Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

ב'צים' החדשה מגייסים כמו בסטארט-אפ

חברת צים מנפצת את הסטראוטיפים ומוכיחה שהיא נמצאת בחזית התעשייה בכל תחום, ובמיוחד בתחומים הקשורים למשאב האנושי. חשיבה יצירתית, טכנולוגיה מעודכנת ושיטות גיוס מתקדמות המותאמות לרוח הזמן - זה מה שקורה היום בחברה המתחדשת

יובל גמליאל (צילומים: צים) JOBS אוגוסט 2019
צילום: צים
סמנכ"ל משאבי אנוש, קובי ברוך, בביקור בסניף וייטנאם עם קרן אימברגימוב, מנהלת הגיוס הגלובלי, יחד עם הנהלת הסניף

2.5 מיליון מכולות בשנה, צי אוניות התומך במיקודים העסקיים, מחזור כספי של כשלושה מיליארד דולר בשנה ורשת קווים המגיעה לכל נמל על פני הגלובוס. חברת הספנות צים, המתמחה בתחום הקונטיינרים, ממוקמת היום במקום ה-11 בעולם בתחום הספנות הקווית. על אף גודלה והעובדה כי היא נוסדה לפני קום המדינה, שילוב שלכאורה יכול להעיב על חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה, צים היא חברה המטמיעה חדשנות וצופה כל העת אל העתיד, בתפיסת עולם המשלבת בין אסטרטגיה ארוכת טווח לחזון וערכים בעולם טכנולוגי משתנה.

עבודה מטריציונית

"לחברת צים, כחלק מהיותה חברה וותיקה, יש הרבה מרכיבים מסורתיים, ולצד זאת היא נוקטת בשנים האחרונות בגוון פעולה מתחדש ודינאמי המתאים את עצמו לשינויי הזמן", אומר קובי ברוך, סמנכ"ל בכיר למשאבי אנוש בצים. "חברות ספנות רבות רואות את עצמן כממלאות פונקציה של תובלה ימית ותו לא, בצים לעומת זאת יש תרבות ניהולית אחרת, כזו השמה דגש על חשיבה חדשנית יצירתית וטכנולוגית יותר", הוא מדגיש.

מהן התכונות שאתם מחפשים בקרב העובדים שלכם?

"צים היא מגייסת גלובלית, בארץ ובעולם, והדבר משליך על הרכב כוח האדם שלה. החברה מורכבת מעובדים ממדינות שונות, מרקעים שונים ומתרבויות שונות. לפיכך, יכולות גבוהות של עבודת צוות, יכולת עבודה מטריציונית ורב-תרבותיות הם אלמנטים חשובים עבורנו בכל מה שקשור לניהול המשאב האנושי שלנו. אנחנו מחפשים עובדים סקרנים, בעלי מוטיבציה ויכולת למידה גבוהה, מוכווני תוצאות ואמונים על עבודת צוות, שמביאים לידי ביטוי את ערכי החברה – Results driven, Can-do approach, Togetherness".

מה השתנה בצים לאורך השנים מבחינת גיוס העובדים?

"בתחום הגיוס יש שינוי מאוד גדול. בסופו של יום, עולם הספנות הוא עולם שמרני ומוגדר מאוד וגם בצים התנהל במשך שנים גיוס מסורתי דרך חברות השמה. בשנים האחרונות ביצענו חשיבה מחדש והבנו שעולם הגיוס משתנה ולכן אנו מגייסים כיום בעיקר דרך רשתות חברתיות, באמצעות Sourcing, בשיטת 'חבר מביא חבר' ודרך קמפייני גיוס מממוקדים. אפשר לומר שכחברת ספנות הדרך בה אנו מאתרים ומגייסים עובדים היא מאוד חדשנית בענף".

צילום: צים

חגיגות השקת החזון והערכים במטה בישראל

כלי מדידה, תמריצים והטבות

קובי מציין, כי טיפוח התרבות הארגונית וחוויית העובד הינם אלמנטים נוספים בהם מתמקדת פונקציית משאבי האנוש בהובלתו. "אנחנו מבינים שלשנות תרבות ארגונית זה תהליך ארוך טווח ועל מנת לחדד חשיבה עסקית-מסחרית ותפעולית-ביצועית אנו חייבים לבנות כלי מדידה, דרך כלים בתחום ה-BI ומכלול שלם של פעילויות המכינות את הארגון לאתגרים המסחריים שעוד נכונו לו.

"בהקשר לכך, מחקרים רבים מראים כי עובד מאושר יותר הוא עובד פורה ולכן אנו נוקטים בשורה של פעילויות במחלקת ההדרכה והפיתוח הארגוני במטרה להגביר את הזיקה לארגון. ערך נוסף שלאורו החברה צועדת הוא ערך ה- AGILE, מתודולוגיה המתמקדת בשיפור היכולת של העובדים לספק תוצרים במהירות ולהגיב לדרישות העולות תוך כדי תנועה".

אילו תמריצים והטבות מקבלים עובדי החברה?

"יש לנו מגוון רחב ביותר של תמריצים והטבות. כך למשל, קיימת בחברה תוכנית בונוס שנתית, שהיא אחת הטובות בישראל. התוכנית מבוססת על שקלול של תוצאות החברה בשנה החולפת, ניתוח הביצוע המחלקתי של העובד והערכת עובדים פרטנית. התוכנית מחברת בין ביצועים לתגמול בכל שכבות הארגון. אנשי המכירות בחברה מקבלים גם הם בונוסים על-פי שקלול איכות וכמות המכירה שלהם, ובנוסף אנו מקדמים עידוד חשיבה יוצרת בקרב הדרגים המנהלים. אנו גם בודקים כיצד כל פרויקט תרם לחברה, כאשר פרויקט שתרם לה משמעותית מזכה את העובדים בהטבות שגם הן 'יצירתיות'".

מסלולי קידום ופיתוח אישי

זה לא נגמר רק שם. בצים מעודדים עובדים מצטיינים להתקדם ולרכוש השכלה אקדמית. מידי שנה נבחרים על-ידי וועדה, בהליך סדור, עובדים מצטיינים להן מממנת החברה לימודי תואר שני. "גם מבחינת רווחה אנו מפנקים מאוד את העובדים", מציין ברוך, "ובחגים אנו מעניקים תווי שי, הטבות שונות למשפחות העובדים, אירועים לעובדים ועוד. אנו תומכים בנבחרות ספורט של החברה ופעילויות נוספות".

יש בחברה מסלולי פיתוח וקידום מובנים?

"בהחלט. לאור העובדה כי צים היא חברה גלובלית, אנו מקדמים ומפתחים עובדים לא רק בארץ, אלא גם בחו"ל – כמנהלי מדינות, מנהלי מכירות ומנהלי יחידות עסקיות בחו"ל – הרבה מאוד עובדים מתלהבים מההתנסות הזו. מעבר לכך, לאורך כל השנה אנו עובדים לפי מתודולוגיות סדורות כגון BOX GRID 9 בה אנו מזהים את צרכי ההתפתחות של המנהלים והעובדים שלנו ובהתאם לכך בונים מסלולי התפתחות ותוכנית שנתית (WFP–WORK FORCE PLAN) השאיפה שלנו היא לפתח את העובדים שלנו מבחינה אישית ומקצועית ולכן אנו מבצעים חשיבה על פרויקטים / תפקידים שבהם העובדים יוכלו להביא עצמם לידי ביטוי ולהתפתח.

"בסופו של יום צריך להבין, שמרבית הגיוסים שלנו הם פנימיים והם תוצאה של קידום עובד לתפקיד בכיר יותר וכך הלאה. כל הערכים והתהליכים, אותם מניתי עד כה, נועדו לייצר חיבור רגשי וגם יכולות ומיומנויות להשגת המטרה העסקית של הקבוצה, אותה מתווה ההנהלה הבכירה. אנו עסוקים בכך כל העת ומאמינים בכל ליבנו, כי ההון האנושי שלנו הוא מה שמוביל את צים קדימה וממצב אותה בצמרת חברות הספנות בעולם".

טוב לדעת
נגישות