הניחוח הנכון

הניחוח הנכון

ריח של סבון מהילדות, ריח של תינוקות, ריח של בית נקי או ניחוח קסום של בושם - כל אחד נושא בזיכרונו את הריחות, ואלו יחד רוקמים את זיכרונותיו. כך מגדירים ניחוח, שרון וטל נגרי, העומדים בראש 'ניחוחות תמציות בושם', החברה הישראלית שבהחלט מפיצה על כולנו ריח נעים. ראיון

מאת: דרורי לב (צילום: שרון בוכבינדר)
סחר ועסקים תוצרת הארץ

חגיגות ה-70 למדינת ישראל הן הזדמנות טובה להעיף מבט על אחת החברות הישראליות שמפתחת ומייצרת תמציות בושם כחול-לבן. נדמה שריחות וניחוחות הם חלק בלתי נפרד מהתפאורה הבלתי נראית האופפת את כולנו. הסבון הריחני במקלחת, הבושם או האפטר-שייב בלעדיו לא נתחיל את היום, המגבונים הלחים, מפיצי הריח בלובי ובחנויות, ועוד ועוד. הריחות תמיד נמצאים כאן ועכשיו, אבל מהיכן הם מגיעים? מי יוצר אותם ומי מתאים אותם? חגיגות ה-70 לעצמאות ישראל הן הזדמנות טובה להציץ ולהכיר את אחת החברות הישראליות המפתחות ומייצרות ניחוחות.

שרון וטל נגרי

חברת "ניחוחות תמציות בושם", הוקמה לפני 10 שנים על ידי שרון וטל נגרי, זוג בחיים ובקריירה, אקדמאים והורים לשני בנים, אשר החליטו להגשים חלום ולהפוך אותו למציאות מבושמת יותר. הוא אחראי על המו"פ, החדשנות המקצועית ומתן הפתרונות ללקוחות; היא אחראית על הפיתוח העסקי, שיתופי פעולה וקשרי לקוחות. יחד הם פועלים על מנת לחדש כל הזמן בתחום.

אז פתאום קם אדם ומחליט לעסוק בריחות ובניחוחות?

 "לאחר סיום השירות הצבאי, עבדתי בחברה לכימיקלים מיוחדים, שם נחשפתי לראשונה לעולם תמציות הבושם. התחום החזיר אותי לזיכרונות ילדות: כבר כילד אהבתי לעסוק בניסויים וברקיחת חומרים, ועולם הריחות והבשמים קסם לי מאוד בשל החדשנות המתמדת שקיימת בו. לאחר שטיילתי בעולם החלטתי ללמוד את רזי המקצוע ולאחר מכן ליישמם בהקמת מעבדת פיתוח ומפעל לייצור תמציות בושם בישראל. הבנתי שיש בעיקר ייבוא של תמציות לארץ, ורציתי לתת במה ליצירת פרפומריה ישראלית כחול-לבן", מספר טל.

'ניחוחות תמציות בושם' מפתחת ומייצרת תמציות בושם למגוון תחומי התעשייה השונים: טואלטיקה, קוסמטיקה, דטרגנטים, מגבונים למגוון שימושים, טיפוח הבית. תעשיות אלו מפותחות בישראל ומייצאות את מרכולתן האיכותית למדינות שונות בעולם, כך שגם ריחות כחול-לבן מגיעים למקומות שונים בעולם. "ייחודו של הריח נקבע על ידי 'התבלינים' שמוסיפים לו, ולכך נדרשת מומחיות רבה", אומרת שרון. "כמו כן, השימוש במוצרים השונים מצריך מקצועיות ללא פשרות, כל שימוש מצריך התאמה ייחודית בפורמולציית הבושם, כך שתמקסם את הריח במוצר הסופי".

מה ייחודה של החברה?

"החברה מתמחה בפיתוח ובהתאמת תמציות בושם למגוון שימושים, ממש Tailor made. ברשותנו מעבדת הפיתוח המשוכללת ביותר שקיימת בארץ בתחום הבושם. המעבדה נותנת מענה לצד הטכנולוגי בתחום, אולם הנגיעה הסופית של רקיחת הבישום והוספת הטאץ' של הפרפומר היא המאפשרת יצירת תמצית בושם איכותית. המענה המהיר שאנו נותנים ללקוחות, יחד עם איכות תמציות הבושם ברמה הגבוהה ביותר והייצור המקומי, נותנים פתרון ללקוחותינו וחוסכים עלויות רבות של החזקת מלאים, עלויות ייבוא, זמני המתנה ועוד, כל זאת בפתרון מקומי", מדגישה שרון.

מה הם המוצרים שאתם מפתחים?

טל: "אנחנו מפתחים תמציות בושם לכל שימוש שהלקוח מבקש, הבקשות הן כיד הדמיון והמגוון הוא אינסופי. חרתנו על דגלנו עמידה בתקנים וברגולציות הנדרשות בעולם תמציות הבושם ברמה הבינלאומית. אנו גאים מאוד שהצלחנו לייצר בארץ תמציות בושם ברמת איכות בינלאומית, אשר מתחרות היטב בייבוא. ואף גילינו שחברות מחו"ל עמלו כדי לייצר בשמים תואמים לתמציות הבושם שהחברה שלנו פיתחה".

"אנו גאים שהצלחנו לפתח ולשווק קולקציה רחבה של בישום ללא אלרגנים, המיועדת למגוון שימושים ובכללם מגבוני תינוקות ומוצרי קוסמטיקה וטיפוח הגוף. אנחנו גאים שהצלחנו לייצר קולקציית בשמים לעולם האווירה וטיפוח הבית, שהעניקה אווירה נעימה להרבה ישראלים", מוסיפה שרון.

מהי משמעותו של ניחוח עבורכם באופן אישי, ומהי המשמעות בכלל עבור בני האדם?

שרון: "ריח נחרט בזיכרון של כל אחד מאיתנו ומתקשר לחוויות שעברנו בחיים. הריח הוא הרכיב המשמעותי ביותר בכל מוצר. כולנו אוהבים ללכת לסופר וטרם הקנייה לפתוח את הפקק ולהריח, לבחור בושם גוף כאשר אנו מתיזים אותו על עצמנו, הריח הוא הגורם המשפיע ברכישת המוצר, בחוויה שאנו חווים מהשימוש בו".

מה המזון שלכם לחברה?

טל: "החזון הוא להביא למפת הבישום העולמית איכות, חדשנות וגאווה ברקיחת תמציות בושם כחול-לבן ובאיכות הגבוהה ביותר בתחום. ניחוחות מכירה בחשיבות העליונה של מציאת הניחוח הנכון למוצרים של לקוחותיה – כתוצאה מרגישות זו ניחוחות דוגלת במתן שירות מקצועי וחדשנות מתמדת, ומספקת מבחר של אלפי תמציות בושם ופיתוח ריחות חדשים כל העת, שכן הריח הוא הבסיס לבניית המותגים השונים".

כיצד תורמים לגאווה כחול-לבן?

"באמצעות ייצור ופיתוח פרפומריה ישראלית שמתחרה בחברות רב-לאומיות מהגדולות בעולם. על ידי מחקר ופיתוח השואף למצוינות, ודבקות בחדשנות מבחינת חומרי גלם, תהליכי פיתוח ותהליכי ייצור – אנחנו מצליחים לתת מענה ישראלי ואיכותי בשוק בו התחרות היא מול חברות רב-לאומיות שקיימות עשרות שנים", מסביר טל.

ובעוד עשור?

"החלום שלנו הוא לבסס את הפרפומריה הישראלית לתעשייה כאיכותית וחדשנית, גם ברמה הבינלאומית, ובהיות ישראל מדינת החדשנות בתחומים רבים – נשמח להוסיף לדגל החדשנות גם את תמציות הבושם", מקווה שרון.

תגובות

Comments are closed