Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

מתמרקים לקראת הרכבת הקלה

העבודות עדיין בעיצומן, אבל בחלק מהשכונות אליהן יגיעו קווי הרכבת הקלה, כבר מרגישים בשינוי

פרויקט התחדשות עירונית של אזורים בשכונת רמת הנשיא , בת ים (הדמיה: יח"צ)

עבודות הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, מתעכבות כבר שנים, אבל בכל זאת – העבודות כבר מתבצעות ובתוך מספר שנים, הקווים יפעלו. עבור שכונות ואיזורים מסויימים, לעתים ישובים שלמים, מדובר בבשורה של ממש – שתביא לקירובם ללב המטרופולין.
על פי התכניות, שלושת קווי הרכבת הקלה המרכזיים של גוש דן צפויים לפעול עד שנת 2024, והם צפויים להסיע כ-600 אלף איש ביום ולקצר את משך הנסיעה מתל אביב לערים הסמוכות לדקות בודדות.

הקו האדום של הרכבת הקלה, שצפוי להתחיל לפעול בשנת 2021, יעבור באזורים העמוסים ביותר בכל מטרופולין בגוש דן וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר ביחס לקווים עתידיים שיוקמו במסגרת חזון התחבורה של נת"ע.
הקו יכלול 34 תחנות, אשר 24 מהן יהיו במפלס הקרקע ו-10 תת-קרקעיות. אורך הקו הוא 24 ק"מ.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן המשווקת פרויקטים בתוואי הרכבת הקלה, "הרכבת הקלה משנה לגמרי את מפת הנדל"ן במטרופולין ת"א ומשפיע כבר עכשיו על מחירי הדירות והמשרדים לאורך התוואי. מי שיקדים לסמן את האזורים הסמוכים לתחנות הרכבת ויזהה את הפוטנציאל של אזורים ותיקים ומוזנחים, שהנגישות אליהם עד כה הייתה נמוכה ודווקא עכשיו ישקיע בהם בזמן שהמחירים עדיין לא בשמיים, ישביח משמעותית את ההשקעה. הרכבת הקלה בגוש דן הוא פרויקט בעל השפעה דרמטית על מאות אלפי אנשים, מי שיחכים 'לעלות על הרכבת' – ירוויח בגדול".

לדברי שמאי המקרקעין ישראל יעקב, "הקו האדום זו עובדה קיימת וערך הנכסים לפחות בחלק מהתוואי כבר מגולם ברמה זו או אחרת. כרגע המשקיעים בעיקר בתחום המסחר מחפשים נכסים סביב התחנות העתידיות של הרכבת התחתית או באזורים בהם הקווים הנוספים של הרכבת הקלה אמורים לעבור. עם זאת, צריך לזכור כי קווי המטרו למשל נמצאים עדיין בתכנון צריכים לעבור שורה של אישורים כך שיש סיכון שעד תחילת העבודות מיקומי התחנות ישתנו".

מחקר של חברת סביבות מגורים, העוסקת במתן ייעוץ כלכלי-אורבני, בדק את ההשפעה של תחנות רכבת על שוק הדיור. מתכנן הערים ומנכ"ל החברה אלון גרינברג אשר ערך את המחקר אומר כי "מרבית המחקרים שנערכו בחו"ל, הסיקו כי טווח ההשפעה החיובית של תחנת רכבת קלה על מחירי הדירות מתקיים לרוב במרחק של 50-500 מטרים מהתחנה. לרוב מחירן של דירות המצויות בטווח זה יהיה גבוה בכ-5% עד 11% ממחיר דירות המצויות מחוץ או בקצה טווח ההשפעה. כיום בגלל פקקי התנועה, נגישות טובה לתחנות רכבת הפכה לגורם משמעותי ברכישת דירה".

הנה סקירה של חלק מהשכונות והישובים שצפויים להרוויח כתוצאה מהפעלת הרכבת הקלה:

יפו ד' תל אביב

נחמה בוגין חדש (קרדיט: עמית ישראלי)

שמאית המקרקעין נחמה בוגין בחנה את השכונות לאורך תוואי הקווים הראשונים של הרכבת הקלה שעתידים להתחיל לפעול ב-2024 – האדום והסגול, ובדקה באילו שכונות עדיין ניתן למצוא נכסים במחירים נמוכים משמעותית ביחס לממוצע באותן ערים, באלו מהן עתידים לצאת לפועל תהליכי התחדשות עירונית רחבי היקף שימשכו את השכונה קדימה וייצרו בה יחידות דיור חדשות, כאשר שני גורמים אלה ביחד אמורים לדחוף את השכונה ולהקפיץ את המחירים בה.

אחת מאותן שכונות היא יפו ד', הגובלת עם בת ים. השכונה משתרעת על פני כ-300 דונם ומתגוררים בה כ-6,500 תושבים. רובם המכריע של הבניינים בשכונה – 85%, נבנו בין השנים 1950 ל-1970, וכ-55% מהדירות הן בגודל של 55-70 מ"ר. כלומר מדובר בשכונה ותיקה, המתאפיינת בבנייה ישנה ומשוועת להתחדשות עירונית עמוקה ורחבת היקף.

גובה עסקה ממוצעת בשכונה עומד כיום על 1.42 מיליון שקל ומחיר למ"ר של 24,320 שקל, זאת לפי נתוני רשות המסים. מדובר בפער של עשרות אחוזים בהשוואה לממוצע בעיר – עסקה ממוצעת עומדת על 2.7 מיליון שקל ומחיר ממוצע למ"ר הוא 38 אלף שקל.
בשכונה עתיד לעבור הקו האדום של הרכבת הקלה, עם תחנה על שדרות ירושלים פינת רחוב מחרוזת.

בוגין אומרת כי "כיום מדובר בשכונה שנמצאת על ספו של שינוי משמעותי, שתעבור התחדשות עירונית מקיפה. כיום מדובר בשכונה ותיקה עם בנייה מאוד ישנה, כאשר האזור כולו הוא מעין מובלעת אחרונה שעוד לא עברה שינוי. במדינה קטנה וצפופה כמו ישראל לא יישארו שכונות כאלה בגוש דן בטווח של השנים הקרובות. החיבור לרכבת הקלה מבטיח נוכחות של משקיעים, צעירים ושוק שכירות, ובמקרה של יפו ד' הקרבה לים ולציר העירוני של שדרות ירושלים מציעים איכות חיים שתלך ותשתבח. להערכתי מדובר באפשרות השקעה אשר תוכיח את עצמה תוך שנים ספורות".

דרום יפו – נווה גולן

עוד שכונה שמחכוהלרכבת בדרום יפו, היא שכונת נווה גולן הסמוכה לשכונת עג'מי וגובלת ברחובות יפת ממערב, סהרון, הבעש"ט ושדרות ירושלים במזרח. שתי תחנות מתוכננות בסמוך לשכונה על ציר שדרות ירושלים – תחנת הבעש"ט ותחנת מחרוזת. בשכונה מקודמים מספר פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית שטרם הבשילו. חברת צ.פ ייזום ובנייה מוציאה לפועל את הפרויקט הראשון בשכונה במסגרת התחדשות עירונית שיכלול בסופו 111 יח"ד חדשות ויקרא AYA.

רן ינאי, מנכל משותף ובעלים של חברת צ.פ אומר כי "לאחר ששכונות צפון יפו הגיעו למיצוי, הן מבחינת המחירים והן מבחינת עתודות בנייה, אין ספק שהמהפך הבא שתעבור העיר בעשור הקרוב יתמקד באזור הדרומי של יפו. קו הרכבת הקלה שיכלול תחנות על ובסמוך לצירי האורך של יפו, יהפכו את האזורים הללו לנגישים יותר וקרובים יותר מבחינת זמני הגעה אל מרכז תל אביב ובאופן טבעי את הדרום למבוקש גם בשל רמות המחירים שעדיין נמוכות משמעותית מאשר בצפון יפו ובמרכז תל אביב. אני צופה שהמהפך התשתייתי גם במרחבים הציבוריים שיכלול מתחמים ירוקים של פנאי וספורט, ימשוך אוכלוסייה חדשה שתחזק את המרקם האנושי ".

לדברי דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת דרא שיווק נדל"ן המשווקת את פרויקט AYA, "כיום נסיעה ברכב בתוך תל אביב, במיוחד בשעות העומס, היא לרוב איטית, מה שגרם לדרום יפו להיתפס כרחוקה ממוקדי הבילוי ומרכז העיר. הרכבת הקלה תחסוך את הפקקים ותקצר את זמן ההגעה לצפון יפו ומרכז תל אביב, ובכך תקרב את דרום יפו למרכז. קיצור זמן ההגעה וקירוב דרום יפו למרכז מביאים לעלייה בביקושים וכן גם לעלייה במחירים לאיזור שכולו מתחדש. התחדשות האיזור מביאה איתה התעניינות מצד משקיעים שמזהים את הפוטנציאל וכן מצד חסרי דיור מתל אביב שעבורם דרום יפו היא אלטרנטיבה מעולה ואפשרית יותר מהמרכז. לצד אלו אנו רואים ביקושים מצד משפרי דיור מדרום גוש דן (בת-ים, חולון)".

שכונת עופר

יפה סדן (צילום: יוסי אברהמי)

חברת יוסי אברהמי נמצאת בשלבי סיום של בניית פרויקט מגורים בשכונת נווה עופר המתחדשת בדרום ת"א הסמוכה לתוואי הרכבת הקלה – פרויקט VIEW. לצד פרויקטים אחרים של התחדשות עירונית בשכונה, יוצר הפרויקט מרקם עירוני ומרענן, שמושך אליו אוכלוסיה איכותית וצעירה. פרויקט VIEW ממוקם בקרבה לשכונת פלורנטין ולמוסדות חינוך איכותיים כמו בי"ס 'שבח' והמכללה האקדמית, וצמוד לריאה הירוקה "פארק החורשות" שזוכה להתחדשות במסגרת תכנון פארק מטרופוליני הכולל שבילי אופניים, מתקני ספורט ובילוי ופארק צפרות. יפה סדן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת 'יוסי אברהמי', ציינה כי "אזור דרום תל אביב זוכה לעדנה מחודשת בימים אלה, בתמיכה מלאה של עיריית ת"א, שמשקיעה משאבים רבים בשיפור האזור כולו מבחינת תשתיות, מוסדות ציבור ועוד. פרויקט VIEW ממוקם במיקום אסטרטגי והעובדה שמחירי הדירות בו אטרקטיביים ביחס למחירי הדירות בת"א, יצרו משיכה מצד משדרגי דיור מהשכונה ומחוצה לה ואף מערים בסביבתה של תל אביב".

חברת יוסי אברהמי בונה פרויקט נוסף סמוך לתוואי הרכבת הקלה – לא רחוק ממתחם "התחנה" ושכונת נווה צדק ובמרחק פסיעה מחוף הים של תל אביב. פרויקט "נוגה 1" הוא פרויקט ייחודי, שיבנה לגובה 10 קומות, כשהחלל המרכזי בכל קומה ייבנה בקונספט שונה – טרקלין עסקים, חדר כושר מאובזר ומועדון דיירים הכולל חדר קולנוע. על פי התכנית, בניין המגורים יכלול 64 יח"ד מעל קומת מסחר ומרתף תת-קרקעי עם כ-30 מקומות חנייה שיופעלו על ידי מתקן אוטומטי. על אדריכלות הפרויקט אחראי משרד בר אוריין אדריכלים.

המשרדים במרכז תל אביב מרוויחים

לקבוצת לוינשטין 2 מגדלי משרדים הסמוכים לתוואי הרכבת הקלה בתל אביב. מגדל לוינשטין, הוא מגדל משרדים בן 33 קומות שהוקם בשנת 2000 בדרך בגין. בסמוך למגדל תיפתח בשנת 2022 תחנת קרליבך, תחנת רכבת תת-קרקעית שתהווה מפגש של הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה. האזור גם משורת היטב על ידי מערך קווי אוטובוס. מגדל נוסף של קבוצת לוינשטין הוא מגדל דיסקונט שהוקם בשנת 2006 במפגש הרחובות הרצל ויהודה הלוי, ומשמש כמשכנה של הנהלת בנק דיסקונט. במגדל כ-22,000 מ"ר של שטחי בניה המתפרשים על פני 30 קומות. המגדל מצוי במרחק של כ-250 מטר בלבד מתחנת אלנבי של הרכבת הקלה שעתידה להיפתח בעוד כשלוש שנים. כבר כיום רחוב אלנבי הוא מצירי התחבורה הציבורית הבולטים ביותר בעיר.

אורי פליישמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת משולם לוינשטין מציין כי "כשהקמנו את מגדלי המשרדים בתל אביב שמנו דגש על הקרבה שלהם לצירי תנועה ולתחבורה ציבורית. מאחר ומדובר באזורים מרכזיים בעיר, הנגישות אליהם גבוהה מאוד. עם השנים התווספו דרכי גישה נוספות ובעתיד הקרוב יתווספו עוד עם פתיחתו של מסלול הרכבת הקלה. אנו צופים לביקושים רבים, שכן הקמת תחנת קרליבך אשר נמצאת ממש בסמוך למגדל, תביא לתנועה ערה של עוברים ושבים ותהפוך את כל האזור למרכז עסקים ומסחר פורה ושוקק חיים ממש כמו במרכז הסחר בניו יורק"

רמת הנשיא, בת ים

גיל גורביץ' (צילום: יח"צ)

גיל גורביץ', מנהל השיווק והמכירות באזורים קובע כי "אחת השכונות העתידות לעבור את השינוי המשמעותי ביותר בעקבות הרכבת הקלה, היא שכונת רמת הנשיא בבת ים. השינוי צפוי לחול מכמה סיבות עיקריות. הראשונה היא שהשכונה צפויה לעבור במהלך השנה תהליך של פינוי בינוי. במתחם שלנו 144 דירות ב-6 בניינים, והוא עתיד להפוך בזמן הקרוב לשכונה שתמנה כ-714 דירות בארבעה בניינים בני 32 קמות כל אחד".

לדבריו, הפרויקט יהיה מורכב מתמהיל של דירות 3-6 חדרים ויכלול גם שטחי מסחר ותעסוקה.
הסיבה השנייה, מוסיף גורביץ', "טמונה בהצבת תוואי הרכבת הקלה בסמוך אליה. הצבת תוואי הרכבת בעיר בת ים יחבר בין חלקה הדרומי של העיר אל לב ליבה של תל אביב בזמן קצר ובתקווה גם בנוחות מקסימלית. אנו צופים לראות קהל חדש בפרויקט. מדובר בזוגות צעירים ומשפחות שחיות כיום בתל אביב, רמת-גן וגבעתיים. הם מביעים עניין בזכות הרכבת הקלה והנגישות שהיא מציעה, הצערת העיר בת ים בשנים האחרונות, הקרבה לים והמחירים הנוחים."

רמת יוסף, בת ים

רמת יוסף היא אחת השכונות הוותיקות בבת ים, ומרבית בתיה נבנו בשנות ה-50 וה-60. מרבית האוכלוסייה בשכונה ותיקה אף היא. יש בה כ-3,000 יח"ד שבהם מתגוררים כ-10,000 תושבים. נתון יוצא דופן, מספרת בוגין, הוא כי 88% מהדירות בשכונה הן בנות 2 ו-3 חדרים, הדבר הופך אותה ליעד רלבנטי למשקיעים שמעוניינים בדירות קטנות. ריבוי השטחים הפתוחים והירוקים בשכונה משמעותו פוטנציאל פיתוח והשבחה גדולים.

השכונה נהנית מנגישות גבוהה של קווי תחבורה ציבורית רבים ואף קרבה לנתיבי איילון התוחמים אותה ממזרח. החיבור לרכבת הקלה יביא אליה קהלים חדשים ואפשרויות ההתחדשות העירונית באזור פותחות לה אופק ורוד.
כיום אין לשכונה תוכנית מאושרת להתחדשות עירונית. ולמרות זאת, מעריכה בוגין, בת ים היא מוקד השקעה מעניין ועיר שנמצאת בהתפתחות משמעותית, במרחק מינימלי מתל אביב, עם נגישות גבוהה בתחבורה ציבורית ופרטית, וכן נהנית מחוף ארוך וקרוב. כל אלה, יחד עם הרכבת הקלה, יתנו לבת ים דחיפה משמעותית בשנים הבאות.

רמת ורבר, פתח תקוה

תושבי רמת ורבר מחכים להתחדשות כבר קרוב ל-25 שנה. בשכונה חיים כ-22 אלף תושבים, והיא כוללת את מרבית השטח הבנוי במערב העיר. השכונה ממוקמת בקרבת בית חולים בילינסון, בתי ספר וגנים, מוזיאונים ועוד.
רמה ורבר צפויה לעבור שינוי משמעותי כאשר מספר יחידות הדיור בשכונה המרכזית צפוי להכפיל את עצמו מכ-3,000 לכ-6,000, רובם באמצעות בנייה מרקמית של בניינים בינוניים בגובהם.

לדברי בוגין, "השכונה מתאפיינת בדירות קטנות כאשר קרוב ל-60% מיחידות הדיור בשכונה הן בנות שלושה חדרים, ו-17% נוספות הן בנות שני חדרים בלבד. זו גם הסיבה שבעטיה גובה עסקה ממוצע בשכונה נמוך משמעותית בהשוואה לממוצע בעיר, אך כאשר מדובר במחיר למ"ר הנתון כמעט זהה (פער של 3%). מצאי הדירות הנוכחי, יחד עם תהליכי ההתחדשות העירונית שעתידים להתרחש בשכונה והחיבור לרכבת, הופכים אותה ליעד מתאים מאוד למשקיעים".כיום ניתן לרכוש בשכונה דירות שלושה חדרים יד שנייה במחיר של 1.3 מיליון שקל, ודירות ארבעה חדרים יד שנייה ב-1.6 מיליון שקל.

מרכז העיר יהוד מונוסון

יהוד מונוסון נמצאת בקצה הקו הירוק. לדברי בוגין, "מה שהופך את אזור מרכז העיר ביהוד מונוסון לאטרקטיבי להשקעה הוא המהפך הדרמטי שאזור שלם ביישוב הולך להפוך. בניגוד לערים שנעשות בהן תמ"אות אקראיות אשר לא משפיעות ברמה הכללית, התוכנית הסדורה תביא לשינוי מקיף של מרכז העיר ותקדם אותה באופן משמעותי. יהוד מונוסון נחשבת לעיר איכותית וצפויה למשוך אוכלוסייה חדשה וצעירה שתקדם אותה, והחיבור לרכבת הקלה יאפשר גישה נוחה לרוכשים ושוכרים אשר עובדים באזור המרכז ויוכלו להגיע הישר למקום העבודה ולדלג על הפקקים המאפיינים את ישראל בכלל וגוש דן בפרט".

ראש המינהלת להתחדשות עירונית ביהוד מונוסון, האדריכלית ענת לרנר, אומרת כי "ליבת העיר עתידה לשנות את פניה לחלוטין בשנים הקרובות. מספר מתחמים כבר נמצאים בשלבים מתקדמים והאחרים ייצאו לדרך בהמשך. מעבר לשינוי הוויזואלי ולגידול המשמעותי בכמות התושבים, ערך הנכסים יעלה. תושבי יהוד מונוסון יהיו המרוויחים העיקריים מהתחדשות העירונית המואצת".

פינוי בינוי ברחוב טאגור ברמת אביב של חברת אשדר (הדמיה: נעמה מליס, אדריכלות)

רמת אביב

אחד האזורים שצפויים לעבור שינוי משמעותי הם הרחובות איינשטיין וחיים לבנון ברמת אביב. איינשטיין אמור להפוך לרחוב עירוני הומה עם חנויות, מקומות בילוי ושבילי אופניים שיחברו בין מזרח העיר לים, וב-2024 צפויה לעבור בו גם הרכבת הקלה, שהעבודות להקמתה יתחילו כבר השנה.

"כיום יש ברחוב תנועה דלה של הולכי רגל, למרות מיקומו המרכזי והעובדה שלאורכו ממוקמים מוקדים משמעותיים כמו האוניברסיטה וקניון רמת אביב. רחובות עם חנויות ומסחר ייצרו נוכחות של הולכי רגל ברוב שעות היום ויהפכו ליעד בילוי בפני עצמם כמו במרכז תל אביב. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר את ציר איינשטיין לרמת החייל ולהרצליה, ולראשון לציון", אומרת רחלי בריזל, סמנכ"לית השיווק של חברת אשדר מקבוצת אשטרום, שמקימה שני פרויקטי התחדשות פינוי בינוי ברמת אביב בהיקף כולל של כ-350 יחידות דיור. אחד מהם, הוא פרויקט טאגור שיושב ממש על דרך איינשטיין: מתחם מגורים הכולל 60 דירות שיכון ישנות ב-5 בניינים בני 3 קומות מעל קומת עמודים, שנבנו בשנות ה60. הדירות יהרסו ובמקומן יקומו שני בניינים בני 8 קומות כל אחד ומגדל נוסף בן 18 קומות ובסך הכל 144 דירות חדשות. זהו למעשה הפרויקט היחידי לאורך רחוב איינשטיין שהגיע לכדי מימוש כפרויקט פינוי בינוי.

אור יהודה

איציק ברוך (צילום: כפיר זיו)

איציק ברוך, בעלי קבוצת יובלים, המקימה באור יהודה פרויקט התחדשות עירונית בסמוך לתוואי הרכבת הקלה המתוכנן בעיר: "בימים אלה אנו עומדים לקראת התחלת פרויקט פינוי בינוי רחב היקף שצפוי לשנות את פני העיר אור יהודה. במסגרת הפרויקט, בו יושקעו כ-800 מיליון שקל, ייבנו 656 דירות חדשות ב-8 בניינים בני 17 קומות, במקום 9 בניינים ישנים הכוללים 114 דירות שייהרסו. השכונה החדשה תקום על שטח של כ 17 דונם, במתחם הכלנית בעיר הצמוד לצומת סביון, במרחק כ-250 מטרים בלבד מתוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה. מדובר בפרויקט הפינוי בינוי השני שאושר על ידי הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), ראייה לכך שמדובר בתוכנית מועדפת ובעלת חשיבות, כזו שהמדינה מעוניינת לקדם ב'מסלול מהיר'. מאחר והשכונה כולה צפויה להישען על מערך התחבורה הציבורית המתוכנן באזור, שיכלול מלבד הרכבת הקלה גם את נתיב 'מהיר לעיר', תקן החניה הפרטית צומצם באופן משמעותי בתוכנית שאושרה. בהתאם לכך גם הוחלט כי 20% מהדירות בפרויקט יהיו קטנות, וזאת על מנת לאפשר למגוון אוכלוסיות לרכוש דירה בפרויקט".

גבעתיים

אמיר כהן (צילום: יח"צ)

אחד מהצירים שיושפעו לטובה כתוצאה מהפעלת הרכבת הקלה הוא ציר אבא הילל- ז'בוטינסקי וציר ארלוזרוב, למעשה כל המתחם העוטף את אזור בורסת היהלומים, והשכונות שיושפעו לטובה הן השכונות הבנויות מסביב לה. מדובר בשכונות ותיקות שעיקר הבניה בהן נובעת מפרויקטי התחדשות עירונית. אמיר כהן, סמנכ"ל השיווק של חברת י.ח דמרי: "אנו נמצאים בעיצומה של הבנייה והמכירה של שלב א' בפרויקט פינוי בינוי "I M GIVATAYIM", שיכלול 288 דירות ב-2 מגדלים שיבנו במקומן של 72 דירות שנהרסו. הפרויקט ממוקם ברחוב ערבי נחל, מתחם הסיטי החדש בגבול שבין תל אביב לגבעתיים, סמוך לתחנת ארלוזרוב העתידית של הרכבת הקלה". שני בניינים ישנים יוחלפו במגדלים בני 31 קומות אשר כוללים דירות 4-5 חדרים, מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים". מחירי הדירות בפרויקט הינם החל מ-3.1 מיליון שקל עבור דירות 4 חדרים בשטח של 102 מ"ר עם מרפסת 12 מ"ר והחל מ-3.35 מיליון שקל עבור דירת 5 חדרים ששטחה 119 מ"ר + 16 מ"ר מרפסת.  עשרות דירות כבר נמכרו בשלב א', הצפי לאכלוס הפרויקט הינו בתוך כ-3 שנים. "בזכות שיתוף פעולה של עיריית גבעתיים ודיירי השכונה, הצלחנו להוציא לפועל פרויקט חדשני ומודרני על אחת מעתודות הקרקע האחרונות בסיטי החדש של גבעתיים. הלוקיישן המבוקש, לצד העובדה שמדובר בפרויקט חדש בתוך שכונה וותיקה הממוקמת בסמוך לתוואי הרכבת הקלה, יטיב עם התושבים", אומר כהן.

באר יעקב

אורטל ליבר (צילום: אפרת מזור)

"בשנים האחרונות הפכה באר יעקב למבוקשת מאוד בקרב רוכשי ושוכרי הדירות, בשל הקרבה לרכבת והנוחות שהיא מביאה עמה. הפרויקט החדש ייהנה מיתרונות הרכבת ולכן אנו צופים שעם ההתקדמות בהקמת מסילת הרכבת הקלה בעיר, שתאפשר גישה נוחה יותר ותקל על העומסים, נראה עלייה נוספת בביקושים לדירות בפרויקט. הפרויקט כולו מאופיין במרחבים ירוקים בזכות הגינות רחבות הידיים שבין הבניינים והפארק שלמרגלותיהם, המאפשרים לילדים לצאת ולשחק בסביבה ירוקה ובטוחה בקרבת הבית", אומרת אורטל ליבר, סמנכ"לית השיווק של חברת רוטשטיין. פרויקט "רוטשטיין הירוקה" בבאר יעקב יכלול כ-3,500 יחידות דיור, ביניהן כ-900 יחידות דיור. הפרויקט הינו חלק משכונת באר יעקב החדשה המוקמת בימים אלו בסמוך לתחנת הרכבת של באר יעקב, ובמרחק של כ-1.3 ק"מ מתחנת הרכבת הקלה העתידית. לאחרונה החלה בניית המגדל העשירי בפרויקט. בין הדירות המוצעות למכירה במגדל החדש, דירות 4 חדרים (102 מ"ר + 14 מ"ר מרפסת), החל מ-1.88 מיליון שקל; דירות 5 חדרים (128 מ"ר + 14 מ"ר מרפסת), החל מ-2.3 מיליון שקל.

טוב לדעת
נגישות