שימושים לדוגמה מאפשרת האפליקציה?

"לקוח שלנו מתחום התחבורה העביר תהליך, של הזמנת מדים חדשים לקיץ לכל 1600 הנהגים, כך שיבוצע ישירות דרך האפליקציה. תהליך שבעבר לקח כמעט שלושה חודשים, שכלל הרבה ניירת ומרדפים, הפך לתהליך שהתחיל ונגמר בפחות משבוע ועם בקרה מלאה. פעולה פשוטה שחוסכת עשרות שעות אדם וכסף.

"לקוח גדול שלנו מתחום הייצור הטמיע באפליקציה טופס דיגיטלי לדיווח על מפגעי בטיחות פוטנציאליים, וכמות הדיווחים עלתה מאז במאות אחוזים בחודש. הסיבה לכך היא לא ריבוי מפגעי בטיחות אלא העובדה שכל עובד יכול בכל זמן לשלוף את הטלפון מהכיס ולתעד מפגע בטיחותי. הדיווח מגיע בזמן אמת לממונה הבטיחות ולמנהל רצפת הייצור, ומתממשק למערכת הבטיחות הארגונית. בעבר התהליך היה ידני ומסורבל. היום החברה מעודדת את העובדים לדווח, והם מרגישים שהם חלק ממשהו גדול יותר.

"דוגמה נוספת: אחד מלקוחותינו יצר סרטון של 3 דקות שהציג עובד חברה ותיק שפרש לאחר 32 שנות עבודה. העובד סיפר את סיפור חייו בחברה, מהתפקידים שעבר במרוצת השנים ועד מספר אירועים שזכורים לו במיוחד. אנחנו חושבים שזו הייתה אחת המחוות היפות ביותר שראינו, ומיותר לציין שהסרטון הזה זכה לכמות התגובות והלייקים הגדולה ביותר בקרב העובדים, אשר נשקה ל-98% בחברה של אלפי אנשים.

"דוגמה אחרת: מנכ״ל של אחד מלקוחותינו שולח בסוף כל רבעון סרטון קצר בן מספר דקות לכלל העובדים בחברה. בסרטון הזה הוא מסכם בקצרה את מה שעד אז היה נגלה רק למנהלים בארגון: עמידה ביעדים, מוצרים חדשים שהושקו, הצלחות, אתגרים ועוד. אותם סרטונים קצרים זוכים ל-95% צפייה מצד עובדי הארגון, שזה נתון מדהים בפני עצמו! למרות שאם חושבים על כך לעומק, זה לא באמת מפתיע שהעובדים רוצים לדעת מה קורה במקום העבודה שלהם".

האם הכל צריך להיות דיגיטלי? מה עם מגע אדם?

"ממש לא. יש דברים שחייבים להיות פנים מול פנים. אין כמו מגע ויחס אישי. אבל מה שאין לו ערך במפגש פנים מול פנים, מה שאתה מגדיר אותו כבזבוז זמן, חייב לעבור המרה לדיגיטל. הזמן של העובדים חשוב והחוויה שלהם עוד יותר, במיוחד בשוק העבודה של היום ושל דור ה-Millennials".

מה לגבי העובדים המבוגרים והפחות טכנולוגיים?

"השאלה הזו נשחקת היום יותר ויותר, לדעתי. גם מבוגרים מקבלים תמונות של הנכדים בוואטסאפ, יודעים להשתמש ב-ווייז, לעשות לייק בפייסבוק או לקרוא חדשות באפליקציות. מאחר שמרבית הלקוחות שלנו מגיעים מחברות 'פחות טכנולוגיות' במהותן, אנו יודעים להתמודד עם אוכלוסיות מגוונות ברמת הגיל, השפה והתרבות החברתית – ועדיין, בקרב לקוחותינו יש שביעות רצון גבוהה מאוד מיכולות האפליקציה וקלות השימוש בה".

מהו התהליך שנדרש מחברה המעוניינת להשתמש באפליקציה פנים-ארגונית?

"מבחינת ההטמעה של הכלי הטכנולוגי, מדובר בתהליך פשוט: הורדת אפליקציה ומערכת ניהול שזמינה מכל מקום ובכל זמן, אבל זה לא העיקר. אני חושב שהדבר היותר מעניין הוא תהליך ההטמעה שיצרנו. צברנו ידע וניסיון על-בסיס ניתוחי התנהגות ושימוש של עשרות אלפי משתמשים, כך שאנו מלווים ארגונים בתהליך האפיון, ההשקה וההטמעה לכל משתמשי הארגון.

"על כך יעידו, אני מאמין, כל לקוחותינו שעם מנהלי החשבון שלהם ב-Connecteam יצרנו מערכת יחסים קרובה, הדדית ומפרה. כיף לראות שלאחר הנחת התשתית, הגלגלים במוח מתחילים לזוז, הצרכים האמיתיים של הארגון והעובדים עולים לשטח, ורואים בהדרגתיות כיצד הדינמיקה הארגונית משתנה".

טוב לדעת