'עולם חדש' במסחר המקוון

'עולם חדש' במסחר המקוון

נא להכיר: MySizeID - אפליקציה חדשנית למדידת מידות הגוף באמצעות הסמארטפון, אשר מספקת את המידה שרלוונטית לאתר המכירות. בילי פרדו, סמנכ"לית MySize: "פתרון שמייעל את הרכישה אונליין וחוסך כאב ראש ובזבוז אדיר של זמן וכסף - גם לקונים וגם לקמעונאים"

מאת: רונית שנבאי
טקסטיל סחר ועסקים

הטכנולוגיה והמסחר המקוון בשנים האחרונות משנים לחלוטין את ענפי האופנה, הטקסטיל, ההנעלה וההלבשה. התחומים הללו, שבעבר נחשבו לענפי תעשייה 'מסורתיים', משנים את פניהם לאחר שנים רבות של מסחר 'פיזי' שהכריח את הקמעונאים להפעיל חנויות ואת הקונים לצאת מהבית ולהגיע אליהן.

בעידן שבו מרבית הצרכנים בישראל ובעולם זונחים את הרגלי הקנייה המסורתיים ועוברים לרכישה מקוונת, כשבמקביל הופכים גם תהליכי הייצור ל'מודרניים' יותר, עניין אותנו לשמוע מבילי פרדו, סמנכ"לית מוצרים ב-MySize, על מסחר אונליין, על טכנולוגיה ועל הרגישות לפרטיות המשתמשים.

   בילי פרדו
   (צילום: אילן בשור)

ספרי לנו קצת על MySize.

"רונן לוזון, המייסד ומנכ"ל החברה, הוא יזם בעל ניסיון רב-שנים בתחום ההייטק והקמת סטארט-אפים. לפני מספר שנים, כשתחום המסחר המקוון היה בראשיתו, הוא ניסה לרכוש בגדים מחנויות ומותגים שונים באמצעות חנויות האינטרנט. כשקיבל את הבגדים, הוא נדהם מכך שאף אחד מהם לא הגיע במידה מתאימה והבין שהזמנת בגדים אונליין היא למעשה 'משחק ניחוש'. בעקבות כך, נולדה המחשבה על אפליקציה זמינה ומיידית שמודדת בקלות את הגוף ונותנת לך את המידה המדויקת בכל מותג אופנה, בכל זמן, בכל מקום – ובקלות.

"זו הייתה ראשית הדרך, ועם התעצמות המסחר המקוון הבנו עד כמה נחוץ פתרון כזה. בעיית החזרות המוצרים, הנובעת מכך שאנו לא רואים או מודדים את המוצר שאנו קונים – לעומת קנייה בחנות 'פיזית' – היא הבעיה המרכזית שעדיין מעכבת את המסחר המקוון. הבעיה שכיחה במיוחד בתחום האופנה וההלבשה שסובל משיעור של כ-30% בהחזרת מוצרים, כאשר כ-70% מתוכן הם בעקבות שגיאה במידת הפריט שהוזמן. זה המון כאב ראש ובזבוז אדיר של זמן וכסף, גם לקונים גם לקמעונאים. יש גם קונים שמראש נמנעים מקנייה באינטרנט בגלל החשש שיצטרכו להתעסק עם החזרת מוצרים. כאן נכנס לתמונה הפתרון הטכנולוגי שלנו, שמייעל משמעותית את כל התהליך".

כיצד הטכנולוגיה פועלת, הלכה למעשה?

"הטכנולוגיות שפיתחנו, חלקן רשומות כפטנט, מבוססות על אלגוריתמים מתוחכמים שביכולתם להפוך כל מכשיר סמארטפון פשוט ל'סרט מדידה'. זה משמעותי במיוחד לכל אתר וקמעונאי בתחום הטקסטיל, האופנה וההלבשה כדי לשפר את תהליך המכירה ולהציע לכל לקוח בגד או מוצר המתאים בדיוק למידותיו.

"אפליקציית MySizeID שפיתחנו, למשל, שהוצגה לאחרונה בתערוכת החדשנות הבינלאומית CES בלאס וגאס ובתערוכות נוספות וזכתה לשבחים רבים, היא אפליקציה חדשנית המאפשרת לצרכנים למדוד את גופם באמצעות הסמארטפון שברשותם. לאחר המדידה הפיזית, האפליקציה ממירה את מידות הגוף למידה הרלוונטית בבגדים ומספקת למשתמש את מידותיו הנכונות.

"זה מאפשר למעשה יצירת 'עולם חדש' מבחינת המסחר המקוון, ועשוי להקל על בעיית ההחזרות המוכרת לכל העוסקים במסחר מקוון. האפליקציה היום היא חלק מאקו-סיסטם (שנבנה סביב האפליקציה) של מדידה, התממשקות למערכת back office הכוללת את טבלאות המידות של היצרנים השונים, והצגת המידה המתאימה בעמוד המוצר עצמו עבור הקונה.

"למעשה, אנו מספקים לקמעונאי פתרון מלא: האפליקציה מאפשרת למשתמש לבנות לעצמו פרופיל על-ידי מדידה מדויקת של מידות גופו באמצעות חיישני התנועה של מכשיר הטלפון, על-ידי העברת המכשיר על-פני הגוף בהתאם להדרכה שהמשתמש מקבל. לאחר השלמת בניית הפרופיל, האלגוריתם שבבסיס האפליקציה מבצע הצלבה בין נתוני המשתמש לבין טבלאות המידה שהיצרן הזין למערכת הנמצאת בשרתי החברה, והמשתמש מקבל את המידה המתאימה לו לבגד הספציפי שבו הוא מעונין.

"בנוסף, ישנה גם מערכת דאשבורד שבה מנהל הקמעונאי את כל טבלאות המידות בהתאם לקולקציה שלו, כשבסוף כל חודש הוא מקבל דו"חות על המידה הנמכרת בחלוקה לפי אזורים וסטטיסטיקות על מלאי ומכירות. לקמעונאי יש גם Widget לאתר שלו – כפתור קטן שמוטמע אוטומטית על כל דף מוצר, כך שהצרכן יכול לראות לגבי כל פריט מהי המידה הספציפית שלו. בנוסף, ויש לנו SDK כך שקמעונאים שיש להם אפליקציה יכולים לעשות שימוש במערכת שלנו ללא צורך במערכות או ברכיבים אחרים, ולספק לצרכן את המידה המבוקשת".

מהו המודל המסחרי והעסקי של האפליקציה? מיהו קהל היעד שלכם?

"מבחינת הקמעונאים, ואנו פונים לכל מי שקונה ומוכר אונליין, העבודה היא לפי מודל CPI (עלות לפי המלצת מידה). מבחינת הצרכנים, אפליקציית MySizeID ניתנת להורדה חינם מחנות ה-Apppstore ולשימוש פשוט וקל. יש גם אפשרות לשתף פרופיל בין חברים, מה שמקל מאוד על בחירת מתנה לחברים, בני זוג וכדומה ולהפתיע אותם, וגם חוסך שאלות והתלבטויות ("מהי מידת החולצה של אימא, לדעתך?"). אגב, בעתיד תהיה גם אפשרות לחשבון משפחתי שבו אחד מבני המשפחה יוכל לקנות בגדים לכל אחד מהאחרים – מבלי לנחש מהי המידה שלו".

מהו החידוש של MySizeID בהשוואה למתחרותיה בעולם?

"בניגוד לאפליקציות האחרות בתחום, מייסייז נותנת מענה לתחום נרחב של מדידות, ועושה זאת באופן מדויק על-ידי שימוש בסנסורים של הסמארטפון ובסטטיסטיקות נוספות. אנו היחידים שבאמת מודדים את הגוף ובהתאם לזה נותנים מדידה – בניגוד לחברות השונות שמתמקדות דווקא בסטטיסטיקות מקניות אונליין או בתמונות שצולמו על-ידי המשתמש בזוויות שונות ומשונות והועלו לענן, תוך ויתור על פרטיותו.

"חשוב להתעכב על סוגיית הפרטיות. אירועים כמו פרשת 'קיימברידג' אנליטיקה' או ההתפטרות של יאן קום (מייסד וואטסאפ) שפרש מפייסבוק בעקבות סכסוך על פרטיות, ובעיקר חוקי הרגולציה להגנת מידע כללי של אירופה (GDPR) שהעניקו לאזרחי האיחוד האירופי את הזכות למנוע מחברות לאסוף עליהם מידע פרטי – כל אלה שינו את כללי המשחק. העולם החדש הזה מעמיד את חברות הטכנולוגיה בישראל בפני בעיה של ממש.

"בישראל צמחו חברות טכנולוגיה רבות שבמשך שנים 'התעלמו' מסוגיית הפרטיות של הגולשים, ונאלצות כעת לחשב מסלול מחדש. לצורך התאמת המוצר ללקוח, חלק לא מבוטל מהאתרים והטכנולוגיות הקיימות בשוק ביקשו עד היום תצלומים של גוף הלקוח או את מידותיו, או במילים אחרות – התערטלות מסוג כלשהו. חלקם אף הגדילו לעשות ודרשו מהלקוחות להעלות ו/או לשתף את התמונה ברשת.

"לא כך אצלנו ב-MySize, שמראשיתה שמה דגש משמעותי על מתן שימוש שאינו פוגע בפרטיות המשתמש מחד, ועל הגנה על הסוחרים והקמעונאים מאידך. בפתרונות של MySize, בניגוד למרבית האפשרויות הקיימות בשוק, אין שימוש במצלמה ואין איסוף מידע וסטטיסטיקות על המשתמשים – משתמשים רק במדידה של הגוף. זה נוצר כדי להגן על כל הגורמים וליצור תחושת שימוש בטוחה ונוחה".

חלפו כבר 3 שנים מאז שהכרזתם על האפליקציה. האם ישנם פיתוחים חדשים בדרך?

"אפליקציית SizeUp, הראשונה שהשקנו ב-2015, זכתה עד כה לכמעט מיליון משתמשים. היא נוצרה כדי למדוד משטחים, אך עבור רבים היא החליפה לגמרי את 'סרט המדידה' והפכה לשימושית ויומיומית. להפתעתנו, היא שימשה לא רק למדידת דברים 'פונקציונליים' – למשל, את גודל שולחן האוכל או הקיר שאני רוצה לצבוע – אלא גם לשימושים שונים בשעות הפנאי. אנשים סיפרו לנו, למשל, שהם מדדו אפילו את גודל ההמבורגר שהזמינו או את אורך הנעל שהם קנו… אנו משתכללים כל העת ומנסים לשפר את הטכנולוגיה ואת היכולות – ולשמחתי, אנו גם מצליחים".

לסיום, מהו החזון שלכם היום? איפה אתם רואים את החברה בעוד 10 שנים?

"אנו שואפים לשנות את הדרך שבה אנשים קונים במסחר המקוון ולהפוך את החוויה למוצלחת, קלה ויעילה יותר. אנו מאמינים כי בעוד כעשור תפגשו את טכנולוגיית המדידה שלנו בכל טלפון נייד ובכל אתר קניות אונליין".


www.mysizeid.com

תגובות