"הענן ישנה את העולם העסקי מהקצה אל הקצה"

"הענן ישנה את העולם העסקי מהקצה אל הקצה"

כך אומר עדי הייניש, מנהל CloudZone, הצופה כי באמצעות מודלים עסקיים שעד עכשיו איש לא דמיין שיהיו אפשריים, שוק הענן ישנה את עולם העסקים, תוך קיצור משמעותי של זמן ההגעה לשוק

מאת: יואל צפריר
טכנולוגיה והייטק מגזין ענן

התפתחותה של CloudZone, חברת הענן של מטריקס משקפת את האבולוציה של תחום הענן בישראל. החברה הוקמה בשנת 2013 והייתה הרִי-סלר הראשון של חברת AWS בישראל. כיום CloudZone היא הגוף המרכזי לכל נושא הענן בחברת מטריקס ומתמחה בפתרונות מקצה לקצה בתחום הענן. CloudZone מספקת Professional Services בתחומי הענן המובילים היום בשוק, כגון ענן פרטי והיברידי, IoT, Machine Learning, AI, Microservices Architectures וירטואליזציה בענן, Serverless architecture ותחום פיתוח Web, מובייל ואפליקציות בענן, לצד שותפויות אסטרטגיות עם Amazon Web Services, Google Cloud Platform, Microsoft ו-Vmware.

בראיון עם עדי הייניש, מנהל CloudZone, הוא מרחיב את הדיבור על החוזקות של החברה בשוק הענן ופורס את חזונה לעתיד.

מהם לדעתך היתרונות היחסיים של CloudZone בשוק פתרונות הענן הציבוריים גדולים בשוק?

"כיום, CloudZone היא היחידה בשוק בישראל המאפשרת פתרונות ענן היברידי מלאים, כולל תשתית פיזית הממוקמת בישראל ומחוברת בקו פרטי תת-ימי ישיר לספקיות הענן הציבורי וקונסולה לניהול כל תשתיות הענן במקום אחד. בנוסף, לאחרונה השיקו CloudZone ו-2BSecure, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס, מוקד NOC/SOC הזמין 24/7 ומאפשר ללקוחות השירותים המנוהלים שלנו לקבל תמיכה מהירה ואיכותית בשפה העברית / אנגלית וב-SLA מקסימלי. באמצעות צוות מתמחה בתחום ה-Kubernetes, הפכה CloudZone לשותף של CNCF (Cloud Native Computing Foundation).

"חשוב לציין, כי CloudZone מסוגלת לתת ללקוחותיה את כל פתרונותיה של מטריקס וליישם אותם על תשתית ענן. כחלק ממטריקס, CloudZone מספקת פתרונות מלאים בתחום ה-Big Data, יעוץ בתחומי אבטחת המידע, הדרכה להסמכות ענן, SaaS על תשתית ענן כגון Application Monitoring וכדומה".

עדי הייניש, מנהל CloudZone (צילום: סם יעקובסון)

לייצר סביבות היברידיות

למי אתם בעצם פונים? מיהם הלקוחות שלכם – ארגוני Enterprise, ארגוני SME או סטארט-אפים? ובהמשך לכך, מהם הדרישות כיום בתחום הענן וכיצד אתם עונים עליהן?

"בשנים האחרונות ראינו הזדמנויות גדולות יותר ויותר בשימוש בענן בחברות סטארט-אפ וגם בקרב חברות טכנולוגיה גדולות וגלובליות. לאחרונה אנחנו רואים טרנד משמעותי של צורך בכניסה לענן גם בעולמות האנטרפרייז וגם בארגונים מסורתיים כגון ממשלה וחברות ממשלתיות. אם עד עכשיו חשבנו שדלת הכניסה לעולמות האנטפרייז היא דווקא מהסביבות הגדולות והמסורתיות שלהן, היום אנחנו מבינים שדלת הכניסה צריכה להיות דווקא באמצעות חדשנות טכנולוגית המאפשרת פתרון בעיות מורכבות בארגון, התייעלות וחיסכון כספי, באמצעות פתרונות כגון בינה מלאכותית וכדומה. בנוסף, אנחנו רואים טרנדים של IoT גם במקומות כמו מפעלים מסורתיים, וכאן קלאודזון, באמצעות מטריקס, יכולה לספק פתרונות (כדוגמת PTC) בכדי לחבר פסיי ייצור לאינטרנט באמצעות סנסורים, ולתת ויזואליות של פעילות המפעל להנהלה, וכל זאת על תשתית הענן הציבורי".

הקמתם את InnerCloud, כזרוע פעילות הנותנת מענה לפתרונות ההולכים וגדלים בתחום הענן הפרטי. מדוע בעצם?

"למדנו לאורך השנים, כי לקוחות יכולים לשנות את המודלים העסקיים שלהם למודלים חדשניים בגלל השינוי המשמעותי בטכנולוגיה, אי-מגבלת המשאבים, הגמישות והיעילות הכרוכים בשימוש בענן הציבורי. עם זאת, הקמנו את InnerCloud, יחידה שמתמחה בענן הפרטי, במטרה לייצר כניסה קלה יותר לעולמות הענן בעבור לקוחות בעלי אילוצים שונים, כמו רגולציה (למשל, איסור יציאת מידע מתחום ישראל), מהירות תגובה והצורך ברוחב פס גבוה פרטי (לא אינטרנטי).

"אנחנו רואים שלקוחות מסורתיים יתקשו לצאת לענן הציבורי ב-Day One, והענן הפרטי מאפשר להם לחוות שירותי ענן בצורה של ענן פרטי הממוקם לוקאלית בישראל ומאפשר יציאה קלה של סביבות שונות לענן הציבורי בהמשך הדרך ולייצר ענן היברידי (Cloud Boost). בנוסף, אנחנו רואים טרנד בשוק בו לקוחות מוורטיקליים שונים בוחרים לייצר סביבות היברידיות ולא דווקא לבחור בין ענן ציבורי ופרטי, ולכן אנחנו מאפשרים פתרונות גם בענן פרטי כגון OpenStack, Vmware וכדומה".

אם כבר מדברים על הקמות, הודעתם על הקמת מחלקת Customer Success שמטרתה לסייע ללקוחות לחסוך בעלויות השימוש של שירותי הענן הציבורי. מה הרציונל מאחורי הקמה זו?

"הוונדורים השונים מאפשרים ללקוחות להשתמש בטכנולוגיות הכי עדכניות, תוך כדי השקת אין-ספור שירותים חדשים מידי שנה. עם זאת, בסופו של יום, הלקוח צריך לבחון האם השימוש בענן משתלם ביחס לחלופות. מטרת חברת ה-Customer Success שלנו היא להציג ללקוחות את הערך הכספי המשמעותי בשימוש בענן. אנחנו מאמינים שכשלקוחות שלנו משתמשים בסביבה חסכונית ויעילה, הם יאמינו בפתרונות הענן ובכך יעדיפו את השימוש בענן על פני החלופות.

"החברה מייצרת קשר עם הלקוחות שלנו באופן פרואקטיבי וללא עלות, ונותנת להם המלצות להתייעלות כספית משמעותית בסביבות הענן שלהם עד לרזולוציות הנמוכות ביותר. במחלקת Customer Success יושבים אנליסטים, שמנתחים באופן יזום סביבות של לקוחות, ונותנים המלצות המביאות לחיסכון של עד 30% בעלויות תשתית הענן של לקוחותינו".

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

השתתף בהקמת החברה ותרם לפעילותה

עדי הייניש (33) מונה למנהל פעילות CloudZone, במאי 2017. מאז הוא אחראי על כלל פעילויות החברה, בהן תפעול הפעילות השוטפת, שיווק ומכירות של פתרונות ושירותי החברה וכן ניהול שיתופי הפעולה שלה.

הייניש, הצטרף למטריקס בשנת 2012 כמנהל תפעול של חטיבת האינטגרציה ותשתיות שתחתיה נמצאת CloudZone. במטריקס מציינים כי הוא היה שותף מלא להקמתה של החברה ופעילותה לאורך השנים ותרם רבות להצלחתה של החברה.

אבי גולדשטיין, מנהל חטיבת אינטגרציה ותשתיות במטריקס אמר בעת מינויו כי: "עדי הייניש מביא איתו ערך מוסף משמעותי ל-CloudZone שבא לידי ביטוי בידע נרחב בעולם הענן, ניסיון רב-שנתי בתפעול החברה וניסיון ניהולי חזק. אין לי ספק שהוא יכול לדחוף את החברה הזו קדימה ולהביאה להישגים נוספים עם לקוחותיה ושותפיה בשוק הענן בישראל ובעולם".

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

יכולת ביצועית ותשתית חסכונית

התפיסה שלקוח צורך משאבים מענן אחד ויחיד כבר אינה נכונה ואנו רואים יותר ויותר לקוחות אשר מתכננים ומקימים את הארכיטקטורות שלהם באופן היברידי. עד כמה אתם עורכים לכך ומהם היתרונות העסקיים והטכנולוגיים של עבודה בפורמט של מספר עננים ציבוריים בצורה היברידית?

"היום, הצוותים הטכנולוגיים שלנו מסוגלים לתת מענה לכלל תשתיות הענן המובילות, לזהות הזדמנויות המאפשרות שימוש במספר עננים במקביל, ולנצל את היתרונות של כל אחד מהם. לקלאודזון צוות המתמחה בבניית ארכיטקטורות Microservices ואורקסטרציה על-ידי Kubernetes, מה שמאפשר שימוש במספר עננים בו-זמנית ומעבר קל ביותר בין העננים השונים. בנוסף, היכולת לחבר את הלקוחות שלנו גם לסביבות ענן פרטיות ולתת להם כלי לניהול כל העננים תחת קורת גג אחת, מייצר קלות משמעותית בעבודה עם מספר עננים במקביל".

אין ספק שטכנולוגיית הענן תפסה תאוצה בשנים האחרונות וכיום האפשרויות הן רבות – ציבורי, פרטי, היברידי או שילוב של עננים שונים. כיצד יכולים הלקוחות לבחור את פתרונות הענן המתאימים להם ביותר? כיצד אתם מסייעים ללקוחות בתהליך הבחירה של פתרון הענן הכדאי ביותר לכל ארגון?

"בעולם ה-IT החדש, כמות הפתרונות גדלה מידי חודש בחודשו והטרנדים הטכנולוגיים משתנים ללא הפסקה, מה שמהווה יתרון משמעותי עבור השוק, אך עלול להפוך את הבחירה הנכונה קשה יותר בעבור לקוחותינו. כשאנחנו ניגשים להזדמנות, אנחנו בוחנים את הפתרון הנדרש, או הפתרון הקיים, ומאפיינים ארכיטקטורה חדשה המבוססת על צרכי הלקוח. אנחנו בוחנים את כלל הפתרונות שניתן להציע ללקוח כאשר שני דברים מולנו: האחד, שיפור יכולת ביצועית ושימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, והשני, שמירה על תשתית חסכונית ויעילה ביותר. בסוף, בחירת תשתית הענן מתבצעת בצורה כזו שאנחנו בוחנים את היתרונות של כל אחד מהעננים והשילוב ביניהם, ובכך נותנים ללקוח הצעה בלתי-מוטית ומתאימה באופן ברור לצרכים שלו".

נעבור לנושא אבטחת מידע. כידוע, זהו אחד הנושאים הקריטיים במעבר לענן. מה אתם מציעים בתחום זה ללקוחותיכם? הודעתם לאחרונה כי השגתם את הסמכת השותפים של AWS ,Security Competency – AWS Partner Network (APN) Security Competency. על מה מעיד ההסמכה ובמה חשיבותה?

"קלאודזון עובדת היום לפי ה-Best Practices בנושא אבטחת המידע של כלל ספקיות הענן ועובדת לפי תקני אבטחת מידע עולמיים כגון HIPAA ו-GDPR. היא מבצעת תהליך מסודר של Cloud Adoption הכולל בתוכו תהליכים של הכשרת העובדים וצוותי אבטחת המידע של הלקוחות במטרה לייצר מודעות והבנה יסודית של אבטחת המידע בעולם ה-IT החדש.

"אבטחת המידע היא נדבך הבסיסי וההכרחי ביותר בתכנון ארכיטקטורה ומעבר לענן ואנו מתייחסים לשלב זה כ–Job Zero – המשימה הראשונה בתכנון. ההסמכה שקיבלנו מ-AWS מאשרת, כי קלאודזון עובדת לפי ה-Best Practices של AWS בנושא אבטחת מידע. קלאודזון מייצרת סדנאות עם לקוחותיה באופן ייזום כדי להעלות מודעות לנושאי אבטחת מידע ולמניעת אירועי אבטחת מידע. קלאודזון מסוגלת גם לתת פתרונות צד שלישי בעולמות ה-CASB ו-SSO ללקוחותיה ולהטמיען בארגונים שונים".

ארכיטקטורה אפליקטיבית ותשתיתית

כיצד אתם משתלבים בטרנדים חדשים בתחום ה-Big Data, IoT ו-Artificial Intelligence? איך מקדמים חדשנות ושינוי בארגון כמו שלכם?

"קלאודזון היא בעלת ניסיון רב בתחום ה-IoT ומלבד פתרונות פיתוח ותשתית המציעה באופן ישיר, אנו נעזרים בפתרונות הקיימים במטריקס שהם בעלי אוריינטציה מלאה לענן ויכולים לתת ללקוחותינו One Stop Shop. ביחד עם צוותי הפיתוח של matrix BI, קלאודזון מייצרת פרויקטים רבים בתחומי Machine Learning, Big Data ו-AI. בנוסף, במטריקס קיים גוף מדעי המפתח אלגוריתמים מאפס בתחום רשת נוירונים ומאפשר יצירת מודלים מורכבים ביותר של Deep Learning. פרויקטים אלה מסוגלים לתת פתרונות לבעיות המורכבות ביותר בארגונים באמצעות מודלים של זיהוי תמונות, פנים, כתב יד, מסמכים וכדומה".

האם תוכל להדגים משהו מן היכולות שלכם באמצעות סיפורי לקוח? המדגימים את היתרון היחסי שלכם ואת שיתוף הפעולה עם הלקוח?

"בחברת 'פמי פרמיום', למשל, קלאודזון פיתחה ארכיטקטורה אפליקטיבית ותשתיתית לפתרון המאפשר ביצוע מאות אלפי ייעוציים רפואיים בשנה. השירותים ניתנים על-ידי מיטב הרופאים במגוון רחב של התמחויות. הפתרון, אשר ממנו נהנו עד היום כבר מאות אלפי ישראלים בשנה, מפוקח ברגולציה מחמירה ותווי תקן באבטחת מידע ורשומה רפואית. הארכיטקטורה מבוססת Microservices ואורקסטרציה באמצעות Kubernetes במודל ענן היברידי.

"סיפור אחר – קלאודזון פיתחה עבור חברה גלובאלית לייצור רובוטים מערכת IoT מתקדמת המאפשרת לחברה איסוף נתונים על מיליוני רובוטים מסביב לעולם, מעקב אחר צרכי התחזוקה של הרובוט, זיהוי רובוטים תקולים וטיפול בתקלות אונליין, וכמובן – ייצור אינטראקציה של המשתמש הפרטי עם הרובוט באמצעות אפליקציית מובייל".

לסיום, הרשה לי לשאול אותך – לאן אתם הולכים מכאן? כיצד אתם נערכים לענות על האתגרים הבאים בתחום הענן?

"אנחנו מאמינים, כי שוק הענן ימשיך ויגדל וישנה את העולם העסקי מהקצה אל הקצה, באמצעות מודלים עסקיים שעד עכשיו איש לא דמיין שיהיו אפשריים, תוך קיצור משמעותי של Time to Market. קלאודזון תמשיך להוביל את שוק שירותי הענן בישראל, לספק את השירותים המתקדמים ביותר, את המומחים הטובים ביותר, ולחזק ולהגדיל את שיתוף הפעולה עם הספקים המובילים בעולם. קלאודזון תמשיך גם לפשט את המורכבות של השימוש בענן לארגונים הטרוגניים. העבודה עם מסה קריטית של מומחים, ספקים רבים ולקוחות שונים, מאפשרת לקלאודזון לתת את השירותים הללו גם מעבר לטריטוריה הישראלית".

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

אופטימיזציה טכנולוגית וחיסכון בעלויות

CloudZone, חברת הענן של מטריקס, מספקת פתרונות ושירותי ענן מתקדמים ועוסקת בפיתוח אפליקציות מובייל ו-WEB בתשתית ענן, הינה Premier Consulting Partner ו-Managed Service Provider של AWS, שותף Gold של Microsoft Azure ו-Google Cloud Platform Premier partner עם למעלה משמונה שנות ניסיון בתחום.

החברה מספקת ללקוחותיה שירותים בנושאים: ייעוץ, תכנון ארכיטקטורה, ניהול מיגרציות של תשתיות הארגון לענן ותמיכה שוטפת בסביבות אלה. CloudZone שמה שני דגשים עיקריים, הראשון הינו אופטימיזציה טכנולוגית – שימוש בכלים המתקדמים ביותר המותאמים לארגון. השני הינו חיסכון משמעותי בעלויות.

על-ידי בניית Ecosystem של שותפויות אסטרטגיות, CloudZone נמצאת בחזית הטכנולוגית ומובילה את שוק הענן בישראל. הדבר בא לידי ביטוי בכלים ופתרונות שהיא מספקת ללקוחותיה המאפשרים להם ליהנות מהטכנולוגיות החדשניות ביותר, בעלויות הנמוכות ביותר תוך תכנון נכון ומדויק.


 www.cloudzone.io

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

תגובות

Comments are closed