Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

סימיקומפ: המפתח להצלחה בסין הוא הכרת השוק

למרות העניין הרב, חברות מדעי החיים הישראליות עדיין מתקשות בכניסה לשוק הסיני. עם ותק של מעל 15 שנה בתחום, אורן רסולי, מנכ"ל חברת סימיקומפ, חולק מניסיונו

קרין רביב, אורן רסולי ותמי יונוביץ' (צילום: סימיקומפ)

חברת סימיקומפ, הוקמה ע"י אורן רסולי כדי לתמוך בשיתופי פעולה בתחום מדעי החיים בין חברות חדשניות ישראליות לחברות מסחריות סיניות. בנוסף לרסולי, הנהלת החברה כוללת את תמי יונוביץ' וקרין רביב, שתיהן בעלות נסיון רב בשוק הסיני, דוברות את השפה ובעלות קשרים בשוק המקומי. החברה מתמקדת בייזום, ליווי השקעות וייעוץ יישומי במסגרתו החברה לוקחת חלק פעיל בניהול פרויקטים בעבור לקוחותיה. בין לקוחותיה נמנו חברות בינלאומיות, ישראליות וסיניות, דוגמת: מדטרוניק, טוטנאור, רפיד מדיקל, ווידמד מדסיו יצינג קאפיטל,

CCTMIS, AMTTC ומיקרופורט.

אורן רסולי, מנכ"ל החברה, מסביר: "לאורך השנים חל שינוי באסטרטגיית שיתוף הפעולה בין חברות סיניות לחברות ישראליות. אם לפני עשור שיתוף הפעולה העיקרי היה בתחום של הסכמי הפצה, מאוחר יותר הוא התפתח להשקעות בחברות ישראליות וכיום אנו רואים בעיקר שיתופי פעולה אסטרטגיים המבוססים על רישוי טכנולוגיות".

תוכלו לתת דוגמא לשיתוף פעולה מוצלח שהצלחתם להשיג?

"בוודאי. תמיד מדהים לראות את הסינרגיה בין החדשנות הישראלית ליכולות המסחור הסיניות. בתחילת משבר הקורונה, הייתה דרישה מאחד השותפים שלנו לאיתור טכנולוגיות ישראליות היכולות לשפר מוצרי הגנה אישיים דוגמת מסכות. לאחר סקירת החברות והטכנולוגיות הקיימות בישראל, יישמנו שיתוף פעולה עם חברת מדסיו, חברה המתמחה במוצרים קוטלי וירוסים וחיידקים מבוססי נחושת. בתוך פחות מחודשיים, חומרי הגלם של החברה נבחנו במעבדות בסין אל מול נגיף הקורונה ונמצאו בעלות יעילות גבוהה. לאחר הבדיקה הראשונית, ותוך פחות מחצי שנה, הקים השותף הסיני קו ייצור, דאג לרישום המוצר ב-NMPA וב-CE, הכין את כל החומר השיווקי והחל מכירות בסין ובאירופה. כיום, שמונה חודשים אל תוך שיתוף הפעולה – מיליוני מסכות המשלבות חדשנות ישראלית ויכולות ייצור ומסחור סיניות נמכרות ברחבי העולם. שיתוף הפעולה עם מדסיו מהווה את הדוגמא הקלאסית לשילוב יכולות החדשנות הישראלית עם יכולות המסחור הסיניות".

כשחברת ביומד ישראלית רוצה להיכנס לשוק הסיני – אילו מאפייני שוק עליה לקחת בחשבון?

"השוני בין הקיים בסין למה שאנו מכירים במערב הוא רב. מבחינה דמוגרפית, העלייה במעמד הביניים ביחד עם מעבר של מעל 350 מיליון תושבים מהכפרים לערים, הזדקנות האוכלוסייה ועלייה דרסטית במחלות כרוניות וסרטן יוצרים ביקושים חזקים לשירותי רפואה אשר צפויים לגבור בשנים הקרובות.

להבדיל מן המערב בו עיקר הטיפול הרפואי ניתן בקהילה ובקליניקות קטנות, עיקר הטיפול הרפואי בסין מתבסס על בתי חולים גדולים. רפואת הקהילה נמצאת בתחילת דרכה, כאשר יש רצון של הממשלה לפיתוחה בעיקר באמצעות פתרונות מבוססי טכנולוגיה דוגמת טלה-רפואה.

רובם המוחלט של תושבי סין (מעל 95%) הינם בעלי ביטוח רפואי ממשלתי, אולם ביטוח זה מספק כיסוי חלקי בלבד כאשר בכל טיפול רפואי נדרשים החולה ומשפחתו לשאת בעלויות משמעותיות. הסתמכות הטיפול הרפואי על בתי חולים והיעדר יכולת פיקוח על עלויות מקשים על פעילות חברות ביטוח רפואי מסחרי ויוצרים הזדמנויות.

הממשלה פועלת לייעול מערכת הרפואה ומעודדת את כל הקשור ב-Healthcare IT ניתן לראות חברות ענק סיניות כמו באידו ועליבאבא משקיעות בכך סכומים אדירים. בנוסף, הממשלה פועלת להורדת עלויות מכשור רפואי ותרופות ע"י מכרזים והגבלת מספר ה"ידיים" שמוצר עובר מהיצרן עד לבית החולים".

מסלול מזורז לרישום רגולטורי דרך היינאן

ממשל מחוז היינאן מינה את חברת סימיקומפ , בשיתוף AMTTC, לייצג את המחוז בישראל ולהוביל את שיתוף הפעולה בין האזור הרפואי לחברות ישראליות. אזור רפואי זה מאפשר שימוש במכשור רפואי ותרופות על-בסיס אישורים רגולטוריים קיימים, כדי לקצר את הזמן הארוך הנדרש לרישום המוצר בסין.

רסולי מסביר: "במהלך שנת 2019 השיקה ממשלת סין, במחוז היינאן, אזור רפואי ייחודי אשר מהווה שער כניסה עבור טכנולוגיות רפואיות חדשניות. ההקלות הרגולטוריות באזור זה, מאפשרות קבלת אישורי יבוא ושימוש בתרופות ומכשור רפואי באופן מזורז, על בסיס אישורי FDA או CE. לאחר רישום המוצר במחוז, ניתן להשתמש בדאטה הקלינית הנצברת לצורך הגשת המוצר לרישוי בכלל סין (NMPA) במסלול הרגולטורי המקוצר של ה-Real World Study ולמסחור בסין.

לסיכום, רסולי אומר: "חשוב להבין שהשוק הסיני אינו מתאים לכל חברה. אבל עם שילוב של מוצר מתאים, פוקוס ושותף נכון, השמיים הם הגבול".

ליצירת קשר: www.cimicomp.com

טוב לדעת
נגישות