Search magnifier

חיפוש

עכשיו קל ונוח יותר למצוא כל כתבה ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

מבצעי הנדל"ן חוזרים למועדוני הצרכנות

בתוך ימים: קבוצת מצלאווי מכרה 45 דירות ב-100 מיליון שקל לעמיתי מועדון 'הוט'. המבצע, בפרויקט ONO PRIME הסתיים במחצית הזמן שיועדה לו. סמי מצלאווי: "מדובר בפרויקט יוקרה ושיתוף הפעולה עם המועדון איפשר לי להגיע בדיוק לקהל היעד שאליו אני מכוון"

שכונת ONO PRIME של חברת מצלאווי (הדמיה: viewpoint)

עד לפני כמה שנים, מבצעי נדל"ן משותפים של חברות הייזום ומועדוני הצרכנות הגדולים במדינה, היו מופע מוכר בענף הבנייה. כעת, נראה שהטרנד חוזר, ובגדול, כאשר יותר ויותר שיתופי פעולה נחתמים בין חברות בנייה לבין כמה ממועדוני הצרכנות הגדולים במדינה.
כזה הוא למשל המבצע המשותף בין מועדון הצרכנות 'הוט', וחברת הבנייה 'מצלאווי', שהודיעו על מכירה של 45 דירות בקריית אונו, בהיקף של 100 מיליון שקל לעמיתי המועדון, במחצית מהזמן שיועדה למבצע.

צביקה וילנאי (צילום: יח"צ)

"יזמים שרצו למכור בקצב מהיר לאוכלוסיות איכותיות מבלי לפגוע במחיר השוק גילו מחדש את מועדוני הצרכנות הגדולים", מסביר צביקה וילנאי, מנכ"ל המועדון, את הרציונל מאחורי שיתופי הפעולה. "המועדונים הגדולים מסוגלים למכור עשרות עד מאות יח"ד במבצע מהיר ובכך לאפשר לפרויקט לצאת לדרך, להתקדם ולעמוד באבני הדרך של הליווי הפיננסי".
"כקבלן, מה שמעניין אותי זה לחזק את השכונה בפרט והעיר בכלל בקהל יעד איכותי", מחזק אותו סמי מצלאווי, הבעלים של חברת הבנייה מצלאוי. "עמיתי המועדון הינם הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים והם בדיוק קהל היעד של פרויקט המגורים בשכונת אונו PRIME, המשכו של פרויקט אונו הירוקה. המבצע המשותף עם מועדון צרכנות מאפשר לי להגיע לקהל היעד אליו אני מכוון", הוא אומר.
לדברי וילנאי, מטרת המועדון הינה להוזיל לעמיתיו את יוקר המחייה בכל תחומי הצריכה, כאשר רכישת נדל"ן הינה בדרך כלל העסקה הכלכלית המשמעותית ביותר בחיי משפחה.

מה אתם מחפשים בפרויקטים שאתם מציעים לעמיתים שלכם?
"מועדון הוט מונה 170,000 בתי אב, הממוקמים בעשירונים העליונים של השכירים במשק. זו אוכלוסייה מבוססת, המבקשת לרכוש מדי שנה אלפי דירות, לצרכי שיפור מגורים או השקעה. על כן, אנחנו מחפשים ברחבי הארץ פרויקטים של יזמים איכותיים שידעו להעמיד לנו דירות בהנחה מול מחירי השוק. בתמורה, אנחנו נדע לשווק את הדירות הללו במהירות לאוכלוסייה איכותית שתעלה את ערך הפרויקטים".

אז אתם בעצם זרוע שיווק עבור היזם?
"בהחלט אפשר להתייחס לזה כך", מסכים וילנאי. "המועדון שלנו ואני בראשו, תופס עצמו כשותף אקטיבי לפעילות השיווק של היזם. מחלקת השיווק של המועדון מלווה את היזם משלב בחינת ההצעה, בניית הצעת המכר המתאימה ביותר, אפיון המבצע ותהליך המכירה, יצירת המסר הפרסומי, הפעלת אמצעי המדיה המגוונים של המועדון ועד לסקירה יומית של הלידים שמועברים ליזם כדי למקסם את המבצע, הן לטובת היזם והן לטובת עמיתי המועדון. פרויקטים של נדל"ן נמצאים בניהולי הישיר ואני, כמנכ"ל המועדון, מחויב אישית להצלחתם".

האם מרבית העמיתים קונים את הדירות להשקעה או מגורים?
"זו שאלה מאוד אינדיבידואלית", אומר וילנאי. "לפי התמונה שהתקבלה אצלנו, חברי המועדון מחפשים מוצרים מסוגים שונים, החל מדירות להשקעה (דירות קטנות), דירות ראשונות למגורים (4 חדרים ומעלה) וישנם את משפרי הדיור שמחפשים דירות של חמישה חדרים ויותר".

האם אפשר כבר לספר על שיתופי פעולה חדשים שעומדים על הפרק?
בשלב הזה וילנאי מעדיף שלא לנקוב בשמות של פרויקטים ספציפיים, אבל אומר כי אין ספק שהמבצע המשותף עם מצלאווי הוא רק יריית הפתיחה: "אנחנו מקבלים מדי חודש מספר פניות מחברות קבלניות ויזמויות ואנחנו בוחנים את כולן בקפדנות על מנת לוודא שהפרויקטים השונים עומדים בסטנדרטים ובאיכויות של העמיתים שלנו ושל המועדון. יש כרגע מספר שיתופי פעולה שנמצאים בבחינה ואני מאמין שבקרוב נוכל להודיע לעמיתים שלנו על מבצע חדש. כמו שיזמים להוטים למכור, כך העמיתים שלנו מחכים לפרסומים שלנו אודות שיתופי פעולה. מבחינתם, פרויקט שעבר את המסננת של המועדון, הוא פרויקט ראוי, בהעדפה ברורה על כל שאר המבצעים האחרים בשוק", הוא מסכם.

טוב לדעת