"ליצור עולם שבו ייעשה שימוש חוזר בכל סוג של פסולת"

"ליצור עולם שבו ייעשה שימוש חוזר בכל סוג של פסולת"

כך אומרת אלינור נתנאל, מנכ"לית חברת Remeant - Converted Textile שמטרתה היא "לשנות את הגישה של תעשיית האופנה והעיצוב ממגמה של Fast Fashion וללא ערכים - ל-Slow Fashion עם מחשבה תחילה"

מאת: אור חי
טקסטיל סחר ועסקים

    אלינור נתנאל
    (צילום: יעל דורון גבע)

"השאיפה שלנו היא ליצור עולם שבו ייעשה שימוש חוזר בכל סוג של פסולת שיוצרה על-ידי בני אדם, אלא אם כן היא אורגנית ומתכלה. זאת, באמצעות הכנסת מוצרים חדשניים וטקסטיל חדש, לְשוק שמבוסס כיום על חומרים שאינם ניתנים למיחזור ועלולים לגרום נזק סביבתי גבוה לסביבה".

כך אומרת אלינור נתנאל, מנכ"לית חברת Remeant – Converted Textile הישראלית אשר שמה לה למטרה "לשנות את הגישה של תעשיית האופנה והעיצוב ממגמה של Fast Fashion וללא ערכים – ל-Slow Fashion עם מחשבה תחילה".

Remeant הינו חומר ייחודי שפותח מחומרי אריזה המקבלים הזדמנות שנייה וחיים חדשים – ניילון בועות, לדוגמה – והופכים לטקסטיל חדש שיכול לשמש לאינספור מוצרים במגוון שווקים כגון שוק עיצוב הבית, שוק האופנה, האביזרים וכדומה.

      מתוך DLD innovation week
      (צילום: חגית סטבינסקי)

"אנו משתמשים בפלסטיק הנפוץ ביותר בעולם – פוליאתילן – שמיוצר בלמעלה מ-20 מיליון טון מדי שנה, כש-63% מהכמות הזו מיועדת לשוק האריזות בלבד" מסבירה אלינור, "והיתרון שלנו הוא בכך שאנחנו יכולים למחזר כל סוג של פסולת, ובצורה תעשייתית, על-פי צורכי הלקוח. בנוסף, אנו יכולים לערבב ביחד סוגי פלסטיק שונים שלא ניתן למחזרם כיום כלל".

מיהו הלקוח שלכם, בעצם?

"לקוחותינו הם מותגים מובילים, חברות חדשניות מובילות דעה, חברות סטארט-אפ וחברות היי-טק, צרכנים שמודעים לאופנה ירוקה וכאלה שמחפשים מוצרים חדשניים, ומעצבים וחברות שמחפשות חומרי גלם חדשים, בדים חזקים ועמידים למים, תחליפי עור ומוצרים טבעוניים.

"אבל למעשה, הלקוח שלנו הוא כל מי שרוצה להיות פעיל בתהליך המיחזור אך נעדר יכולת או זמן להקדיש לכך. הוא יקבל מאיתנו מוצר בעל ערך גבוה, שאינו מתפשר על איכות ומרגיש טבעי (ולא פלסטי), נעים למגע, ובעל עיצוב בר-קיימא שמעודד Slow Fashion ו-Value For Money שכן הטקסטיל החדש הינו בעל עמידות גבוהה לשחיקה ובעל חיי מדף ארוכים עם תכונות משופרות – כלומר, הוא אינו מתלכלך, המראה שלו לא משתנה במשך שנים רבות, ועוד".

הפתרון המושלם

חברת Remeant – Converted Textile מנוהלת על-ידי אלינור נתנאל, יוצרת שהמציאה את הטקסטיל החכם לאחר השקעה רבה של זמן, קשרים וידע מול מפעלים ואנשי מפתח בתעשייה. אלינור, בעלת תואר בעיצוב טקסטיל ממכללת שנקר, נודעה כבעלת יכולת מחשבה יצירתית ולא שגרתית אשר גרמה להוקרה, מימון וסיוע ברישום פטנט מצד המדינה (לשכת המדען הראשי) ומתוכנית ACT Shenkar לחדשנות ויזמות.

השותף שלצידה הוא אלון נתנאל, סמנכ"ל הטכנולוגיה, שניחן ביכולת עיצוב מרשימה ובראייה מרחבית תוך דגש על הפרטים הקטנים. אלון, בעל תואר הנדסאי אדריכלות ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע, יודע לתכנן שילוב של מספר מערכות ודרכי שיווק ביחד עם התמחות במימון והשקעה נכונה.

לצד השניים פועל צוות הכולל אנשי שיווק, יועצים טכניים ומעצבים, ש"פועלים באופן לא שגרתי כדי להגיע לתוצאות מעניינות מחומר הפסולת, שפותח וממשיך להתפתח לשווקים שונים", אומרת אלינור, "יש לנו את הפתרון המושלם בתחום ה-Upcycling עבור שתי התעשיות הגדולות היום – טקסטיל ופלסטיק – ואנו מחפשים שותפים חדשים שיצטרפו אלינו לצמיחה של המותג".


[email protected]

תגובות