Search magnifier

חיפוש

ברוכים הבאים לאתר אקסטרה - עדכני, מגוון ועשיר בכתבות ובמאמרים מקצועיים בשלל תחומים

הנה באה הרכבת – לרעננה

בשבועות הקרובים תחובר סוף סוף תחנת הרכבת של רעננה לתל אביב, במה שישלים להערכתו של ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, את מהפיכת הפיתוח התחבורתי של העיר

תחנת רכבת רעננה מערב (צילום: יח"צ)

לדברי ברוידא, "ברעננה מתחוללת מהפכת תחבורה אמיתית, במרכזה פתיחתו של כביש 531 ושתי תחנות הרכבת,  שיפור מערכת התחבורה הציבורית וסלילתו של הכביש העוקף הצפוני, המשפיעה במישרין על חיי תושבי העיר והקהילה העסקית בה, והובילה לשינוי של ממש באורח חייהם".

מה החשיבות של פתרונות אלה, ובראשן חיבור תחנת הרכבת לתל אביב?

חיים ברוידא (צילום: ראובן קפוצי'נסקי)

"פיתוח חלופות התחבורה החדשות לרעננה הינו אחד הנושאים העומדים בראש סדר העדיפויות שלי. מדובר בפתרונות המאפשרים התמודדות עם גידול משמעותי בכמות כלי הרכב והיקפי התנועה בישראל, אשר צפויים להמשיך ולגדול. אנו בעיריית רעננה, שוקדים במיטב המוחות ותוך שיתוף פעולה מתמיד עם משרד התחבורה, חברות ההיסעים ועמיתינו ברשויות הסמוכות לנו בשרון, על גיבוש פתרונות התחבורה הראויים ביותר, ובמרכזם ההעדפה לשימוש בתחבורה ציבורית המאפשרת לתושבים להתנייד בנוחות ובקלות ממקום למקום ללא צורך להזיז את רכבם הפרטי".

לדבריו, "אנו מצויים בעיצומם של דיונים אל מול משרד התחבורה על מנת למצוא את המתווה הנכון ביותר למעבר נתיב תחבורה ציבורית ברעננה. ביקשנו שינויים בתכנית שהוצעה על ידי משרד התחבורה על מנת שלא תהיה פגיעה באיכות חייהם של תושבי רעננה אלא שיפור מבורך".

מה התרומה הספציפית של מסילת הרכבת?

"שתי תחנות הרכבת הפועלות בעיר, כחלק  מ"מסילת השרון" האחת במערבה והשנייה בדרומה, שיפרו משמעותית את הגישה לעיר וממנה. הרכבת מאפשרת את חיבורה הישיר של רעננה לתל אביב. עם פתיחת קו מסילת השרון לנסיעה רצופה מערבה לכיוון תל אביב הצפוי להתבצע עד תחילת שנת 2020, צפויים להתקצר זמני הנסיעה למרכז הארץ. הדבר יסייע לתושבי רעננה להגיע במהירות וביעילות למחוז חפצם, ויתרום משמעותית להקלה בעומסי התנועה, וכפועל יוצא מכך גם לשמירה על  איכות הסביבה בצמצום מספר הרכבים פולטי העשן בכבישים".

בנוסף, מוסיף ראש העירייה, "לצד השיפור המשמעותי באיכות חיי התושבים, צפויה פתיחת התחנה להשפיע על הפיתוח הסביבתי באזור התחנה ועל צמיחתה העסקית של העיר לרווחת תושביה ואורחיה נוסעי הרכבת, אשר ייהנו מההיצע של חנויות נוחות ועסקים שונים הצפויים להיפתח במקום. בסמוך לתחנת רכבת מערב, צפוי לקום אזור תעשייה מערבי אשר יתווסף לשני אזורי התעשייה הפועלים כבר היום ברעננה ויוסיף אלפי מטרים של שטחי מסחר ותעשייה, מקומות עבודה, בנייני משרדים ופריחה כלכלית לעיר".

ברוידא מציין כי פרויקט נוסף שקורם עור וגידים בימים אלו, הוא פרויקט ה"מטרו" – רכבת תחתית ברעננה ובאזור השרון, המטרו תהיה חלק ממפת רכבות עתידית שיחברו את העיר למרכזי הסחר והתעסוקה בת"א וגוש דן. "אני נחוש להשיג את התוצאות הטובות ביותר למען תושבי רעננה. לאחרונה דרשתי לבצע שינויים בתוואי המטרו. מדובר בפרויקט שייקח עוד מספר שנים, אך כבר היום הנחיתי את הדרגים המקצועיים, בכללם מהנדס ואדריכלית העיר, להתנהל מול הגורמים התכנוניים במשרד התחבורה, ולקבוע את תוואי הרכבת הטוב והנכון ביותר לתושבי העיר, שיציע את הכיסוי האופטימלי והפתרון המיטבי לאוכלוסיית העיר. לשמחתי, קיבלו את עמדתנו ואת השינויים שביקשנו במתווה התחנות ואנו מצויים בתהליך פרודוקטיבי של דיאלוג וחשיבה משותפת עם כל גורמי התיכנון".

טוב לדעת
נגישות