פתרון לוגיסטי שלם

פתרון לוגיסטי שלם

קבוצת קרגו אמרפורד משלימה בימים אלה את בנייתו של מרלו"ג מתקדם באזור מודיעין. במרלו"ג החדש – פתרונות מתקדמים לעולמות הסחר המשתנים הן בתחום ה-B2B והן בתחום ה-B2C

מאת: נעם גל
מרכזים לוגיסטיים נדל"ן

המרלו"ג החדש של קרגו אמרפורד במודיעין עונה על דרישות השוק העולמי המשתנה ועל הצורך לנהל מלאים ולשווק לעסקים, כמו גם לאנשים פרטיים עם דגש על קיצור זמני האספקה להפצה באותו יום עסקים או למחרת בבוקר.

קבוצת קרגו אמרפורד הינה קבוצת חברות פרטיות המנוהלת על ידי בעלי המניות. החברה נוסדה לפני 38 שנים והיא שותפה אסטרטגית בלעדית בישראל של CEVA LOGISTICS, שהינה חברת ניהול שרשרת האספקה הרביעית בגודלה בעולם, עם רשת עולמית ענפה בלמעלה מ-100 מדינות עם כ 54,000 עובדים. קבוצת קרגו אמרפורד מעסיקה כ-300 עובדים בישראל ומעמידה לרשות לקוחותיה מגוון גדול של שרותי לוגיסטיקה מתקדמת בתחום השילוח הבינלאומי, הובלה יבשתית, שרותי הפצה וכמובן פתרונות לוגיסטיים מתקדמים בתחום ה-B2B וה-B2C.

כבר לפני 20 שנה, אחרי שהתפתחה ודורגה בין חמש החברות המובילות בישראל בתחום השילוח הבינלאומי, הקימה קרגו אמרפורד את המחסן הלוגיסטי הראשון ברמלה בגודל של 12,000 מ"ר לצרכי בונדד ואחסנה חופשית וצברה ידע וניסיון בניהול מלאי ומתן שרותי הפצה. לאור ההתפתחויות בסחר וציפיות הלקוחות לרמת שרות וגמישות גבוהה יותר, כמו גם למגוון שירותים חדשניים נוספים, החליטו בקרגו אמרפורד על השקעה נוספת והרחבת שרותי הלוגיסטיקה.

לצורך כך רכשה החברה במודיעין שטח של 30 דונם שעליו נבנה מרכז לוגיסטי מתקדם בשטח של כ-26,000 מ"ר תוך ניצול תוואי השטח לבניית מחסנים בגבהים שונים, אשר בנייתם תסתיים באוקטובר 2018. במקביל הטמיעה החברה תוכנת WMS מתקדמת אשר מאפשרת את ניהול המחסן והליקוט בהתאמה לצרכי הלקוח, ניהול רכבי ההפצה, ניהול מערך של פעילות ה-E-COMMERCE וניהול ובקרה של פעילות ההפצה עד בית הלקוח – LAST MILE. קרגו אמרפורד מנוהלת על ידי בעלי המניות. יוחנן פלץ ממייסדי החברה המשמש כיו"ר, אלי מלניק וערן פלץ משמשים כמנכ"לים משותפים.

מה תפקידו של המרלו"ג שאתם מקימים במסגרת התפתחות החברה?

יוחנן פלץ: "בשנים הקרובות המרלו"ג החדש יהווה מנוע צמיחה מרכזי בקבוצה ויאפשר לנו להשתלב בשינוי העולמי שאנחנו כבר חווים בסחר הבינלאומי. היכולת שלנו לתת מענה מתקדם וטכנולוגי בגמישות מרבית לשלל הפעילויות הלוגיסטיות הנדרשות היום, לניהול מלאי ויכולת להוציא לפועל אסטרטגיות שונות של הלקוחות בתנאי תחרות, יחד עם תגובות מהירות לשינויים הדרושים במהירות הליקוט וההפצה גם לפעילות B2B וגם לפעילות B2C ויחד עם יכולות השילוח הבינלאומי של הקבוצה והפריסה העולמית, יאפשרו לנו להיות ONE STOP SHOP, מחצר המפעל או הספק ועד למקבל הסופי, בייבוא אך גם ביצוא. השינוי בעולם הקמעונאי והמעבר ההדרגתי לרכישות באינטרנט,פוגש אותנו מוכנים לאתגר ולרמת השירות הנדרשת".

המרלו"ג החדש (צילום: אייל מלניק VISCAPE LTD)

לשרת את שני העולמות

פלץ מסביר: "על מנת לשרת את שני העולמות גם של ה-B2B וגם ה-B2C בנינו מחסנים בגדלים שונים ובגבהים שונים ויצרנו שלושה מתחמים שונים המשרתים בדיוק את צרכי הלקוחות השונים ובמקביל מאפשרים לנו את הגמישות הנדרשת ועמידה בלוח זמנים קצר של ליקוט והפצה. לדוגמה, במרלו"ג החדש יש לנו 58 פתחי יציאה והעמסה המאפשרים טיפול מהיר בכל סוגי כלי הרכב ממכולות, משאיות חלוקה, טנדרים קטנים ועד לרכבים פרטיים לאיסוף עצמי, יחד עם שטחי תפעול רחבים המאפשרים לנו לטפל בו זמנית בכמה משימות תוך עמידה בלוז שנקבע למתן השירותים השונים".

המרלו"ג הוא חלק מהערכות שלכם למקור חוץ ?

"המרלו"ג החדש מעמיק את שרותי מקור החוץ שאנחנו נותנים כבר שנים רבות והוא עונה בחדשנותו לצורך הגובר של הלקוחות לשירותי מקור חוץ. הצרכים המשתנים של הלקוחות יחד עם המקצועיות הנדרשת והטכנולוגיה המתקדמת גרמו ליותר ויותר עסקים להעביר את שרותי הלוגיסטיקה שלהם למקור חוץ ולהתרכז בליבת העסקים שלהם".

לדבריו, אין ספק שהלוגיסטיקה הינה גורם מרכזי בעסקיו של כל לקוח ועם השנים מיקור חוץ על ידי ספק אמין עם יכולות מקצועיות מוכחות בשילוב עם טכנולוגיה מתקדמת וכמובן יכולת הספק להזדהות ולהתאים עצמו לצרכי הלקוח, מאפשרים לעסקים רבים בישראל, כמו גם בעולם כולו, להעביר את הטפול הלוגיסטי למיקור חוץ.

מה הכוונה?

"רמת ההתמקצעות של ספק לוגיסטי במיקור חוץ, החדשנות והעובדה שהוא חייב להיות יעיל ותחרותי כל הזמן, שקיפות הביצועים שלו מול הלקוח בכל שלב של התהליך הלוגיסטי, הם המאפשרים ללקוח לא רק לבחון את התוצאה הסופית, אלא גם לעקוב אחרי כל פעולה שנעשית במרלו"ג ואולי להתערב ולשנות סדר עדיפויות תוך כדי יום העבודה.

"המסרים האלקטרוניים שמועברים ללקוח בזמן אמיתי מעדכנים את עובדי הסחר אצל הלקוח ומאפשרים בין השאר לראות לא רק את סטטוס ההזמנה אלא גם לעקוב גם על ירידה ברמת מלאים ולעדכן את אנשי ורכש והמכירות שלו. למשל, בסחר המקוון ישנם הרבה מאד מבצעים מסוגים שונים, שרק ספק לוגיסטי מקצועי ויעיל יכול לתת מענה לעומסי שיא, כמו גם לדווח אוטומטית לאתר המכירה האינטרנטי בזמן אמיתי שמוצר מסוים, בצבע מסוים ובגודל מסוים – יש להוריד מהאתר כי זה עתה נרכש המוצר האחרון ולמנוע על ידי כך עוגמת נפש לקונה, שעלול היה לבצע רכישה של מוצר אשר אזל מן המלאי.

"רמה כזאת של שרות לוגיסטי, שאנחנו נותנים ב-E-COMMERCE ללא ספק תגיע מהר מאוד למסחר הרגיל של B2B, ואנחנו כבר נהייה מוכנים למפגש רצונות זה ולדרישות אלו", הוא קובע ומוסיף לסיכום כי "המרכז הלוגיסטי החדש והמתקדם, הניסיון הרב שצברנו בתחומי הסחר השונים ויחד עם שרותי השילוח הבינלאומי שלנו מאפשרים לנו בקרגו אמרפורד להיות ONE STOP SHOP אמיתי וחדשני".

תגובות