Search magnifier

חיפוש

(חדש: מצדיעים לכל מה שישראלי! מגזין 'תוצרת הארץ'* יוצא לדרך, עשיר בכתבות מכל תחומי העשייה הישראלית בהווה ולקראת העתיד. יופץ לקראת יום העצמאות ה-71. לפרטים ולהשתתפות: 03-5121188 (*תוכן שיווקי עכשיו קל ונוח יותר למצוא את הכתבה שלכם ברוכים הבאים לאתר אקסטרה המחודש - עדכני ומגוון בשפע כתבות ומאמרים מקצועיים

להפוך את הידע שלכם לכסף

חברות רבות מאמצות את הקורסים הדיגיטליים המקצועיים, המאפשרים להגדיל את סך הלקוחות ולייצר הכנסות נוספות בקלות ובמהירות. שיר יערי, מומחית לפיתוח קורסים דיגיטליים, מספרת על התהליך ומדוע חשוב שכל בעל עסק יכיר אותו

צילום: shutterstock

העולם, זה כבר ידוע, מתנהל בתחומים רבים במדיה הדיגיטלית. תחומים אשר הולכים, מתרבים ומתרחבים מדי יום, כמו לדוגמה קורסים דיגיטליים שחברות רבות מאמצות כחלק מהרצון להגדיל את חשיפתן. "לקורסים האלה יש יתרונות רבים", אומרת שיר יערי, מומחית לפיתוח עסקי ושיווקי, המלווה ומכשירה חברות בתהליך הקמת קורס דיגיטלי אונליין.

"בסיס איתן לנראות מיצוב המומחיות של בית העסק יתקיים כאשר יש לך קורס דיגיטלי, אז תיתפס כמומחה בתחומך ותיהנה מחשיפה שיכולה להגיע לאנשים רבים בארץ ובחו"ל. אין צורך להיפגש עם כל לקוח פוטנציאלי, מכיוון שהוא חווה את המומחיות שלך דרך המסך, זה מה שמייצר אצלו נכונות גבוהה לרצות לפגוש אותך פנים מול פנים ולשלם על הזמן שלך יותר כסף. קורס כזה מפנה לבעל העסק זמן כדי לפתח את העסק, וכמובן מייצר הכנסה שלא באה על חשבון הזמן העומד לרשותו".

שיר יערי (צילום: ניקי סויק)

כיצד הגעת לתחום?

"אני סקרנית מטבעי ויש לי רצון עז ללמוד כל הזמן עוד ועוד תחומים. בעיקר אני מרותקת מיזמות, חדשנות ומה גורם לאנשים לפעול. מסיבה זו הלכתי ללמוד פסיכולוגיה ו-NLP וניאו הומנולוגיה כדי להבין איך עובד הראש של האנשים: מה גורם להם להצליח, מה גורם להם לקנות, איך להגיע לתת-מודע של הלקוח ולהבין. מכיוון שדברים שגרתיים לא מעניינים אותי, יש לי תשוקה אדירה ליצור דברים חדשים יש מאין, לחשוב מחוץ לקופסה, לערער על הסטטוס-קוו ולראות עסקים מתפתחים – לא מזה שהם עבדו נכון לפי הספר, אלא משום שהם יצרו משהו חדש ומהפכני. מהסיבה הזו תחום הקורסים הדיגיטליים מתאים לי כמו כפפה ליד".

בתחום השיווק הדיגיטלי פועלת יערי כבר יותר מעשור. ברזומה שלה השקות אינטרנטיות רבות שהניבו עשרות מיליוני שקלים. "ראיתי שיש בארץ ובעולם המון כסף, לכן מיצוב מומחיות נחוץ במיוחד למי שיש קורס דיגיטלי וכדאי לבנות אותו נכון בצורה שתניב רווחים כספיים ותגרום ללקוח להיות שגריר שלנו. מהסיבה הזו החלטתי לחקור את העניין, כדי להבין מה גורם לאנשים להתאהב בך דרך המסך ולסמוך עליך, ומה גורם לתת-מודע שלנו לרצות לקנות דבר מסוים ולהמליץ עליו.

"בנוסף, חקרתי איך אפשר להעביר חוויית לימוד מרתקת בצורה דיגיטלית. לאחר שזיקקתי את כל הידע שצברתי לנוסחה מנצחת, שנבדקה על עשרות חברות ועסקים, החלטתי ללמד אותה הלאה כך שכל בעל עסק או חברה שרוצה להתפתח עם הקדמה וליצור לעצמה מוצר דיגיטלי – יוכלו לעשות זאת".

כלומר, תחום מוצרי המידע הוא הדבר הבא?

"ללא ספק. זו תעשייה שצומחת בקצב מסחרר וכבר היום מגלגלת בעולם מיליארדים, כשהתחזיות מראות שעד שנת 2023 היא תהיה שווה 400 מיליארד דולר. קורסים דיגיטליים זה הנדל"ן החדש, אפילו הרבה יותר, כיוון שמדירה שרכשת הרווח הוא כמה אלפי שקלים בחודש; אבל קורס דיגיטלי שבנוי טוב אפשר למכור בכמה אלפי שקלים ליחידה. כך שההכנסה הרבה יותר גדולה, ושיווק העסק והחשיפה אליו הופכים להרבה יותר מסיביים, ללא השקעה נוספת של זמן העובדים בחברה".

מי הם הלקוחות שאת מלווה בפיתוח קורסים דיגיטליים?

"אני מלווה קהל מגוון של עסקים: מיועצים, מנחים, מאמנים מכל התחומים, ועד עורכי דין, חברות שמאות מקרקעין, חברות ביטוח ונדל"ן ואפילו חברות הייטק. כל עסק היום צריך מוצר דיגיטלי כמוצר צריכה בסיסי. הליווי שלי מותאם אישית משלב סקר השוק – מה נכון להכניס לתכנים, מה חשוב ללקוחות שלכם לקבל, ועד שלב הפקת המוצר ושיווקו".

למי מתאים השירות?

"לכל עסק או חברה עם ידע, שרוצים להעביר אותו הלאה לכמה שיותר אנשים. לכל עסק המציע ערך אמיתי שיכול ליצור שינוי בעולם. השירות שלי לא יתאים למי שכל כוונתו היא להתעשר מקורס דיגיטלי. אני בוחרת ללוות אנשים המעניקים ערך אמיתי כמענה לצורך הלקוחות. היכולת לפתח את הפן הדיגיטלי נעה מהעסקים קטנים ועד חברות ענק בתחומי ההייטק ונותני השירות.

"לדוגמה, עורכת דין לענייני גירושים המעוניינת ליצור קורס דיגיטלי בתשלום, שנותן מענה ומידע טכני לתחילת התהליך. נוהל פשוט יותר המאפשר ללקוחות מידע והכנה, כשלאחר מכן הם יכולים להיפגש עם עורכת הדין להמשך טיפול פרונטלי, יעיל ורווחי החוסך בזמן".

האם דרוש ידע טכני מקדים כדי להקים בעצמך קורס דיגיטלי?

"לא. על מנת לבנות קורסים דיגיטליים יש היום תוכנות ואתרים שמארחים קורסים, כך שהכל כבר מובנה עבורך".

מהו הערך המוסף שלך על פני חברות אחרות בתחום?

"אני מלווה את התהליך לכל אורכו: משלב סקר השוק, חשיבה על התכנים, בניית תהליך למידה חווייתית עבור הלקוח, תמחור הקורס, ועד הפקתו ושיווקו, כפי שעשיתי בחברות שהרוויחו מכך מיליונים. הקורסים שאני מלווה ועוזרת לפתח הינם חדשניים, מסקרנים ומספקים חוויית לקוח נכונה, המונעת נטישה שקטה. בנוסף לכך, באמתחתי הידע והניסיון ליצור מהלכי שיווק המגדילים את אחוזי הרכישה לכל קורס דיגיטלי".

איך הקהל הישראלי מגיב לקורסים דיגיטליים, בהשוואה לקורסים פיזיים במכללות למיניהן?

"הקביעה לפיה הקהל הישראלי לא קונה קורסים דיגיטליים אינה נכונה, כי אני בעצמי הייתי ממונה על השקות קורסים דיגיטליים ב-5,000 שקל וגם ב-7,800 שקל. בנוסף, נוכחתי לגלות שהקהל מעדיף קורסים דיגיטליים על פני מכללות וקורסים פיזיים, כיוון שאין תלות מתי נפתח הקורס, נסיעה בפקקים למקומות רחוקים, ישיבה של 4 שעות בכיתה אחרי יום עבודה, ועוד. יש לי גם קורסים פרונטליים וגם דיגיטליים, ומאז שפתחתי את תוכנית הליווי הדיגיטלית – הרבה יותר לקוחות מעדיפים אותה על פני קורס פיזי.

"היום הכל השתנה: הצרכן מחליט מתי ואיך הוא רוצה לצרוך את המידע – אם זה באמצעות יוטיוב, ספוטיפיי ואפילו חברות הכבלים שהשכילו להבין שהלקוח לא מוכן שיחליטו עבורו מתי לראות סדרה מסוימת. הצרכן בוחר מתי הוא רוצה לצרוך את התוכן שלו, באיזו שעה ותמיד עדיף בפיג'מה. כנ"ל לגבי הידע שהוא רוצה לצרוך, ולכן קורסים דיגיטליים הם העתיד של כל עולם העסקים. ומי שיבין את זה כמה שיותר מוקדם – יוכל ליהנות יותר מהקדמה, מהחדשנות ומהצלחה עסקית".

טוב לדעת