Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים לקריאת המגזין - לחצו כאן Designer חדש באקסטרה: גיליון ינואר 2020 של מגזין העיצוב

קרן השקעות t-syte: משקיעים בעסק ולא רק במוצר

קרן ההשקעות t-syte פועלת במודל ייחודי שנמצא כמקדם הצלחה: השקעה ראשונית בסטארט-אפ לבנייתו כעסק, שילובו בחממת הסטרט-אפים במשרדי החברה, מנטורינג וייעוץ מעמיק לשלב גיוס הכספים

יהושוע (שוקי) אתרוג ודן גלוון (צילום: סמדר כפרי)

אחת השחקניות הבולטות שתפסו את מקומן במהירות יתרה בעולם ההשקעות, היא קרן ההשקעות החדשה t-syte בבעלותו של יזם בריאות עולמי, יהושוע (שוקי) אתרוג ובהובלתו של מומחה השקעות בכיר בתחום מדעי החיים והבריאות, ד"ר דן גלוון. הקרן הוקמה לפני כשנה במטרה לקדם בריאות עולמית על ידי חיבור סטארט-אפים רפואיים לאנשי מקצוע ולמשקיעים בתחום הבריאות. יהושוע אתרוג וד"ר דן גלוון, גייסו את הניסיון הרב והמקיף שלהם בעולם ההשקעות ברפואה והקימו קרן הפועלת במודל ייחודי ושונה ומספקת לסטארט-אפים כבר בשלב הסיד, מעטפת כוללת מבוססת על שלושה אלמנטים מקדמי הצלחה. ד"ר דן גלוון, אומר: "אנו עובדים עם יזמי הסטארט-אפים להקמה וקידום החברה שלהם ולא רק המוצר, ומספקים השקעה ראשונית שתסייע להם להקים את החברה".

מהם שני האלמנטים הנוספים?

"האלמנט השני הוא שילוב הסטארט-אפ בחממה שהקמנו במשרדי t-syte בהרצליה פיתוח, ליווי ומנטורינג צמוד על ידי הצוות שלנו המנוסה בתכנון, בנייה ותפעול של מתקני בריאות, ציוד רפואי ופיתוח יישומים. האלמנט השלישי הוא ייעוץ מעמיק וייעודי לשלב גיוסי הכספים".

מה עמד מאחורי הרעיון של שלושת האלמנטים הללו?

"זיהינו צורך בשוק שלא קיבל מענה. הבנו שהיזמים שפעלו לפני כן בתחום הבריאות ונכנסו לתחום הבריאות הדיגיטלית, צריכים לשנות את כל ההלך המסחרי של החברה כיוון שעם מעבר הבריאות לדיגיטל, האלגוריתמיקה עצמה כבר קיימת (בדומה לפינטק) ופיתוח המוצר כבר לא 'שואב' את המשאבים העיקריים. "חברות בתחום הבריאות הדיגיטלית כבר לא נדרשות למחקר ופיתוח לאורך שנים אלא צריכות לעמוד מול השוק כבר בשנה הראשונה והן זקוקות לתמיכה שתאפשר להן זאת ולראייה מסחרית מגובשת כבר מההתחלה. אין להן שנים רבות ללמוד את השוק כיוון שמחזורי הפיתוח קצרים והמוצרים מוכנים הרבה יותר מהר. לכן, אנחנו עובדים עם החברות על בניית העסק שלהן ולא רק על  המוצר. ההבנה היא, שאם בונים את הסטארט-אפ כחברה בצורה נכונה והוליסטית מהיום הראשון (ולא משקיעים רק בפיתוח המוצר), הכל יעבוד טוב יותר בהמשך – המוצר ייתן מענה לצרכים הקיימים וייקלט ללא התנגדות בשוק".

באילו סטארט-אפים אתם משקיעים בעיקר?

"סטארט-אפים בתחום הבריאות הדיגיטלית (Digital health), הרפואה הדיגיטלית (Digital medicine), הטיפולים הדיגיטליים (Digital therapeutics) ומכשור רפואי דיגיטלי. המשותף להם הוא שהפיתוחים בתחומים אלו קצרים יותר מפיתוחי פארמה ומכשור רפואי קונבנציונלי, אך אם אתה לא בונה את החברה נכון, אין אפשרות להצליח".

מה מייחד את תחום הבריאות בעולם היזמות?

"בתחום הבריאות יש סקפטיות רבה לגבי כל דבר שאתה מציע ללקוח. אם פעם היה מספיק לרפא את המחלה היום אנחנו נדרשים בנוסף לזה לספק מענה לארבעה דברים: רפואה טובה עם תוצאות טובות, חוויית המשתמש של הצוות הרפואי, חוויית המשתמש של המטופל, ודרישה לעלויות נמוכות יותר. אם לא מספקים מענה לכל אלו, רוב הסיכויים שהמוצר לא יכנס לשוק. הרופאים של  מחר הם בני דור המילניום – הם מציבים דגש על איזון בין עבודה ובית, שעות עבודה מקוצרות וחוויית עבודה טובה יותר, וכן גם המטופלים. המוצרים הבאים צריכים להתמקד בכך, בהתמקדות משמעותית על ייעול חוויית המשתמש. אלו סוגיות שאנחנו עובדים עליהן עם החברות שלנו ביום יום, להבטיח שהן מכוונות לשם".

מה הסטארט-אפים מקבלים במודל של t-syte?

"הסטארט-אפים מקבלים השקעה, צוות מייעץ איכותי ומנוסה ובעל קשרים רבים, ישיבה במשרדים מפוארים וחוויה מצוינת של מנטורינג עמוק שלא עוסק רק ברמת האסטרטגית אלא גם ברמה הטקטית. "סטארט-אפים בתחילת דרכם עושים המון טעויות טקטיות, כגון: איך ניגשים ללקוח/למשקיע, עם אילו חומרים ניגשים ועם אילו מסרים, ולכן אנו עובדים עם חברות במאקרו וגם במיקרו – בכל הגישה כולה. במאקרו, אנחנו עובדים איתן על מודל עסקי: מודל חדירה עמוקה לשוק, בסיס מאוד חזק בכלכלת בריאות, נושאים של מיתוג, Value proposition, אסטרטגיה שיווקית, בונים אסטרטגיית אקזיט, ניתוח כלכלי, ו- Health economics , ובמיקרו, אנו עובדים איתם על כל גישת השיווק וגיוס הכספים כולה".

למידע ופרטים נוספים:  https://t-syte.com/

טוב לדעת
נגישות