המטרה: להגיע ישירות אל הצרכנים

המטרה: להגיע ישירות אל הצרכנים

"המגמה כיום בעולם היא לצמצם מתווכחים בין היצרנים לבין הצרכן", אומר אוריאל מצליח, מנכ"ל חברת סיילאקספרס, "אנחנו בונים את הגשר שמחבר ביניהם, ובכך עוזרים להם למכור את הסחורה ישירות ללקוח הסופי ברחבי העולם". העתיד של עולם האונליין

מאת: אור חי
Black Friday סחר ועסקים

"בעתיד שבו האונליין יהיה משוכלל לחלוטין, את הירקות אנחנו נקנה ישירות מהחקלאי ואת הספרים ישירות מהמחבר – ולא יהיה אכפת לנו כמעט באיזו מדינה נמצא היצרן". כשתחזית כזו נשמעת מפיו של אוריאל מצליח, מנכ"ל חברת 'סיילאקספרס' (Salexpress), לא רחוק היום שבו היא גם תתגשם. אחרי הכול, כמי שפועל בזירת השיווק הדיגיטלי כבר למעלה מעשור, יש לו קבלות על קיצורי הדרך הנדרשים לשם כך.

לדברי מצליח, "המגמה כיום בעולם היא להמשיך ולצמצם את כמות המתווכחים בין היצרן והמותג לבין הצרכן, ואפשר לראות שיותר ויותר יצרנים ומותגים מייצרים לעצמם מחלקות אונליין אינהאוז או נעזרים בחברות כמו סיילאקספרס בכדי להגיע ישירות אל הצרכנים".

ערוץ ישיר לצרכנים

סיילאקספרס, שהוקמה על-ידי מצליח ביחד עם אריאל דהן ואנוש הורטיג, מתמחה בשירותי מסחר אלקטרוני ומכירה על-גבי פלטפורמות המכירה הגדולות בעולם, באמצעות ניהול והקמה של חנויות אינטרנטיות, ובהפצת מוצרים בפלטפורמות מסחר ודיגיטל. החברה מסייעת לחברות וליזמים ישראלים למכור את מוצריהם באונליין תוך מתן פתרון כולל של שיווק, ניהול ולוגיסטיקה של המוצרים; הקמה, ניהול ושיווק של חנות אינטרנטית חדשה או קיימת – כולל ייצור תהליכי מכירה אפקטיביים והבאת תנועה מכלל הערוצים הרלוונטיים; ותוך מקסום תקציב השיווק, במטרה להגביר את המכירות.

אוריאל מצליח, אריאל דהן ואנוש הורטינג, מייסדי חברת סיילאקספרס (צילום: אסף וייסמל)

את כל אלה מבצעת סיילאקספרס באמצעות שירותים מקצועיים הכוללים, בין השאר, מחקר מילות מפתח ומתחרים, עיצוב יצירתי של תמונות, השגת סוקרים, ביקורות ובלוגרים; שיווק וניהול קמפיינים ממומנים PPC, בדיקת תמחורים נכונים והתאמתם לשוק, הורדת ביקורות שליליות לא מוצדקות, ניתוח דאטה רציף ומקסום דפי המכירה בהתאם לשוק.

להמחשת דבריו על מגמת הגישור בין היצרן לצרכן, מציג מצליח את 'ברם תעשיות', חברה ציבורית בעלת מפעלים בישראל, בארה"ב ובצרפת. "זו חברה שמוכרת פלסטיק באופליין במיליוני דולרים בכל הרשתות הגדולות ברחבי העולם, שבמשך שנים הייתה רגילה למכור רק לעסקים, לרשתות ולקמעונאים גדולים כמו וולמארט ואחרים. יחד איתנו הם החליטו להיכנס לאונליין, ותוך חצי שנה הם פתחו ערוץ ישיר לצרכנים: הקמנו להם פעילות אונליין באמזון ארה"ב, באמזון אירופה ובחנות עצמאית משלהם, וכיום דרך הפלטפורמות האלו הם מוכרים ישירות לצרכנים ברחבי העולם.

"גם חברת 'ד"ר פישר', לקוחה נוספת שלנו, התחילה למכור בעזרתנו אונליין באמזון – בהצלחה רבה – ובקרוב היא תפתח עוד זירות מסחר אונליין בעולם. החברה השתמשה באונליין על-מנת להחדיר מוצרים חדשים שלה לשוק האמריקאי, ולהגיע גם לישראלים שגרים בחו"ל וגם לקהל בינלאומי שלא הכיר את המותג לפני-כן".

מהו העיקרון שעל-פיו פועלת סיילאקספרס?

"הלקוחות כיום לא פראיירים. הם רוצים לקנות ישירות מהיצרן, במחיר הנמוך ביותר האפשרי – וההצלחה של אמזון, ועולם המסחר האלקטרוני בכלל, מאפשרת להם לעשות זאת בקלות ומהבית. מכיוון שכך, אנחנו למעשה מחברים בין יצרנים ומותגים לבין הצרכן הסופי ברחבי העולם, ועוזרים להם למכור את הסחורה ישירות ללקוח הסופי. זוהי בעצם טרנספורמציה מ-b2b (עסקים המשַווקים ללקוח הסופי) ו-b2c (עסקים שלקוחותיהם הם בתי-עסק) – ל-m2c (יצרנים המשוּוקים ללקוח הסופי)".

איך החיבור נעשה בפועל?

"אנחנו עוזרים ליצרנים ולמותגים לבנות את הגשר שמחבר ביניהם לבין הלקוח הסופי כך שהם יכולים למכור לו בקלות, על-ידי הפצה וקידום המוצרים שלהם בפלטפורמות כמו אמזון ועל-ידי הבאת רוכשים לחנות האונליין של המותג. עבור יצרנים זוהי הזדמנות לדבר ישירות עם הלקוחות הסופיים בלי המתווכחים שקיימים באופליין כמו מפיצים, קמעונאים, יבואנים וכדומה. הצרכן מקבל מחיר זול ואחריות של היצרן, ואילו המותגים מתקרבים יותר ללקוחות ובעיקר מגנים על עצמם וממציאים את עצמם בעולם שלאט-לאט הופך לדיגיטלי".

אמזון: ההזדמנות הגדולה

שוק הקמעונאות בישראל נרעש בנובמבר 2017, כשפורסם על גישושים שקיימו נציגי אמזון לכניסת החברה לפעילות מכירות ישירה בארץ. אף שטרם הודיעה רשמית על כך, נפגשו נציגי אמזון בחודשים האחרונים עם חברות שילוח ישראליות במטרה לייעל את מערך המשלוחים, והחברה כבר שכרה משרדים ומחסנים בארץ. יש הרואים במהלכים אלו הצהרת כוונות לכניסתה הקרובה לישראל, וכדוגמה להיערכות כמו-גם לחששות לקראתה מביאים את שופרסל שמיהרה להשיק בתחילת החודש אתר קניות אונליין למוצרים מארה"ב, כצעד מקדים.

בהקשר זה, כשמדובר בעזרה ליצרנים ויזמים ישראלים שמעוניינים להיכנס לפעילות באמזון, אומר מצליח כי "לסיילאקספרס יש ניסיון של שנים בעבודה מול אמזון – הן בצד השיווקי-קריאטיבי והן בצד הטכני-תפעולי. בדומה לגוגל, גם כשמוכרים באמזון יש צורך לבצע פעילות שוטפת של קידום אורגני על-ידי מילות מפתח וקידום ממומן במערכת הפרסום של אמזון, על-מנת להשיג חשיפה מירבית של קהל היעד הרלוונטי למוצר".

מהם האתגרים שעומדים כיום בפני מותג שרוצה להשתלב באונליין?

"בהשוואה לפעילות דיגיטל רגילה, מכירה באונליין דורשת יכולות גבוהות בהרבה ושונות לחלוטין במגוון ערוצים, ביניהם אנליזה, שיווק וטכנולוגיה. רק בשנים האחרונות הפלטפורמות הגדולות כמו פייסבוק, גוגל ואינסטגרם התחילו להשקיע המון כדי לקחת לעצמן חלק מעוגת ה-eCommerce, ועדיין קל להפסיד שם הרבה מאוד כסף.

"על-מנת להימנע מכך, היצרן או המותג צריכים להיות מעודכנים כל הזמן בשינויים ובטכנולוגיות הכי חדישות, ולמדוד את ההחזר עבור כל דולר שהם משקיעים. בנוסף, כדי לגרום ללקוח לקנות מהיצרן או המותג, עליהם לגעת בו כמה פעמים ולהיות בכל מקום – באמזון, בפייסבוק באינסטגרם – והם גם צריכים שמובילי דעה ובלוגרים ימליצו עליהם, שמפרסמים ישתפו איתם פעולה, ועוד.

"הרבה מהלקוחות שלנו לאחרונה הם חברות אמריקאיות שהשקיעו מאות אלפי דולרים על דיגיטל, אבל כמעט שלא הצליחו לייצר מכירות. אנחנו, בתקציבים הרבה יותר נמוכים, מצליחים להביא להן לקוחות רלוונטיים ולבנות להם נוכחות איקומרסית מרשימה".

מה עם השוק הישראלי? אתם פעילים גם בו?

"השוק הישראלי אומנם בפיגור אחרי השוק האמריקאי, אבל גם כאן אנחנו רואים התעוררות בשנים האחרונות. הכניסה הצפויה של אמזון לישראל עוררה הרבה שחקנים כאן, ויותר מותגים ישראלים פונים אלינו על-מנת שנעזור להם לבסס פעילות eCommerce בארץ.

"הכניסה של אמזון לארץ מפחידה סוחרים רבים, אבל הם לא מבינים שזאת יכולה להיות גם ההזדמנות הגדולה שלהם להשתמש בפלטפורמה הזו כדי למכור את המוצרים שלהם – לא רק בישראל אלא בעולם כולו".

תגובות