ראיון עם גאון

ראיון עם גאון

פבלו פיקאסו, הצייר והפסל, האיש שהגדיר מחדש קווים וצבעים, ומתח בגאונותו את גבולות האמנות, הוא הדמות שעליה מבוססת העונה השנייה של 'גאון', מבית נשיונל ג'יאוגרפיק. הסדרה מציגה את חייו ואת עבודתו של פיקאסו, ואת דמותו מגלם אנטוניו בנדרס. ראיון מיוחד

מאת: יובל בן משה (צילומים: מתוך 'גאון: פיקאסו', נשיונל ג'יאוגרפיק)
סגנון חיים שמנת

צילום: מתוך 'גאון: פיקאסו', נשיונל ג'יאוגרפיק

   אנטוניו בנדרס בתפקיד פיקאסו

"סיפור חייו של פבלו פיקאסו הקסים אותי כבר מזמן, ויש לי כל כך הרבה כבוד לאיש הזה, אשר מגיע כמוני, ממלגה, העיר בה נולדתי", אומר אנטוניו בנדרס, השחקן אשר מגלם את פיקאסו בסדרה "גאון", אשר תשודר בישראל החל ב-5 במאי, 2018.

נשיונל ג'יאוגרפיק בחרו בבנדרס, בין השאר בגלל גישתו חסרת המעצורים לחיים, שמוסיפה לגאונות אותה הם מבקשים להדגיש בסדרה. לפני עליית הסדרה בישראל, ראיון מיוחד עם מי שעתיד להאיר לנו את פבלו פיקאסו.

כיצד הוצגה בפניך הסדרה, ומה חשבת על ההצעה לשחק את פיקאסו?

"ובכן, הם לא היו צריכים להתאמץ לשכנע אותי, כי ראיתי את העונה הראשונה. לא ידעתי כשראיתי את 'גאון אלברט איינשטיין' שעומדת להיות עונה נוספת או שהיא תוקדש לפיקאסו. אבל אהבתי אותה.

"אהבתי את האיכות שלה. אהבתי את העובדה שנשיונל ג'יאוגרפיק, שהוא ערוץ שעוסק בעובדות, עומד לעסוק בחיים של פיקאסו", משיב בנדרס.

איזו עבודת הכנה עשית לקראת גילום דמותו של פיקאסו?

"ביקשתי לקבל כמה שיותר מידע אודות האמן, לצורך כך קראתי ספרים. גמעתי כל מידע, החל מספרי ג'ון ריצ'רדסון ועד לספרה של פרנסואה גילו. וכמובן שקראתי את הספר שנכתב על ידי נכדו, אוליבייה פיקאסו. בשלב הבא למדתי את התסריט ואיך הדמות ממוצבת בסיפור, ולאחר מכן ניסיתי להבין את ה'תנ"ך' שניסחו היוצרים, מהו הנרטיב שעל פיו נעבוד? האם העלילה מתקדמת באופן ליניארי, או שאנחנו הולכים לקפוץ קדימה ואחורה בזמן, כפי שלמעשה עשינו".

פבלו פיקאסו

כיצד לדעתך מציגה הסדרה את סיפור חייו של פיקאסו?

"ראשית, קיים הממד האמנותי של הדמות. בסדרה אנחנו חוקרים את הפן הזה ומנסים להבין מדוע הוא שבר את כל הכללים. עלינו להגיע לכל ממדי הרוח האנושית דרך האמנות. ויש גם את הממד הפוליטי. לשוב להבין באיזו תקופה חי האיש. במקרה של פבלו פיקאסו, הוא חי בתקופה של מלחמת האזרחים בספרד, שהייתה לה השפעה עצומה עליו, בעיקר על הפצצת הכפר גרניקה, שהשתקפה בציור 'גרניקה'. מלחמת האזרחים בספרד הסתיימה בשנת 1939, באותה שנה שבה החלה מלחמת העולם השנייה. וכשזה קרה, הוא סירב לעזוב את פריז ונשאר תחת הכיבוש הנאצי. הוא חזה באימה וניסה לבטא אותה דרך האמנות שלו.

"חייו האישיים מהווים את הצלע השלישית. נשים רבות היו בחייו. לא היינו זוכים לראות את ציורי הנשים שלו לולא היו נשים בחייו. למעשה, כל הנשים הפכו למוזות עבורו, והוא לא יכול היה לזנוח את כולן. הן כמעט כל הזמן בחייו, בשלבים שונים, בדרכים שונות. אני חושב שאמנות, נשים, פוליטיקה, כל מה שקורה בחייו של פיקאסו – מתאגדים למהות אחת. אין הבחנה בין הדברים והם מהווים חלק מהשלם".

כיצד שיתפת פעולה עם אריק ריצ', שמשחק את הגרסה הצעירה של פיקאסו?

"למען האמת, יש לי יתרון עליו, כי אני ספרדי ולא נדרש ממני לזייף את המבטא שלי. ריצ' ניסה לעקוב אחר המבטא. בנוסף, היו תיאומים בינינו, למשל כיצד ניגע בשיער, איך אנחנו הולכים, ועוד ניואנסים שונים. שנינו מובילים את הדמות כל הזמן, הלוך וחזור בין הגילים חמישים-שישים לעשרים-שלושים וחזרה".

אנטוניו בנדרס, פיקאסו, צילום: מתוך 'גאון: פיקאסו', נשיונל ג'יאוגרפיק

אתה נראה לגמרי שונה מהתפקיד שאתה מגלם. האם תוכל לספר קצת על יצירת השינוי הפיזי?

"זה לא השיער שלי. זו פאה. השינוי החיצוני חשוב, אבל עבורי היה חשוב יותר לבנות את הדמות מבפנים החוצה. שני מקצוענים על הסט עזרו לי מאוד, חוץ מהבמאי ומהתסריטאי. הראשונה היא אמנית האיפור דווינה למונט, אשר עשתה עבודה מדהימה כי הבינה שהיא שמה על פניי מסיכה ועליי ללמוד כיצד להשתמש בה.

"המקצוענית השנייה היא מעצבת התלבושות, סונוא מישרה. פיקאסו היה איש קטן מאוד, אז ניסינו ליצור אשליה, כי אני לא כל כך קטן, אני בחור ממוצע וצריך היה ליצור אשליה של בחור נמוך ורחב יותר ממני. אנחנו משחקים את כל המשחקים האלה וכאשר כל הדברים האלה עשויים היטב, אני יכול להרגיש שזה מזין את התובנה שלי ויש סיבה לכך שזה מחולל שינוי בשפת הגוף שלי ובקול שלי".

מהו האתגר הגדול שפגשת בסדרה?

"יש מגוון גדול של 'פיקסואים'. יש פיקאסו לכל סגנון. יש פיקאסו לכל אישה. יש פיקאסו לכל מאהבת. הוא משנה את עצמו כמו שהוא משנה את ציוריו, באופן מסוים. לפעמים הוא יכול להיות אכזרי, לפעמים הוא יכול להיות בחור מאוד נחמד. זה תלוי. הוא גאון".

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

גאון פיקאסו

גאון, סדרה אנתולוגית של נשיונל ג'יאוגרפיק, מביאה את הסיפורים של האנשים המבריקים ביותר בעולם, כפי שסופרו על ידי רון הווארד ובריאן גרייזר, מספרי הסיפורים הטובים בעולם. העונה הראשונה של הסדרה, (אלברט איינשטיין) הייתה מועמדת לפרסי תעשיית הטלוויזיה האמריקאית, גלובוס זהב, ולפרס גילדת השחקנים. העונה השנייה מונה 10 פרקים ותשודר בבכורה עולמית.

גאון: פיקאסו, עוסקת בסיפור שלא סופר על פבלו פיקאסו, איש מבריק וכופר במוסכמות, מסירותו הגדולה לאומנותו, תרומתו לאמנות המודרנית וחייו האישיים הסוערים.

המטרה היא להציג את פיקאסו עם הרלבנטיות לתקופה ולתרבות של ימינו, להרחיב את ההגדרה של "גאון" ולהזמין את הצופים לראות את העולם דרך עיניו. הצופים יוכלו לעקוב אחר יחסו הבלתי מתפשר, חסר האכפתיות, חסר החמלה, במערכות יחסים סוערות ובחוסר מנוחה יצירתי.


נשיונל ג'אוגרפיק  הסדרה תעלה בישראל ב-5 במאי, ותשודר בכל מוצ"ש, בשעה 22:00 בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק.
  לצפייה בטריילר לחצו כאן | לדף הסדרה באתר הערוץ לחצו כאן

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

תגובות